QKD: Ερευνητές σπάνε την “άθραυστη” κβαντική κρυπτογραφία

Έσπασε και η “άσπαστη” μέθοδος QKD: Μια ομάδα Σουηδοί επιστήμονες ανακάλυψαν έναν τρόπο να σπάσουν κβαντική κρυπτογραφία, μια νέα, προηγμένη αντίληψη για την κρυπτογράφηση δεδομένων χρησιμοποιώντας ένα νόμο της φυσικής.QKD Quantum Cryptography

Η κβαντική κρυπτογραφία αναφέρθηκε το 1970 σαν ένα προηγμένο μοντέλο κρυπτογραφίας που βασίζεται στις κινήσεις φωτονίων για τη μετάδοση δεδομένων με ασφάλεια.

Για πολλά χρόνια, οι θεωρητικοί δήλωναν ότι η μέθοδος είναι “άσπαστη”, και δεν θα επιτρέπει σε άλλους να παρακολουθούν την κυκλοφορία που κρυπτογραφείται με την μέθοδο quantum key distribution (QKD).

Ορισμένες εταιρείες μάλιστα, άρχισαν να αναπτύσσουν εφαρμογές QKD, που θα μπορούσαν να διατεθούν εμπορικά. Όμως μέχρι και σήμερα δεν έχουν χρησιμοποιηθεί παρά μόνο σε περιβάλλοντα δοκιμών.

Σύμφωνα με τους από το Πανεπιστήμιο του Linköping και το Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης, υπάρχει ένα κενό στην κβαντική κρυπτογράφηση. Ο τρόπος λειτουργίας των παραμέτρων εμπλοκής ενέργειας-χρόνου που βασίζονται οι βάζει σε κίνδυνο το QKD.

“Με αυτό το κενό ασφαλείας, είναι δυνατό να παρακολουθούμε με την κίνηση χωρίς να μας εντοπίζουν. Ανακαλύψαμε το κενό ασφαλείας με θεωρητικούς υπολογισμούς μας, και οι συνάδελφοί μας στη Στοκχόλμη ήταν σε θέση να το αποδείξουν πειραματικά,” αναφέρει ένας από τους ερευνητές, στο επιστημονικό περιοδικό EurekAlert.

Στην κβαντική κρυπτογραφία, και τα δύο μέρη στέλνουν από ένα φωτόνιο την ίδια ακριβώς στιγμή, αλλά υπάρχει επίσης και μια μικρή μετατόπιση φάσης από κάθε πλευρά. Αν υπάρχει κάποιος που θέλει να πραγματοποιήσει υποκλοπή, δημιουργεί θόρυβο στο κανάλι επικοινωνίας, και η μετατόπιση φάσης είναι μικρότερη. Αν δεν υπάρχει κίνδυνος, τα φωτόνια χρησιμοποιούν την ίδια την μετατόπιση φάσης σαν κλειδί κρυπτογράφησης.

Στις δοκιμές τους, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ακεραιότητα των δεδομένων μπορεί να διασφαλιστεί μόνο εάν και τα δύο μέρη επικοινωνούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας φωτόνια, και όχι τις παραδοσιακές πηγές φωτισμού.

Οι επιστήμονες δημοσίευσαν τα ευρήματά τους με πάρα πολλές λεπτομέρειες online, στην ελεύθερη πύλη ScienceMag, μαζί με δύο τεχνικές μετριασμού που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποφυγή καταστροφής δεδομένων.

advances.sciencemag.org

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).