Facebook μια σχέση ανάγκης και μίσους

Η διαγραφή του Facebook έχει γίνει άλλο ένα “δίαιτα από Δευτέρα.” Λογικά, όλοι γνωρίζουν ότι θα πρέπει να αφήσουν την τρομακτικά επιθετική υπηρεσία του Mark Zuckerberg, που συγκεντρώνει απίστευτους όγκους , αλλά κανείς δεν το κάνει.

Παρά τα σκάνδαλα, για παράδειγμα το σκάνδαλο της Cambridge Analytica με τη γεωπολιτική σημασία και τις παραβιάσεις που επηρέασαν 29 εκατομμύρια λογαριασμούς κανείς δεν σκέφτεται να αποχωρήσει από την υπηρεσία. Αν και το κοιτάζουν πολλοί, κανείς δεν μπορεί να πατήσει αυτό το μπλε κουμπί που γράφει “Διαγραφή Λογαριασμού“.

Ο λόγος ή η δικαιολογία είναι λίγο κλισέ: κανείς δεν θέλει να διαγράψει τις μνήμες του.

Facebook

Το Facebook έχει συγκεντρώσει προσωπικά για τον καθένα (και από πολύ μικρή ηλικία) αναμνήσεις. Η περίοδος στο σχολείο, το πανεπιστήμιο, τον στρατό, viral δημοσιεύσεις, άσχημες και όμορφες στιγμές, γάμοι, έρωτες βαπτίσεις, αποφοιτήσεις, το πρώτο αυτοκίνητο, το πρώτο παιδί, Όλη η ζωή, ανήλικη και ενήλικη, οργανωμένη ψηφιακά.

Χρόνια αργότερα, και παρόλο που το Facebook έχει δείξει ότι δεν είναι άξιο της εμπιστοσύνης μας, αυτός ο πυρήνας εξακολουθεί να είναι το ισχυρότερο στοιχείο του.

Πολλοί από εσάς έχουν σκεφτεί την αποχώρηση. Το Facebook φαίνεται να την διευκολύνει, αφού επιτρέπει να κατεβάσετε τα δεδομένα σας. Όμως δεν θα κατέβουν χιλιάδες περίεργες τις οποίες δεν ανεβάσατε αλλά γίνατε tag.

H διαδικασία λήψης του λογαριασμού σας θα σας δώσει ένα αρχείο ZIP που περιέχει αρχεία HTML όλων των δεδομένων σας και ένα φάκελο που περιέχει χιλιάδες χωρίς tags. Ναι τα tags έχουν μια ιδιαιτερότητα. Συνδέουν όλα όσα έχετε αποθηκεύσει μεταξύ τους με ένα ατελείωτο ενημερωτικό δίκτυο και άλλους ανθρώπους. Εκεί μάλλον είναι και η πραγματική αξία, που κάνει τα δεδομένα που αποθηκεύσατε στο σκληρό σας δίσκο τόσο ανούσια.

Ο ιστός των πληροφοριών που κατασκευάζει το Facebook με τις αναμνήσεις σας και τις φωτογραφίες σας, προσφέρει ένα εκπληκτικό πλαίσιο που μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο, αλλά δεν είναι. Μπορείτε να προσωποποιηθείτε ότι είναι μια άχρηστη υπηρεσία, αλλά το ψηφιακό βιβλίο είναι εκπληκτικά ισχυρό. Υπάρχουν γονείς και παππούδες μου έχουν αμέτρητα λευκώματα φωτογραφιών γεμάτα εικόνες φίλων που δεν θυμούνται πλέον τα ονόματά τους. Το σύστημα των tags στις φωτογραφίες του Facebook σημαίνει ότι κάθε φωτογραφία περιέχει ένα με το προφίλ του ατόμου και στις περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να δουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Όμως όλος αυτός ο ιστός πληροφοριών που δίνουν στα δεδομένα νόημα είναι ακριβώς αυτός που τροφοδοτεί το ισχυρό δίκτυο διαφημίσεων του Facebook. Συνδέει τους διαφημιστές με την προσωπική ιστορία του καθενός, με τις τοποθεσίες μας, τις εκδηλώσεις, και κάθε προσωπικές πληροφορίες που δώσαμε για να τα μοιραστούμε με τους φίλους μας. Κανείς από εμάς δεν επέλεξε να τα μοιραστεί με τους διαφημιστές αν και οι όροι χρήσης της υπηρεσίας το αναγράφουν.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πάρα πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Facebook σαν ένα υγιές κοινωνικό δίκτυο σε καθημερινή .

Η δύναμη του Facebook είναι η ικανότητά του να μετατρέπει τα γεγονότα της ζωής σε μνήμες.

Αν κατεβάσετε τις φωτογραφίες σας από το δίκτυο του Facebook, μπορείτε να ξεφύγετε; Άγνωστο και κανείς δεν μπορεί να το εγγυηθεί. Τα δεδομένα έχουν μεταφερθεί από το ένα δίκτυο στο άλλο, και αυτό ίσως που θα αλλάξει είναι η επικαιροποίησή τους μέσω του Facebook, γιατί δεν είμαστε εκτεθειμένοι μόνο στο Facebook.

Πάντως για όσους ανησυχούν να μην χάσουν τις μνήμες τους, οι μνήμες επιζούν και έχουν επιζήσει ακόμα και χωρίς φωτογραφικές μηχανές. Η δύναμη του Facebook σαν υπηρεσία είναι ότι καθώς το χρησιμοποιείτε οργανώνει και κατηγοριοποιεί τη ζωή σας, μετατρέποντας τα γεγονότα της ζωής σε μνήμες. Η αποχώρηση από Facebook σημαίνει θα πρέπει να εγκαταλείψετε αυτή την ευκολία.

Νομίζω ότι κανείς μας δεν έχει ξεχάσει πώς να διατηρεί τις μνήμες του.

_____________________

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).