Σε ένα έγγραφο 23 σελίδων (PDF) που κατατέθηκε αργά την Τετάρτη, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ ζήτησαν από έναν ομοσπονδιακό δικαστή να διαλύσει την Google αφού ένα δικαστήριο διαπίστωσε ότι η εταιρεία διατηρεί ένα καταχρηστικό μονοπώλιο μέσω της κυρίαρχης μηχανής αναζήτησής του.
Σαν κόστος, το Υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά την πώληση του προγράμματος περιήγησης Chrome της Google και περιορισμούς για να εμποδίσει το Android να ευνοεί την μηχανή αναζήτησης της Google. Το Associated Press αναφέρει:
Αν και οι ρυθμιστικές αρχές δεν απαιτούν από την Google να πουλήσει και Android, ισχυρίστηκαν ότι ο δικαστής θα πρέπει να καταστήσει σαφές ότι η εταιρεία θα πρέπει να υποχρεωθεί να παραχωρήσει και το λειτουργικό της σύστημα για smartphone, εάν η επιτροπή εποπτείας συνεχίσει να ανακαλύπτει στοιχεία για ανάρμοστη συμπεριφορά.
Οι ακροάσεις του δικαστηρίου στην Washington, D.C για το κόστος της Google θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο και ο δικαστής Mehta σκοπεύει να εκδώσει την τελική του απόφαση πριν από την 1η Σεπτεμβρίου του 2025. Εάν ο περιφερειακός δικαστής Amit Mehta] ασπαστεί τις συστάσεις της κυβέρνησης, η Google θα αναγκαστεί να πουλήσει το πρόγραμμα περιήγησης Chrome εντός έξι μηνών από την τελική απόφαση. Φυσικά η εταιρεία θα κάνει έφεση για οποιαδήποτε καταδικαστική απόφαση, παρατείνοντας την δικαστική διαμάχη που διαρκέσει περισσότερα από τέσσερα χρόνια.
Εκτός από τον Chrome και το Android, το Υπουργείο Δικαιοσύνης θέλει ο δικαστής να απαγορεύσει στην Google να συνάπτει συμφωνίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για να διατηρεί την μηχανή αναζήτησής της σαν προεπιλεγμένη επιλογή στο iPhone και σε άλλες συσκευές της Apple. Θα απαγόρευε επίσης στην Google να ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες, όπως το YouTube ή την πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που κυκλοφόρησε πρόσφατα, Gemini.
Οι ρυθμιστικές αρχές θέλουν επίσης η Google να χορηγεί άδεια για τα δεδομένα ευρετηρίου αναζήτησης που συλλέγει από τα ερωτήματα των ανθρώπων στους ανταγωνιστές της, δίνοντάς τους καλύτερες ευκαιρίες ανταγωνισμού.
Από την εμπορική πλευρά της μηχανής αναζήτησής της, η Google θα πρέπει να παρέχει μεγαλύτερη διαφάνεια στον τρόπο με τον οποίο ορίζει τις τιμές που πληρώνουν οι διαφημιστές για να εμφανίζονται κοντά στην κορυφή ορισμένων στοχευμένων αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Τα μέτρα, εάν διαταχθούν, απειλούν να ανατρέψουν μια επιχείρηση που φέτος αναμένεται να αποφέρει έσοδα άνω των 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων.