Hello Barbie; Όχι ευχαριστώ…. Από αυτή την ιστοσελίδα, αναφέρουμε πολύ συχνά ότι διάφορες διαφημιστικές εταιρείες συλλέγουν δεδομένα που τα προωθούν στους άμεσα ενδιαφερόμενους… τις εμπορικές επιχειρήσεις που πληρώνουν καλύτερα. Παρακάτω θα αναφέρουμε ένα προϊόν που δεν χρειάζεται τις διαφημιστικές εταιρείες για να συλλέξει δεδομένα, και δυστυχώς παρακολουθεί μικρά παιδιά.
Η “Hello Barbie” είναι η νέα ομιλούμενη κούκλα της Mattel, που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τα Χριστούγεννα σε παγκόσμιο επίπεδο. Η κούκλα χρησιμοποιεί ένα έξυπνο AI, για να ακούει και να απαντάει σε απλά μηνύματα μικρών παιδιών. Αυτό που δεν αναφέρει η Barbie είναι ότι συλλέγει δεδομένα από τα παιδιά που την χρησιμοποιούν.
Η λειτουργία ακρόασης και απάντησης της κούκλας βασίζεται στο cloud, και ενεργοποιείται αν το παιδί κρατήσει πατημένη την πόρπη της ζώνης της Barbie.
Έτσι ότι πει το παιδί μεταδίδεται στους Cloud διακομιστές της εταιρείας και αναλύονται από την ToyTalk, ένα τεχνολογικό συνεργάτη της Mattel που προσέλαβε για να αναλύει τα δεδομένα.
Οι εργαζόμενοι της ToyTalk και οι συνεργάτες τους, μπορούν να ακούσουν τις συνομιλίες των παιδιών με την κούκλα (Hello Barbie) και – σύμφωνα με την πολιτική προστασίας της ιδιωτικής ζωής της εταιρείας – τα χρησιμοποιούν για να “παρέχουν, να διατηρούν και να αναλύουν τη λειτουργία της Υπηρεσίας, για την ανάπτυξη, δοκιμές ή τη βελτίωση της τεχνολογίας αναγνώρισης φωνής και των αλγόριθμων τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και για άλλους σκοπούς έρευνας και ανάπτυξης.”
Το τελευταίο κομμάτι εγείρει ερωτήματα. Τι ακριβώς είναι οι “άλλοι σκοποί έρευνας και ανάπτυξης”, και μήπως θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνουν τη χρήση αυτών των δεδομένων ομιλίας από τρίτους ή και από την ίδια την εταιρεία και τους συνεργάτες της;
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη με τίτλο “Treading Beyond the Iota of Fear: eDiscovery of the Internet of Things“:
… Από τη σύνδεση πολλαπλών συσκευών επικοινωνίας σε ένα ενιαίο αυτοματοποιημένο οικοσύστημα, μπορεί κανείς να δημιουργήσει όχι μόνο μια πολύ ακριβή αντιστοίχιση δεδομένων για το μέρος ενός ατόμου και την πρόσφατη δραστηριότητα του, αλλά και να κάνει μια αισθητήρια συσκευή – ρομποτική ή κάποια άλλη – να ανταποκριθεί σε προληπτικές ανάγκες του ατόμου. Θα έχετε όμως τον έλεγχο των προσωπικών σας δεδομένων;
Η αγορά παιχνιδιών αυτή τη στιγμή, όπως αναφέρει το TNW, φέρεται να είναι αξίας 84 δις $ και παραμένει ως επί το πλείστον ανέγγιχτη από την παγκόσμια αγορά, τουλάχιστον με την έννοια της παρακολούθησης της συμπεριφοράς και το ενδιαφέρον των καταναλωτών με τον ίδιο τρόπο που παρακολουθούνται αυτές οι συμπεριφορές στους ενήλικες.
Εκτός από την εμπορική αγορά, η νέα γενιά συνδεδεμένων παιχνιδιών μπορεί να οδηγήσει στις γνωστές απειλές κατά της ασφάλειας από τους hackers.
Φυσικά και η “Hello Barbie” της Mattel έχει τρωτά σημεία ασφάλειας.
Ο ερευνητής ασφαλείας Matt Jacubowski ισχυρίζεται ότι κατάφερε να παραβιάσει το λειτουργικό σύστημα της κούκλας και ότι ήταν σε θέση να “αποκτήσει κάποια στοιχεία που ενδεχομένως δεν θα έπρεπε να αποκτήσει.” Τα δεδομένα που κατάφερε να συλλέξει συμπεριελάμβαναν το ονόματα δικτύων Wi-Fi, εσωτερικές διευθύνσεις MAC, account IDs και MP3 αρχεία.
Οι επιλογές που θα κάνετε σαν γονείς, όπως πάντα θα επηρεάσει τα παιδιά σας. Η προστασία της ιδιωτικής ζωής δεν θα πρέπει να έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Σκεφτείτε πριν δωρίσετε στα παιδιά σας την Hello Barbie.