Ο ιδρυτής, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Creative Technologies, o Sim Wong Hoo, απεβίωσε ειρηνικά σε ηλικία 67 ετών. Είχε δημιουργήσει την Sound Blaster της Creative Labs.
Μπορεί να ακούγεται περίεργο στους νεότερους αναγνώστες μας, αλλά υπήρχε μια στιγμή που ο ήχος του υπολογιστή δεν ήταν βασικό χαρακτηριστικό. Πριν 20 χρόνια, αν θέλατε να συνδέσετε ακουστικά ή ηχεία που θα μπορούσαν να παίξουν κάτι περισσότερο από απλούς ήχους μπιπ, πιθανότατα χρειαζόσασταν μια κάρτα ήχου!! .
Και την εποχή εκείνη καμμιά κάρτα ήχου δεν ήταν πιο γνωστή και επιτυχημένη, όσο η Sound Blaster της Creative Labs. Στην 30ετή ιστορία της κατάφερε να πουλήσει πάνω από 400 εκατομμύρια κομμάτια.
Στην εποχή πριν την ύπαρξη των Windows 95 και DirectX, λίγες λέξεις στο gaming PC ήταν τόσο σημαντικές όσο η φράση “Sound Blaster compatible“. Το να είναι κάτι συμβατό με την κάρτα ήχου Sound Blaster σήμαινε ότι παίκτες μπορούσαν να ακούσουν σε ένα παιχνίδι τα σκυλιά να γαβγίζουν (όπως στο Wolfenstein 3D) ή να ακούσουν την φωνή από συνθεσάιζερ στο Dr. Sbaitso, που μπορείτε να το παίξετε στο διαδίκτυο και σήμερα.
Η εταιρεία σημείωσε τεράστια επιτυχία στον χώρο των MP3 player με τη σειρά Creative Nomad και Zen και μήνυσε επιτυχώς την Apple για το iPod της, λαμβάνοντας διακανονισμό 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η επιτυχία του Sound Blaster δεν ήρθε αμέσως. Αρχικά, ο Sim ξεκίνησε να κατασκευάσει έναν ολόκληρο υπολογιστή που θα μπορούσε να μιλάει, σύμφωνα με τα ειδησιογραφικά νέα των Bloomberg και των New York Times, το 1993 και το 1994.
Ίδρυσε την Creative Technologies στη Σιγκαπούρη το 1981, και όμως μέχρι το 1986 (δύο χρόνια αφότου ο Steve Jobs έκανε το Macintosh να μιλήσει για το εαυτό του) είχαν πουλήσει τόσο λίγους υπολογιστές της εταιρείας που φέρεται ότι οι μηχανικοί που υπήρχε σαν προσωπικό είχε περιοριστεί σε ελάχιστους.
Αλλά όταν πήγαν τη κάρτα ήχου του υπολογιστή τους, Cubic CT, σε μια έκθεση υπολογιστών στις Ηνωμένες Πολιτείες, η εταιρεία βρήκε τα πατήματά της. «Τα χρήματα που βγάλανε πουλώντας μερικές εκατοντάδες κάρτες ήταν τα ίδια με ότι είχαν βγάλει μέχρι στιγμής με τους υπολογιστές.
Η πρώτη κάρτα ήχου της Creative, πριν συνειδητοποιήσει ότι οι παίκτες PC θα γίνουν το μεγαλύτερο κοινό της, πωλήθηκε ως Creative Music System. Το 1987, η Sierra On-Line εντυπωσίασε τη βιομηχανία παιχνιδιών κυκλοφορώντας το King’s Quest IV με ένα πραγματικό soundtrack, σχεδιασμένο για αναπαραγωγή σε πρώιμες κάρτες ήχου, όπως τις AdLib και το Roland MT-32. Η Sierra On-Line διαφήμιζε αυτές τις κάρτες ήχου στον δικό της κατάλογο παιχνιδιών.
Η Creative το 1988 πήρε ένα μερίδιο από αυτήν την εκστρατεία πωλήσεων με την αλλαγή της επωνυμίας της κάρτας της σε “Game Blaster”.
Και το 1989, το πρώτο Sound Blaster της εταιρείας πρόσθεσε μια αποκλειστική θύρα παιχνιδιού για να συνδέσει ένα joystick. Θύρα για joystick θα έπρεπε τότε οι παίκτες υπολογιστών να αγοράσουν ξεχωριστά και έτσι αυτό βοήθησε να μοιάζει το Sound Blaster ως μια εξαιρετική προσφορά σε σχέση με το AdLib.
Η αποφασιστικότητα του Sim και η επιτυχία του τον έκανε σύμβολο των startup εταιρειών της Σιγκαπούρης, καθώς η Creative έγινε η πρώτη εταιρεία της Σιγκαπούρης που εισήχθη στο χρηματιστήριο Nasdaq.
Η εταιρεία δεν έχασε ποτέ την αίγλη της. Ακόμη και όταν οι υπολογιστές άρχισαν να παίζουν ποιοτικό ήχο από μόνοι τους, καθώς κάθε σύγχρονη μητρική πλακέτα έρχεται με ενσωματωμένο ήχο, η Creative κέντριζε το ενδιαφέρον των παικτών με χαρακτηριστικά όπως το Sound Blaster Crystallizer, ή το Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro.
Τα τελευταία χρόνια, το όνομα Creative έχει συνδεθεί με επιτυχία σε άλλα αξεσουάρ για υπολογιστές, όπως ηχεία (όπως το Sound Blaster Katana), ακουστικά, κάμερες web, κάρτες ήχου (αν θέλετε κάτι περισσότερο από ότι προσφέρει η μητρική), γραφίδες σχεδίασης, κλπ.
Μια μικρή διόρθωση στον τίτλο του άρθρου από Greative σε Creative, και είναι άψογο