Μετά από τα γεγονότα της Μαλαισίας σκεφτήκαμε να σας παρουσιάσουμε το πως λειτουργεί το ονομαζόμενο Black Box που υπάρχει σε κάθε αεροπλάνο.
Το “μαύρο κουτί” ή “black box είναι μία ηλεκτρονική συσκευή, η οποία έχει κατασκευαστεί για να καταγράφει τα δεδομένα που συμβαίνουν κατά την διάρκεια μίας αεροπορικής πτήσης. Μια μονάδα black box αποτελείται από 2 τμήματα: το CVR (Cockpit Voice Recorder) και το FDR (Flight Data Recorder).
Το CVR, καταγράφει οτιδήποτε συμβαίνει στο θάλαμο διακυβέρνησης, όπως τις συνομιλίες με τον πύργο ελέγχου, τις συνομιλίες των πιλότων στο πιλοτήριο, θορύβους της μηχανής, μετεωρολογικά δελτία πτήσης, και άλλα. Έχει αυτονομία δύο ωρών – μετά από αυτό το χρονικό διάστημα ξεκινά πάλι από την αρχή και συνεχίζει να καταγράφει από το σημείο όπου σταμάτησε.
Το FDR, καταγράφει όλη τη συμπεριφορά του αεροσκάφους κατά την διάρκεια της πτήσης.
Τα δεδομένα που καταγράφονται στο “μαύρο κουτί” χρησιμοποιούνται για την ανάλυση θεμάτων ασφαλείας κατά την διάρκεια μιας πτήσης, και σε περίπτωση ατυχήματος για την διερεύνηση των αιτίων.
Ονομάζεται “μαύρο κουτί” αλλά δεν είναι μαύρο. Είναι πορτοκαλί για να εντοπίζεται εύκολα σε περίπτωση αεροπορικού δυστυχήματος και πολύ περισσότερο αν έχει πέσει στη θάλασσα.
Τοποθετείται στην ουρά του αεροσκάφους γιατί έχει βρεθεί να είναι το ασφαλέστερο σημείο. Αντέχει σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες (1.100 βαθμών Κελσίου για 1 ώρα ή σε θερμοκρασία 250 βαθμών Κελσίου για 10 ώρες). Αντέχει στην πίεση βάθους μέχρι και 6.000 μέτρων.
Ένας ειδικός πομπός που είναι τοποθετημένος στο “μαύρο κουτί” μόλις έρθει σε επαφή με το νερό, αρχίζει να εκπέμπει ένα σήμα το οποίο μπορεί να εντοπιστεί σε βάθος μέχρι και 5.000 μέτρων.
Όλα τα παραπάνω περιγράφονται στο βίντεο του Associated Press
Πηγή: wikipedia.org και βίντεο από το Associated Press