Μετά από τον κατακλυσμό ψεύτικων ειδήσεων που άρχισε να εμφανίζεται στο Facebook, η εταιρεία ξεκίνησε να εφαρμόζει προληπτικά μέτρα. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί διαμεσολαβητικές υπηρεσίες, όπως τη Snopes, που ελέγχουν το περιεχόμενο και χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία τους για να καταπολεμήσει την εξάπλωση της παραπληροφόρησης.
“Ουσιαστικά μας χρησιμοποίησαν τότε που είχαν την κρίση”, δήλωσε ο Brooke Binkowski, πρώην διευθυντής της Snopes, μια ιστοσελίδα ελέγχου γεγονότων που συνεργάζεται με το Facebook τα δύο τελευταία χρόνια.
“Δεν παίρνουν τίποτα στα σοβαρά. Ενδιαφέρονται περισσότερο να φαίνονται καλοί για να συνεχίζουν να εισπράττουν χρήματα… Είναι σαφές ότι δεν τους νοιάζει”, ανέφερε στην Guardian. Φυσικά το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, αρνήθηκε τους ισχυρισμούς.
Ο Brooke Binkowski ανέφερε ότι τουλάχιστον μία φορά, το Facebook ενθάρρυνε τους ελεγκτές να δώσουν προτεραιότητα στην απομάκρυνση των πληροφοριών που βλάπτουν τους διαφημιστές τους.
Το Facebook άρχισε να συνεργάζεται με ειδησεογραφικά πρακτορεία μετά τις προεδρικές εκλογές του 2016, εκλογές που έκαναν τον όρο fake news μέρος του παγκόσμιου λεξιλογίου.
Για να καταπολεμηθεί η νέα μόδα το Facebook ξεκίνησε συνεργασίες με περισσότερους από 40 οργανισμούς ειδήσεων, όπως το Associated Press, Politifact αλλά και ειδικές σελίδες εντοπισμού fake news όπως την Snopes.
Όμως παρόλα αυτά, το Facebook συνεχίζει να κατακλύζεται με ψευδείς ειδήσεις, προκαλώντας αντιδράσεις. Πολλοί επικαλούνται την αργή, και καμιά φορά ανύπαρκτη αντίδραση της πλατφόρμας. Άλλοι πιστεύουν ότι η εταιρεία απλά αγνοεί το πρόβλημα, επιδιώκοντας να διαχειριστεί καλύτερα το πως τους βλέπει το κοινό, παρά να προσπαθήσει να καταπολεμήσει την παραπληροφόρηση.
____________________