AI ή Artificial Intelligence και το τέλος της πληροφορικής που γνωρίζουμε: Πλησιάσουμε τη μέρα που οι οθόνες δεν θα μας χρειάζονται πλέον. Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζει η Accenture, η οποία αναφέρει σε μια πρόσφατη δημοσίευση, ότι η άνοδος του AI καθιστά την τεχνολογία σαν ένα νέο προμηθευτή UI και UX (1).
Οι εξελίξεις όπως τα αυτόνομα οχήματα και οι φωνητικά ενεργοποιούμενοι βοηθοί στο σπίτι είναι απλώς τα πρώιμα παραδείγματα, τα οποία υποδηλώνουν ότι περισσότερος υπολογισμός χωρίς οθόνη διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Αυτό φυσικά θα έχει συνέπειες στον τρόπο λειτουργίας στα υπολογιστικά συστήματα ιδιωτών και επιχειρήσεων. Ήδη υπάρχουν πάρα πολλές συζητήσεις που αναφέρουν τη χρήση συνδεδεμένων εργαλείων και φορητών συσκευών στο χώρο εργασίας που εξυπηρετούν την αύξηση των καθηκόντων των εργαζομένων.
Οι συντάκτες της έκθεσης κάνουν τρεις προβλέψεις:
“Σε πέντε χρόνια, περισσότεροι από τους μισούς σας πελάτες θα επιλέξουν τις υπηρεσίες σας με βάση το AI σας αντί για την παραδοσιακή σας φίρμα”.
“Σε επτά χρόνια, οι περισσότερες διεπαφές δεν θα έχουν οθόνη και θα ενσωματωθούν σε καθημερινές εργασίες”.
“Σε 10 χρόνια, οι ψηφιακοί βοηθοί θα είναι τόσο διαδεδομένοι που θα διατηρούν τους εργαζόμενους παραγωγικούς 24/7/365, λειτουργώντας στο παρασκήνιο για αλληλεπιδράσεις στο χώρο εργασίας, όπως η δημιουργία περιλήψεων βίντεο μετά από μια σημαντική συνάντηση”.
Στην έρευνα, το 79% των στελεχών συμφωνεί ότι το AI θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της υιοθέτησης της τεχνολογίας σε όλες τις υπηρεσίες τους. Επιπλέον, το 85% δηλώνει ότι θα επενδύσει εκτενώς σε τεχνολογίες που σχετίζονται με το ΑΙ κατά τα επόμενα τρία χρόνια.
Η δημοσίευση του Accenture παραθέτει ένα πρωταρχικό παράδειγμα για το πού θα εισχωρήσει πρώτα το AI σε επιχειρηματικά UI και UX: αναφέρει φυσικά τα φωνητικά ενεργοποιημένα συστήματα.
“Οι πρόοδοι στην επεξεργασία της φυσικής γλώσσας και στην εκμάθηση μηχανών καθιστούν την τεχνολογία πιο διαισθητική στη χρήση. Η τεχνολογία επιτρέπει στους εικονικούς βοηθούς να προγραμματίσουν μια συνάντηση, να δημιουργήσουν ένα συμβάν και να πληκτρολογήσουν τις λεπτομέρειες”.
“Το AI έχει ήδη μια ποικιλία ρόλων σε όλη την εμπειρία του χρήστη. Στο απλούστερο επίπεδο, καθαρίζει το περιεχόμενο για τους ανθρώπους, όπως η κινητή εφαρμογή Spotify που προτείνει νέα μουσική με βάση προηγούμενες επιλογές ακρόασης. Σε ένα σημαντικότερο ρόλο, το AI εφαρμόζει μηχανική μάθηση για να καθοδηγεί δράσεις προς ένα καλύτερο αποτέλεσμα.”
Οι κορυφαίοι προμηθευτές τεχνολογίας θέλουν το AI σαν το μέλλον των διεπαφών των υπολογιστών (UI):
“από το Salesforce Einstein, στο Microsoft Azure Cognitive Services, και στο Google Cloud Platform.” Υπάρχουν επίσης διαθέσιμες πλατφόρμες AI ανοιχτού κώδικα, από το TensorFlow της Google μέχρι την πλατφόρμα Trusted Analytics της Intel. Το Caffe, ένα deep learning framework που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Berkeley, και αποτέλεσε τη βάση του έργου Deep Dream που κυκλοφόρησε η Google το 2016 για να δείξει πως τα τεχνητά νευρωνικά δίκτυα τους αντιλαμβάνονται τις εικόνες.”
“Ο συνδυασμός των “διαισθητικών, φυσικών αλληλεπιδράσεων και της άμεσης διαθεσιμότητας των εργαλείων ανοικτού κώδικα ανοίγει το δρόμο για μεγάλες αλλαγές σε όλες τις διεπαφές”, προσθέτει η ομάδα της Accenture.
Η Accenture, περιγράφει τις δράσεις που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι εταιρείες που θέλουν να διερευνήσουν εφαρμογές AI UX:
“Πάρτε τα υπάρχοντα κανάλια επικοινωνίας και καθορίστε πώς μπορούν να γίνουν πιο έξυπνα – χρησιμοποιώντας την έμπνευση από άλλες επιτυχείς διασυνδέσεις ή εφαρμογές φωνητικών διεπαφών.”
“Παρατηρήστε κάθε αλληλεπίδραση πελατών και εργαζομένων και αναρωτηθείτε πώς μπορούν να βελτιωθούν μέσω του AI».
“Δείτε τις νέες διεπαφές πέρα από την οθόνη και σκεφτείτε πώς νέα κανάλια μπορούν να ενεργοποιήσουν πολυδιάστατες συνομιλίες”.
_______________________
- User interface και User experience δηλαδή Διεπαφή χρήστη και Εμπειρία χρήστη (UI και UX)