Νέο σκάνδαλο με την Google θέλει την εταιρεία να παρέχει κρυφά σε επιλεγμένους διαφημιστές ένα “απόθεμα” δεδομένων συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες.
Μετά από μια διαπραγμάτευση τεσσάρων ετών, η Google και η Mastercard κατέληξαν σε συμφωνία, με την οποία η Google θα πλήρωνε εκατομμύρια δολάρια σε αντάλλαγμα την παροχή δεδομένων από τους κατόχους καρτών, σύμφωνα με μια δημοσίευση του Bloomberg. Στη συνέχεια, η Google “πακέταρε” τα δεδομένα σε ένα νέο εργαλείο, που ονομάζεται Store Sales Measurement.
Το συγκεκριμένο εργαλείο επιτρέπει στους πελάτες της εταιρείας να παρακολουθούν πόσες από τις διαφημίσεις τους στο διαδίκτυο μετατρέπονται πραγματικά σε πωλήσεις.
Όλα καλά μέχρι εδώ, μόνο που καμία από τις εταιρείες δεν ενημέρωσε τους χρήστες της για αυτή τη ρύθμιση. Αυτό για την Mastercard, σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των δύο δισεκατομμυρίων πελατών της δεν γνωρίζει ότι παρακολουθούνται.
“Οι άνθρωποι δεν αναμένουν ότι αυτά που αγοράζουν από ένα κανονικό κατάστημα μπορούν να συνδεθούν με αυτά που αγοράζουν από το διαδίκτυο”, δήλωσε στο Bloomberg η Christine Bannan, σύμβουλος της ομάδας Electronic Privacy Information Center. “Υπάρχει ένα υπερβολικά μεγάλο φορτίο δεδομένων που οι εταιρείες λαμβάνουν από τους καταναλωτές και δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη να ενημερώσουν τους χρήστες για το τι κάνουν και τι δικαιώματα έχουν.”
Πέρυσι, όταν η Google ανακοίνωσε για πρώτη φορά την υπηρεσία Store Sales Measurement ισχυρίστηκε ότι έχει πρόσβαση στο “περίπου 70%” των αμερικανικών πιστωτικών και χρεωστικών καρτών. Οι αγορές που γίνονται από κάρτες με το σήμα της Mastercard αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% όλων των συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την εταιρεία χρηματοοικονομικής έρευνας Nilson Report.
Αν και η Google δεν ονόμασε τους συνεργάτες της, το ποσοστό 70% που ανέφερε ότι εξυπηρετεί υποδηλώνει ότι η Mastercard δεν είναι η μόνη εταιρεία πιστωτικών καρτών με την οποία συνεργάζεται.
Η Visa και η American Express δεν απάντησαν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων που ερευνούν την υπόθεση.
Ένας εκπρόσωπος της Google ανακοίνωσε στο TNW:
Πριν ξεκινήσαμε αυτό το beta προϊόν πέρυσι, δημιουργήσαμε μια νέα, διπλή τεχνολογία κρυπτογράφησης που εμποδίζει τόσο στην Google όσο και τους συνεργάτες μας να βλέπουν τις προσωπικές πληροφορίες των αντίστοιχων χρηστών. Δεν έχουμε πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες από τις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες των συνεργατών μας. Δεν μοιραζόμαστε προσωπικές πληροφορίες με τους συνεργάτες μας. Οι χρήστες της Google μπορούν να απενεργοποιήσουν οποτεδήποτε τους ελέγχους δραστηριότητας Ιστού και εφαρμογών.
Αν και οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιήσουν την offline παρακολούθηση οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει τέτοια δυνατότητα, αλλά και το εργαλείο εξαίρεσης που αναφέρει η εταιρεία δεν αναφέρει τίποτα για την παρακολούθηση των αγορών εκτός σύνδεσης.
__________________
- Goοgle Location Services: απενεργοποιήστε εντελώς την υπηρεσία
- Android Pie: τι είναι τα Adaptive Battery και Brightness;
- Morse σε λέξεις με το Gboard: Μάθετε Morse σε μια ώρα
- VideoLAN VLC 3.0.4 κατεβάστε τη νέα έκδοση
- Goοgle Adsense 15 χρόνια στο internet: τι είναι και πως λειτουργεί