Όπως αναφέρει η Axios, 200 εφημερίδες μηνύουν την Google και το Facebook, υποστηρίζοντας ότι χειραγωγούν την διαφημιστική αγορά με τρόπους που βλάπτουν άμεσα τις εταιρείες τους.
Οι μηνύσεις, τις οποίες διαχειρίζεται μια ομάδα δικηγόρων και δικηγορικών γραφείων, κατατίθενται για λογαριασμό περίπου 30 διαφορετικών εταιρειών. Αυτές οι εταιρείες με τη σειρά τους, αντιπροσωπεύουν περίπου 200 ξεχωριστές εφημερίδες σε όλες τις ΗΠΑ.
Τα έντυπα μέσα κατηγορούν την Google και το Facebook γιατί μονοπωλούν την αγορά ψηφιακής διαφήμισης μέσω παράνομων πρακτικών. Επιδιώκουν με αυτό τον τρόπο να “ανακτήσουν προηγούμενες οικονομικές ζημιές των εφημερίδων”, ζητώντας ουσιαστικά πληρωμές ανάλογες με τα χρήματα που έχουν χάσει όλα αυτά τα χρόνια.
“Αυτές οι εταιρείες είναι πιο ισχυρές από την Standard Oil στην εποχή της ακμής της, επομένως κανείς δεν θέλει να είναι ο πρώτος που θα τις μηνύσει”, δήλωσε ο Doug Reynolds, διευθύνων συνεργάτης της HD Media, μιας από τις εταιρείες που κατέθεσαν μήνυση. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη στη Wall Street Journal, ο Reynolds ανέφερε: “Αισθανθήκαμε ότι το πολιτικό και το νομικό κλίμα έχει κινείται υπέρ μας και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε”.
Να αναφέρουμε ότι αυτές οι μηνύσεις μάλλον ήταν αναμενόμενες, καθώς τα έντυπα μέσα δεν τα πηγαίνουν και τόσο καλά τελευταία. Μια μελέτη της Pew Research πέρυσι έδειξε ότι τα έσοδα από διαφημίσεις του κλάδου μειώθηκαν κατά 62% την τελευταία δεκαετία, από τα 37,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2008 στα 14,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018. Οι καθημερινές εφημερίδες μείωσαν την κυκλοφορία από 50 εκατομμύρια το 2007 σε περίπου 28 εκατομμύρια το 2018.
Εταιρείες όπως η Google, εν τω μεταξύ, έχουν παίξει πολύ μεγάλο ρόλο αφού διαχειρίζονται όλες τις διαδικτυακές διαφημίσεις. Μόνο το 2020, η μητρική εταιρεία της εταιρείας Alphabet κέρδισε 183 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων περισσότερο από το 80% προερχόταν από τη διαφημιστική της δραστηριότητα, αναφέρει το CNBC.