Cambridge Analytica – Facebook: πως κέρδισε ο Trump τις εκλογές

Cambridge Analytica – Facebook: Μια από τις εταιρείες analytics που βοήθησε τον Donald Trump να κερδίσει την εκλογική νίκη συγκέντρωσε ιδιωτικές πληροφορίες από 50 εκατομμύρια προφίλ του Facebook χωρίς την άδειά τους.

Η ιστορία κυκλοφόρησε το Σαββατοκύριακο, όταν το Facebook ανακοίνωσε αργά την Παρασκευή ότι η εταιρεία Cambridge Analytica δεν είχε πια πρόσβαση στο κοινωνικό δίκτυο γιατί χρησιμοποιούσε τα δεδομένα για να καθορίσει τι ψηφίζει ο κάθε ψηφοφόρος στην εκλογική του περιφέρεια.

Cambridge Analytica

Μεγάλα ειδησεογραφικά sites, όπως τα: The New York Times, Observer του Guardian, και το Channel 4 News του Ηνωμένου Βασιλείου, έδειξαν στοιχεία και έγγραφα από έναν πρώην υπάλληλο της Cambridge Analytica, που πιστοποιούν όσα ισχυρίζονται.

Οι New York Times αναφέρουν το περιστατικό σαν “μία από τις μεγαλύτερες διαρροές δεδομένων στην ιστορία του κοινωνικού δικτύου”, και λίγο αργότερα το χαρακτήρισαν σαν “παραβίαση”.

Αν και οι περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ έχουν νόμους που υποχρεώνουν τις επιχειρήσεις να αναφέρουν άμεσα τις παραβιάσεις δεδομένων, το Facebook δεν φέρεται να έχει ενημερώσει οποιονδήποτε ρυθμιστική αρχή για την συγκεκριμένη διαρροή δεδομένων.

Ο γενικός σύμβουλος του Facebook, Paul Grewal, δήλωσε ότι θα ήταν “εντελώς ψευδές” να ονομάσουμε το περιστατικό σαν “παραβίαση δεδομένων”. Ο Carole Cadwalladr, ο οποίος συνυπέγραψε την δημοσίευση του Guardian, ανάφερε σε ένα tweet ότι το Facebook απείλησε να μηνύσει την εφημερίδα, λέγοντας ότι ήταν “ψευδές και δυσφημιστικό” το να αποκαλέσει το περιστατικό παραβίαση δεδομένων.

Ο Grewal δήλωσε ότι το Facebook έμαθε νωρίτερα την εβδομάδα ότι η Cambridge Analytica που εδρεύει στο Λονδίνο, και χρησιμοποιείται για εκστρατείες στρατηγικής στόχευσης εξατομικευμένων πολιτικών μηνυμάτων από τη μητρική εταιρία Strategic Communication Laboratories (SCL), είχε καταχραστεί τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από 270.000 χρήστες Facebook. Αυτά τα δεδομένα, (ονόματα προφίλ στο Facebook, τοποθεσίες, πληροφορίες από φίλους, και για το περιεχόμενο που τους άρεσε), συλλέχθηκαν από μια υποθετικά καλοπροαίρετη εφαρμογή πρόβλεψης προσωπικοτήτων, που αναπτύχθηκε από τον Aleksandr Kogan, Ένα Ρώσο Αμερικανό ερευνητή και λέκτορα στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.

Αυτά τα δεδομένα της εφαρμογής παραχώρησε ο Kogan στην Cambridge Analytica χωρίς την άδεια των χρηστών, παραβιάζοντας τις πολιτικές του Facebook.

Το Facebook δήλωσε ότι έμαθε για πρώτη φορά το γεγονός το 2015.

Αντί όμως να ειδοποιήσει τους χρήστες για το ότι τα προσωπικά τους δεδομένα είχαν καταστρατηγηθεί, το Facebook ζήτησε τον Αύγουστο του 2016 με μια επιστολή από τον Kogan και από την Cambridge Analytica να διαγράψουν τα δεδομένα.

Η επιστολή απεστάλη μόλις λίγες μέρες πριν ο Trump προσλάβει τον Steve Bannon, πρώην αντιπρόεδρο της Cambridge Analytica, να διεξαγάγει την προεκλογική εκστρατεία.

Παρόλο που το Facebook δήλωσε ότι έλαβε διαβεβαιώσεις για το ότι τα δεδομένα είχαν διαγραφεί, η εταιρεία δεν επαλήθευσε τις απαντήσεις που έλαβε.

“Πριν από αρκετές ημέρες, λάβαμε αναφορές ότι παρά τις πιστοποιήσεις που μας δόθηκαν, δεν διαγράφηκαν όλα τα δεδομένα”, δήλωσε ο Grewal. Το Facebook ανέστειλε επίσης την λειτουργία της σελίδας της SCL αλλά και της Cambridge Analytica όπως αναφέραμε παραπάνω από το κοινωνικό δίκτυο.

Η δήλωση του Facebook δημοσιεύθηκε μόλις λίγες ώρες πριν από την κυκλοφορία των ειδήσεων το Σάββατο.

“Δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε αυστηρά τις πολιτικές μας για την προστασία των πληροφοριών των μελών μας”, δήλωσε ο Grewal του Facebook.

Όλα τα παραπάνω είναι η τελευταία πινελιά σε μια συνεχιζόμενη ιστορία που αφορά το τι συνέβη πριν και κατά τη διάρκεια των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του 2016.

Επικεφαλής υπηρεσιών πληροφοριών δήλωσαν τον Ιανουάριο ότι η Ρώσικη κυβέρνηση χρησιμοποίησε τα κοινωνικά δίκτυα για τη διάδοση πληροφοριών κατά τη διάρκεια των εκλογών για να βοηθήσει την Trump να νικήσει την υποψήφια Hillary Clinton.

Πολλές τεχνολογικές εταιρείες, όπως το Twitter και το Google, αντιμετώπισαν κριτική για την αποτυχία τους να περιορίσουν την εξάπλωση των «ψεύτικων ειδήσεων» στις πλατφόρμες τους, επιτρέποντας σε Ρώσους να αγοράσουν διαφημίσεις για να εξαπλώνουν την παραπληροφόρηση από τις πλατφόρμες τους.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *