Η εταιρεία Baidu που είναι γνωστή για την μηχανή αναζήτησης που διαθέτει, κάνει το μεγάλο βήμα στην αυτόνομη οδήγηση και τα βγάζει στους δρόμους και το βράδυ.
Φαίνεται ότι οι τεχνοκράτες δεν το βάζουν κάτω όσο αναφορά το αυτόνομο ταξί. Στην Αμερική και συγκεκριμένα στις πόλεις Σαν Φρανσίσκο, Ώστιν και Φοίνιξ, κυριαρχεί η Cruise, θυγατρικής της General Motors.
Στην άλλη μεριά του Ατλαντικού σε Ρωσία και τρίτες χώρες (Αρμενία, Λευκορωσία, Γεωργία, Καζακστάν, Κιργιστάν, Ουζμπεκιστάν, Λιθουανία, Σερβία και Μολδαβία) κυριαρχεί η Ρωσική Yandex, παρόλη την πλάκα που της κάνανε hackers και στείλανε όλα τα ταξί της σε μία πλατεία.
Ε, να μην ζηλέψει και η Κίνα; Από αυτήν την εβδομάδα, το κοινό μπορεί να πάρει αυτόνομα ταξί στο Γιουχάν (Wuhan, ναι αυτή όπου ξεκίνησε η πανδημία) μεταξύ των ωρών 7 π.μ. και 11 μ.μ., χωρίς οδηγούς ασφαλείας πίσω από το τιμόνι.
Προηγουμένως, τα μη επανδρωμένα οχήματά της λειτουργούσαν μόνο από τις 9 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα στην πόλη, όπου η ορατότητα είναι εξασφαλισμένη. Το ενημερωμένο πρόγραμμα αναμένεται να καλύψει ένα εκατομμύριο πελάτες σε ορισμένες περιοχές της Γιουχάν, μιας πόλης με περισσότερους από 10 εκατομμύρια κατοίκους.
Όπως στα περισσότερα αυτόνομα οχήματα, η εταιρεία που έχει τα ταξί αυτά, η Baidu, έχει διαμορφώσει έναν συνδυασμό από κάμερες τρίτων κατασκευαστών, ραντάρ και lidar για να βοηθήσει τα αυτοκίνητά της να βλέπουν καλύτερα σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, σε αντίθεση με τη λύση που βασίζεται στην “όραση” της Tesla.
Τον Αύγουστο, η Baidu άρχισε να προσφέρει βόλτες με ρομπότ χωρίς οδηγό, χρεώνοντας τους επιβάτες με τιμές ταξί. Το 3ο τρίμηνο, η Apollo Go, η εφαρμογή ενοικίασης robotaxi hailing της εταιρείας Baidu, ολοκλήρωσε περισσότερες από 474.000 βόλτες, σημειώνοντας αύξηση 311% σε ετήσια βάση. Σωρευτικά, το Apollo Go είχε ξεπεράσει τις 1,4 εκατομμύρια παραγγελίες από το τρίτο τρίμηνο.
Η Γιουχάν, ένας βιομηχανικός κόμβος στην κεντρική Κίνα, είναι μια από τις πρώτες πόλεις της χώρας που επέτρεψε τις αυτόνομες μηχανές να οδηγούν το κοινό χωρίς χειριστές ασφαλείας στο αυτοκίνητο. Και τώρα, η πόλη φαίνεται να αισθάνεται άνετα με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν ακόμη και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού τη νύχτα.
Άραγε πότε θα δούμε κάτι αντίστοιχο στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο; Μόνο ο δήμαρχος των Τρικάλων μας έχει βάλει τα γυαλιά, έστω και πιλοτικά.