Zoom γιατί να μην χρησιμοποιείτε την εφαρμογή

Γιατί πρέπει να σκεφτείτε δύο φορές πριν χρησιμοποιήσετε την Zoom;

Η εφαρμογή βιντεοδιάσκεψης Zoom που γνωρίζουν και χρησιμοποιούν οι περισσότεροι κατά την διάρκεια της πανδημίας έρχεται με πολλά ασφαλείας. Παρακάτω θα τα δούμε προσεκτικά για να αποφασίσετε αν πραγματικά αξίζει να την χρησιμοποιείτε.

Αν και η εφαρμογή Zoom είναι γνωστή και χρησιμοποιείται από πολλούς, σίγουρα δεν είναι η μόνη εφαρμογή βιντεοδιάσκεψης. Πριν χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή Zoom σκεφτείτε:

1. Συλλέγει και μοιράζεται μεγάλες ποσότητες δεδομένων

Μπορεί να εκπλαγείτε από τις πολιτικές συλλογής δεδομένων της εφαρμογής Zoom αν αφιερώσετε χρόνο για να τις ελέγξετε. Συλλέγουν και μοιράζονται διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και πληροφορίες που ανεβαίνουν κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης και συνομιλιών.

Είναι ακόμη χειρότερο αν εγγραφείτε στην Zoom μέσω κάποιου λογαριασμού σας στο Facebook ή στην Google, γιατί παραχωρείτε στην Zoom πρόσβαση σε δεδομένα που συλλέγονται από αυτές τις εταιρείες.

2. Η κρυπτογράφηση E2E είναι απενεργοποιημένη από προεπιλογή

Παρόλο που το Zoom προσφέρει μια μορφή κρυπτογράφησης end-to-end (E2EE από το end-to-end encryption) για τις συσκέψεις σας, δεν είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή. Εάν δεν την ενεργοποιήσετε, η συνέδριά σας θα χρησιμοποιεί μόνο την “βελτιωμένη κρυπτογράφηση” της Zoom, ένα πολύ λιγότερο ασφαλές πρωτόκολλο.

Μπορείτε να ενεργοποιήσετε την E2EE από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας, αλλά πρέπει επίσης να εισαγάγετε και να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία χρέωσής σας — ακόμα κι αν το E2EE έρχεται δωρεάν. Επιπλέον, η του E2EE θα αποκλείσει δυνατότητες της Zoom σε διασκέψεις. Άλλες υπηρεσίες δεν είναι τόσο αυστηρές.

3. Το Zombbombing εξακολουθεί να υπάρχει

Το Zoombombing, είναι η πράξη εισόδου σε κάποια διάσκεψη χωρίς πρόσκληση. Ο κακόβουλος χρήστης που “μπουκάρει” στην διάσκεψη, συνήθως προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή με πολύ άσχημο τρόπο. Αναφέρθηκε ευρέως στην αρχή της πανδημίας, αλλά συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Η Zoom προσπάθησε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με κωδικούς πρόσβασης και χώρους αναμονής, αλλά χωρίς επιτυχία.

Σύμφωνα με ερευνητές (PDF), το Zoombombing συνεχίζεται λόγω των νόμιμων μελών μιας διάσκεψης που μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης με εισβολείς ή και εισβολείς που “μεταμφιέζονται” σαν νόμιμα μέλη.

4. Ιστορικό εξαπάτησης και λανθασμένων βημάτων

Τον Φεβρουάριο του , η FTC κατέληξε σε διακανονισμό με την Zoom για μια αναφορά που ισχυριζόταν ότι η εταιρεία παραβίασε ορισμένα πρωτόκολλα ασφαλείας. Σύμφωνα με αυτό τον διακανονισμό, η Zoom έπρεπε να πραγματοποιήσει πολλές βελτιώσεις στην πλατφόρμα.

Σύμφωνα με την αναφορά, η Zoom δήλωσε ψευδώς ότι παρέχει κρυπτογράφηση E2EE ενώ στην πραγματικότητα, δεν ήταν έτσι. Διατηρούσε κρυφές τις βιντεοδιάσκεψεις των χρηστών και εγκαθιστούσε λογισμικό στις συσκευές τους χωρίς κάποια άδεια.

Παρακάμπτοντας αυτά τα μέτρα ασφαλείας, η Zoom μπορούσε να παραμείνει σε έναν υπολογιστή ακόμα και μετά την απεγκατάσταση της από τους χρήστες.

5. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν απαγορεύσει την εφαρμογή

Σε περίπτωση που οι παραπάνω λόγοι δεν σας πείθουν, σκεφτείτε πόσες μεγάλες οργανώσεις και εταιρείες έχουν στραφεί σε εναλλακτικές εφαρμογές τηλεδιάσκεψης. Η SpaceX, η NASA, και η Bank of America είναι τρία παραδείγματα.

Τι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αντί της Zoom;

Παρά τη δέσμευση του Zoom να αλλάξει, το εργαλείο τηλεδιάσκεψης έχει ένα μεγάλο ιστορικό εξαπάτησης και αποτυχιών.
Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε μία από τις δωρεάν εναλλακτικές λύσεις.

Zoom fail: οι καλύτερες εναλλακτικές εφαρμογές

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).