Γιατί μερικοί πληρώνουν περισσότερο από άλλους στις on-line αγορές

Γνωρίζετε ότι πληρώσετε βάση του ιστορικού και του είδους του smartphone που χρησιμοποιείτε όταν αγοράζετε προϊόντα on-line; Σύμφωνα με μια νέα μελέτη (PDF) αυτά είναι τα κριτήρια για την εμφάνιση της τιμής στις ιστοσελίδες που κάνουν ηλεκτρονικό εμπόριο.on-line-shopping

Τον Απρίλιο και τον Μάιο του τρέχοντος έτους, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Northeastern της Βοστόνης μελέτησε τα αποτελέσματα αναζήτησης 300 ανθρώπων που επισκέφθηκαν 16 on-line ιστοσελίδες λιανικής πώλησης και ταξιδιωτικά γραφεία. Τα εννέα από αυτά τα sites, οι ιστοσελίδες έδειχναν διαφορετικές τιμές ή διαφορετικά αποτελέσματα στις ίδιες αναζητήσεις.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι οι διαφορές αυτές – που ονομάζουν “price discrimination” ή “price steering” – βασίζονται σε δεδομένα που συλλέγονται από τους καταναλωτές που φυσικά δεν μπορούν να το γνωρίζουν.

“Σαν χρήστης, είναι σχεδόν αδύνατο να γνωρίζετε αν οι τιμές που σας εμφανίζονται έχουν τροποποιηθεί, ή αν υπάρχουν φθηνότερα προϊόντα κρυμμένα στα αποτελέσματα αναζήτησης,” ανέφερε ένας από τους ερευνητές, ο Christo Wilson, στην Washington Post.

Για παράδειγμα, η μελέτη αναφέρει το online ταξιδιωτικό Expedia που εμφανίζει ακριβότερα ξενοδοχεία σε ορισμένους χρήστες με βάση το ιστορικό περιήγησης που αποθηκεύονται στους υπολογιστές τους, τα λεγόμενα “cookies”, αν και οι ερευνητές δεν μπορούσαν να καθορίσουν το είδος της δραστηριότητας που εμφάνιζε τις υψηλότερες τιμές.

Ένας εκπρόσωπος της Expedia αρνήθηκε να σχολιάσει τα πορίσματα της μελέτης.

Ένα περίπου 5% των αποτελεσμάτων αναζήτησης, από το Travelocity, ένα άλλο online ταξιδιωτικό πρακτορείο, εμφανίζει δωμάτια ξενοδοχείου 15 δολάρια ακριβοτερα, αν ο πελάτης έκανε περιήγηση στο site από ένα iPhone ή iPad.

Το Travelocity επίσης δεν σχολίασε την , αλλά εδώ και καιρό προσφέρει “αποκλειστικές προσφορές για κινητά” για όποιον κάνει κράτηση από smartphones ή .

Η ιστοσελίδα της Home Depot εμφανίζει αποτελέσματα αναζήτησης για τους χρήστες smartphone με ακριβότερο προιόντα από τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν επιτραπέζιους υπολογιστές.

Ο εκπρόσωπος της Home Depot, Stephen Holmes αμφισβήτησε τα πορίσματα της μελέτης, αποκαλώντας τα «παραπλανητικά».

Η μελέτη αυτή είναι η τελευταία προσπάθεια να ρίξει φως στις αδιαφανείς μεθόδους που χρησιμοποιούν πολλά e-commerce sites για να δείχνουν στους καταναλωτές διαφορετικές online προσφορές. Η στρατηγική αυτή βασίζεται σε στοιχεία που συλλέχθηκαν από τους αγοραστές και είναι ένας τρόπος για να αυξήσουν τις πωλήσεις.
Για να προστατευτείτε, ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τις διακρίσεις των τιμών είναι να αναζητήσετε τα προϊόντα με τρεις διαφορετικούς τρόπους: με ένα πρόγραμμα περιήγησης στον , ή τον browsers σας σε mode ιδιωτικ΄ς περιήγησης και με ένα σε μια κινητή συσκευή.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.082 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).