Η Airbus αποφάσισε να κυκλοφορήσει τρία πλοία που κινούνται εν μέρει, με τον άνεμο.
Η εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων την Πέμπτη αποκάλυψε ότι “ανέθεσε στον εφοπλιστή Louis Dreyfus Armateurs να κατασκευάσει, να κατέχει και να λειτουργήσει αυτά τα νέα, υψηλής απόδοσης πλοία που θα τεθούν σε λειτουργία από το 2026”.
Τα πλοία θα έχουν συμβατικούς κινητήρες που θα λειτουργούν με πετρέλαιο ντίζελ θαλάσσης και e-methanol. Το τελευταίο καύσιμο γίνεται με μια διαδικασία που παράγει λιγότερο CO2 από άλλες προσπάθειες. Πολλά πλοία κινούνται με βαρύ μαζούτ, το πιο βρώμικο και φθηνότερο από τα μαζούτ. Η Airbus αντί του ντίζελ επιλέγει την ε-μεθανόλη.
Τα πλοία θα διαθέτουν επίσης ρότορες Flettner, περιστρεφόμενους κυλίνδρους που παράγουν το φαινόμενο Magnus – ένα φαινόμενο που προκαλεί ανύψωση χάρη στις διαφορές πίεσης εκατέρωθεν ενός περιστρεφόμενου αντικειμένου. Οι ρότορες εφευρέθηκαν πριν από έναν αιώνα και μειώνουν τις απαιτήσεις καυσίμων των πλοίων.
Η Airbus αναμένει ότι τα τρία πλοία της θα τεθούν σε λειτουργία από το 2026 και έχει υπολογίσει ότι θα μειώσουν τις μέσες ετήσιες διατλαντικές εκπομπές σε CO2 από 68.000 σε 33.000 τόνους έως το 2030.
Ωστόσο, τα πλοία θα βοηθήσουν επίσης τον κατασκευαστή να αυξήσει τον αριθμό των αεροσκαφών Α320 που κατασκευάζει, σε 75 τον μήνα. Να αναφέρουμε ότι κάθε ένα από αυτά τα αεροσκάφη θα παράγει άφθονο CO2.