ACLU καταγγελία στο Facebook για διακρίσεις φύλου

Την Τρίτη, η Αμερικανική Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών (ACLU) κατέθεσε μια καταγγελία στην Επιτροπή Ίσων Ευκαιριών Απασχόλησης των ΗΠΑ (EEOC) κατά του Facebook. Ισχυρίζεται ότι οι επιλογές διαφημίσεων της πλατφόρμας επιτρέπουν διαφημίσεις με διακρίσεις φύλου.ACLU

“Το Facebook δημιούργησε και κέρδισε από ένα ισχυρό εργαλείο που ξεχωρίζει γυναίκες και μη άνδρες στις αιτήσεις για εργασία”, αναφέρει η καταγγελία.

Η καταγγελία της ACLU κατατέθηκε για λογαριασμό τριών γυναικών που αναζητούσαν εργασία, όταν ανακάλυψαν ότι δεν προβάλλονται στο timeline τους διαφημίσεις για επαγγέλματα που θεωρούνται αντρικά, όπως μηχανικός, τεχνικός και υπεύθυνος ασφαλείας.

Πώς λειτουργεί το σύστημα στόχευσης διαφημίσεων του Facebook;

Πριν δημοσιευθεί μια διαφήμιση, το Facebook επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να επιλέξουν ποιος μπορεί να δει τη διαφήμισή τους προσαρμόζοντας το κοινό τους σε μια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, φύλο και τοποθεσία. Επομένως, οι διαφημίσεις μπορούν να τροποποιηθούν για να εξαιρέσουν ορισμένες δημογραφικές (κοινωνικές) ομάδες.

Η καταγγελία της ACLU αναφέρει 10 διαφορετικούς εργοδότες, οι οποίοι βρέθηκαν να έχουν αποκλείσει όλες τις γυναίκες. Μία από τις εταιρείες αυτές ήταν και η Rice Tire, η οποία δήθεν δημοσίευε διαφημίσεις που απευθύνονταν μόνο σε νέους άνδρες, και εξαιρούσε όλες τις γυναίκες.

Να αναφέρουμε ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι επιλογές στόχευσης διαφημίσεων του Facebook έχουν κατακριθεί. Τον περασμένο μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αφαιρέσει περισσότερα από 5.000 χαρακτηριστικά διαφημίσεων σε μια προσπάθεια να εμποδίσει τους διαφημιζόμενους να κάνουν διακρίσεις εις βάρος των χρηστών σε σχέση με τη θρησκεία ή την εθνικότητα.

Η καταγγελία αυτή υποβλήθηκε στο αμερικανικό Υπουργείο Στέγασης και Αστικής Ανάπτυξης (HUD) των ΗΠΑ, και ανέφερε ότι τα εργαλεία στόχευσης διαφημίσεων του Facebook μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εμποδίσουν την προβολή σε ανθρώπους ορισμένων φυλών, θρησκειών και οικογενειακής κατάστασης.

Σε μια εποχή που στη σχέση της εταιρείας με το κοινό αλλά και με τις κυβερνήσεις υπάρχουν συγκρούσεις, το Facebook δεν έχει άλλη επιλογή από το να ενημερώσει την πρακτική στόχευσης των διαφημίσεών του. Αν και η καταγγελία της ACLU αναφέρεται μόνο για 10 περιπτώσεις, ο ρόλος που διαδραματίζει το Facebook στον αποκλεισμό ορισμένων δημογραφικών ομάδων από διαφημίσεις εργασίας είναι προφανής.

Το “ατυχές” είναι ότι η εταιρεία δεν έχει ήδη λάβει ήδη τα απαραίτητα μέτρα για διορθώσει την πολιτική της πριν από αυτή την καταγγελία.

Εικόνα (edited) TheVerge

_______________________________

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *