EPIC vs FTC: Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (Federal Trade Commission ή FTC) βρίσκεται αντιμέτωπη με μια αγωγή που έχει κατατεθεί από την ομάδα Electronic Privacy Information Center, γνωστή και σαν EPIC.
Η μήνυση έχει σαν στόχο να εμποδίσει την έγκριση του διακανονισμού της FTC με το Facebook. Όπως αναφέραμε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα το Facebook πρέπει να πληρώσει ένα πρόστιμο ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και να εφαρμόσει κάποιες αλλαγές για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου.
Που είναι το πρόβλημα; η FTC ήταν πολύ επιεικής με το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, καθώς η τελευταία αναφορά κερδών του Facebook δείχνει ότι κερδίζει τριπλάσια έσοδα από το πρόστιμο της FTC μέσα σε μόλις τρεις μήνες.
Η EPIC αμφισβητεί τη δικαιοσύνη των όρων του διακανονισμού της FTC και ενδεχομένως να αναγκάσει τον οργανισμό να αλλάξει τους όρους της συμφωνίας για την καλύτερη αντιμετώπιση των καταγγελιών που καταθέτουν άτομα και ομάδες καταναλωτών.
Η ομάδα EPIC δεν αναφέρει μόνο σαν πρόβλημα το μέγεθος του προστίμου, αλλά φαίνεται να είναι αναστατωμένη με το πώς κατάφερε το Facebook να αποφύγει τις ευθύνες για όλα όσα έχει κάνει, καθώς η συμφωνία με την FTC επέτρεψε στην εταιρία να αποφύγει να παραδεχτεί την ενοχή της για μαζικά σκάνδαλα ιδιωτικότητας και διαρροής δεδομένων, όπως το σκάνδαλο της Cambridge Analytica.
Το EPIC επιθυμεί επίσης από το δικαστήριο να αποφασίσει να γνωστοποιηθεί εάν η FTC έχει χορηγήσει στο Facebook γενική ασυλία για παλαιότερες νομικές προκλήσεις και εάν το πεδίο εφαρμογής του διακανονισμού μπορεί να διευρυνθεί ώστε να συμπεριλαμβάνει ζητήματα όπως η ευρεία χρήση της αναγνώρισης προσώπου χωρίς τη συγκατάθεσή τους και παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής των παιδιών. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το The Verge ανέφερε ότι το Facebook είχε εντοπίσει ένα σφάλμα στην εφαρμογή Messenger Kids που επέτρεψε σε χρήστες ηλικίας κάτω των 13 ετών να ξεκινούν ομαδικές συνομιλίες με ενήλικες.
Η EPIC έχει καταθέσει πολλές καταγγελίες κατά του Facebook για τις πρακτικές απορρήτου της εταιρείας. Η ομάδα αναφέρει επίσης ότι υπάρχουν περισσότερες από 26.000 άλλες καταγγελίες εναντίον του Facebook από το 2011, όταν η εταιρεία υπέγραψε ένα διάταγμα συγκατάθεσης με την FTC που υποτίθεται ότι θα σταματούσε να πραγματοποιεί τις ίδιες παραβιάσεις. Σύμφωνα με τους New York Times. υπήρξαν 8.000 καταγγελίες που κατατέθηκαν από καταναλωτές μόνο το 2018.
_____________________