Το Facebook έχει αφαιρέσει 1,3 δις λογαριασμούς για την αντιμετώπιση παραπληροφόρησης

Το Facebook αποκάλυψε εχθές ότι έχει αφαιρέσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ψεύτικους λογαριασμούς για να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση και ειδικότερα για τον covid-19.

Τη Δευτέρα, μια ανάρτηση στο Facebook Newsroom ανάφερε ότι περίπου 1,3 δισεκατομμύρια πλαστοί λογαριασμοί Facebook. Η εταιρεία χρησιμοποιεί πάνω από 35.000 άτομα που εργάζονται για την αντιμετώπιση παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα της.

Το Facebook λέει ότι από την αρχή της πανδημίας, έχει χρησιμοποιήσει τα συστήματα AI που ανιχνεύουν μηνύματα και σχόλια μίσους και έχει διαγράψει αναρτήσεις που περιέχουν παραπληροφόρηση.

Ως αποτέλεσμα, έχουν αφαιρεθεί περισσότερες από 12 εκατομμύρια δημοσιεύσεις σχετικά με το COVID-19 και τα εμβόλια.

Ο Guy Rosen, εκπρόσωπος του Facebook, γράφει ότι “η παραπληροφόρηση μπορεί επίσης να δημοσιεύεται από άτομα, ακόμη και με καλή πίστη.” Δεν δημοσιεύουν όλοι παραπληροφόρηση με κακόβουλη πρόθεση. Μπορεί να θέλουν να βοηθήσουν τους ανθρώπους, αλλά δεν γνωρίζουν ότι οι πληροφορίες που μοιράζονται είναι στην πραγματικότητα αναληθείς.

Για να αντιμετωπίσει αυτήν την πρόκληση, ο Rosen γράφει ότι το Facebook έχει δημιουργήσει ένα παγκόσμιο δίκτυο με περισσότερους από 80 ανεξάρτητους ελεγκτές πληροφοριών οι οποίοι ελέγχουν το περιεχόμενο σε περισσότερες από 60 γλώσσες.

“Όταν αξιολογούν κάτι ως ψευδές, μειώνουμε τη διανομή του, ώστε να το βλέπουν λιγότεροι άνθρωποι και προσθέτουμε μια προειδοποιητική ετικέτα με περισσότερες πληροφορίες για όποιον το βλέπει. (…) Για τα πιο σοβαρά είδη παραπληροφόρησης, όπως ψευδείς ισχυρισμοί σχετικά με το COVID-19 και εμβόλια και περιεχόμενο που αποσκοπεί στην καταστολή της ψηφοφορίας, καταργούμε το περιεχόμενο.

Εκτός από την κατάργηση παραπλανητικών ή ψευδών πληροφοριών, το Facebook έχει επίσης δημιουργήσει ορισμένους ειδικούς διαδικτυακούς χώρους για τους χρήστες, για να βρίσκουν αξιόπιστες πληροφορίες από αξιόπιστους ειδικούς. Στα παραδείγματα περιλαμβάνονται οι σελίδες για τον COVID-19, το κλίμα και την ψηφοφορία στις ΗΠΑ το 2020.”

Η πρώτη φορά που το Facebook έλαβε μέτρα κατά της παραπληροφόρησης, ήταν τον Αύγουστο του 2020, όταν κατάργησε 7 εκατομμύρια αναρτήσεις με παραπληροφόρηση COVID-19. Αυτό οδήγησε στο τερματισμό ορισμένων ρωσικών δικτύων παραπληροφόρησης, καθώς και να υποβιβαστούν θέσεις που περιείχαν ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τις εκλογές των ΗΠΑ το 2020.

Αλλά το Facebook δεν είναι η μόνη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων που έχει να αντιμετωπίσει την άνοδο των ψεύτικων ειδήσεων. Πρόσφατα, το Twitter άρχισε να απαγορεύει χρήστες που δημοσιεύουν συνεχώς παραπληροφόρηση για τον COVID-19. Ακόμη και το TikTok κατάργησε πάνω από 300.000 βίντεο με παραπληροφόρηση σχετικά με τις εκλογές των ΗΠΑ.

Αν και τα όρια μεταξύ παραπληροφόρησης και ελέγχου χρήσης είναι πολλές φορές συγκεχυμένα, το Facebook και κάθε πλατφόρμα έχει κάθε δικαίωμα να κάνει χρήση των όρων που έχετε αποδεχθεί κατά την εγγραφή σας. Δεν είναι παρά μία ιδιωτική επιχείρηση με κοινωνικές όμως επιδράσεις. Οποιαδήποτε διαμαρτυρία για έλλειψη ελευθερίας είναι μάλλον ουτοπική αφού όποιος χρησιμοποιεί το βήμα λόγου των social media έχει συναινέσει στις προϋποθέσεις αυτών. Διαφορετικά μπορεί να στήσει ένα site και να γράφει ότι θέλει.

Από την μεριά του αναγνώστη βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες που λαμβάνετε καθημερινά προέρχονται από αξιόπιστη πηγή ή ότι εσείς θεωρείτε αξιόπιστη πηγή. Ακόμα καλύτερα, σας προτείνουμε να κάνετε ένα έλεγχο στις νέες ιστορίες που διαβάζετε, πριν τις σχολιάσετε.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).