Η Google όπως την ξέραμε δεν θα υπάρχει πλέον. Η εταιρεία πραγματοποιεί μια αναδιοργάνωση στο πλαίσιο μιας νέας δομής που ονομάζεται Alphabet. Η Alphabet θα διαχειρίζεται από τους συνιδρυτές της Google με τον Larry Page σαν CEO και τον Sergey Brin σαν Πρόεδρο.
Η νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου θα περιλαμβάνει όλες τις τρέχουσες ιδιότητες της Google, και η μεγαλύτερη φυσικά θα είναι η ίδια η Google. Ο Sundar Pichai θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος, αφου θα πάρει προαγωγή από το σημερινό του ρόλο (Senior Vice President).
Η Google φέρεται να συρρικνώθηκε ελαφρά για να ανοίξει ο δρόμος για τη νέα εταιρεία, που θα έχει ως αντικείμενο τομείς που έχουν να κάνουν με νέες εξελίξεις και οι οποίες θα είναι διαφορετικές από τις διαδικτυακές ενασχολήσει της Google.
O Page αναφέρει σαν παράδειγμα projects όπως το Life Sciences, τα οποία αναπτύσσουν διάφορα προϊόντα όπως φακούς επαφής ανίχνευσης γλυκόζης, to project Calico, τo οποία μελετά τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής των οργανισμών, το X Lab που ασχολείται με τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκινήτα της Google, όλα θα γίνουν ξεχωριστές εταιρείες κάτω από την ομπρέλα της Alphabet.
Οι αλλαγές αυτές θα επιτρέψουν στην Google Alphabet την καλύτερη διαχείριση σε προϊόντα και τομείς που δεν σχετίζονται άμεσα.
Η Alphabet επίσης φέρεται ότι θα αντικαταστήσει την Google ως εισηγμένη εταιρεία. Όλες οι μετοχές της Google θα μετατραπούν αυτόματα στον ίδιο αριθμό μετοχών της Αlphabet, και η Google να γίνει μια πλήρως ελεγχόμενη θυγατρική της νέας εταιρείας.
Και οι δύο τύποι των μετοχών της Αlphabet θα εξακολουθήσουν να διαπραγματεύονται ως GOOG και GOOGL στο Nasdaq.
Τι σημαίνει αυτό μακροπρόθεσμα; Θεωρητικά, η συλλογή του Mountain View της ομάδας θα είναι σε θέση να επικεντρωθεί σε πιο φιλόδοξα σχέδια, ενώ βελτίωση των υφιστάμενων προϊόντων, όπως το Google σωστή αν και μια πιο εστιασμένη χαρτοφυλακίου.
Όσο για την ανάγκη αλλαγής του ονόματος: η Google σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό συνδέεται με την αναζήτηση.
Η εταιρεία έχει εδώ και καιρό κάνει πολλά περισσότερα πράγματα. Η Αlphabet δίνει στον Page και στον Brin την ελευθερία να εισέλθουν σε νέα πεδία χωρίς να αναρωτιούνται οι πελάτες (και οι επενδυτές):
“Γιατί μια εταιρεία μηχανής αναζήτησης κατασκευάζει αυτοκίνητα;”