Μια ανοιχτή επιστολή γράφτηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από βουλευτές, ακαδημαϊκούς και υποστηρικτές των δικαιωμάτων των παιδιών. Στόχος της επιστολής είναι να τερματίσει τη διαφήμιση σε χρήστες ηλικίας κάτω των 18 ετών και απευθύνεται σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως το Facebook και η Google.
Μεταξύ αυτών που υπέγραψαν ήταν η βουλευτής της Caroline Lucas, η Διεθνής Αμνηστία, η International Privacy και οι Friends of the Earth.
Η επιστολή δημοσιεύθηκε λίγες μέρες μετά την υποβολή μιας αγωγής εναντίον της Google που την κατηγορεί ότι παραβίασε νόμους του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ για την προστασία δεδομένων, στοχεύοντας άτομα κάτω των 13 ετών με εθιστικό περιεχόμενο και χρησιμοποιώντας δεδομένα που απέκτησαν για διαφημιστικούς σκοπούς. Η επιστολή καλεί τις εταιρείες να προστατέψουν όλα τα παιδιά κάτω των 18 ετών.
Ένα τμήμα της ανοιχτής επιστολής έχει ως εξής:
Η συμπεριφορική διαφήμιση υπονομεύει το απόρρητο των παιδιών. Για άτομα κάτω των 13 ετών, δεν θα πρέπει να συμβαίνει καθόλου: εκτός εάν δοθεί σαφής γονική συγκατάθεση, οι νόμοι περί προστασίας δεδομένων απαγορεύουν ρητά την εξέταση δεδομένων από μικρά παιδιά από τα οποία (δεδομένα) εξαρτάται η συμπεριφορική διαφήμιση. Το γεγονός ότι οι διαφημιστικές εταιρείες και οι εταιρείες τεχνολογίας κατέχουν 72 εκατομμύρια δεδομένα για ένα παιδί μέχρι τη στιγμή που γίνει 13 ετών, δείχνει την έκταση της αδιαφορίας για αυτούς τους νόμους και την εξαιρετική παρακολούθηση στην οποία υπόκεινται τα παιδιά.
Αλλά οι ανησυχίες μας εκτείνονται πέρα από τα πολύ μικρά και πέρα από τα ζητήματα της ιδιωτικής ζωής. Τα παιδιά όλων των ηλικιών είναι πιο ευαίσθητα στις πιέσεις του marketing, και είναι λιγότερο πιθανό να αναγνωρίσουν περιεχόμενο επί πληρωμή και λιγότερο πιθανό να καταλάβουν πώς και τι είδους δεδομένα χρησιμοποιούνται για αυτούς τους σκοπούς, παρά τους ενήλικες.
Στην περίπτωση της Google, η εταιρεία επιτρέπει σε όλους τους χρήστες να απενεργοποιήσουν την εξατομίκευση διαφημίσεων από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού τους.
Για να αντιμετωπίσει η εταιρεία ορισμένες από τις ανησυχίες που εγείρουν οι υπογράφοντες, θα μπορούσε πολύ εύκολα να διαθέτει αυτή την ρύθμιση απενεργοποιημένη για όλους τους παιδικούς λογαριασμούς.
Παρόλο που αυτό δεν θα αντιμετωπίσει ολοκληρωτικά την παρακολούθηση που πραγματοποιεί η Google, θα εξαλείψει το πρόβλημα της συμπεριφορικής διαφήμισης.
https://www.globalactionplan.org.uk