Ανθρώπινη βλακεία: ο μεγαλύτερος εχθρός του artificial intelligence

Υπάρχει μια τεράστια ασάφεια στους στόχους της τεχνητής νοημοσύνης (artificial ή AI) και της μηχανικής μάθησης που χρησιμοποιούνται σήμερα από μεγάλες που επιθυμούν την δημιουργία μιας τεχνητής νοημοσύνης που θα μπορούσε ίσως να ταιριάξει ή και να υπερβεί τις δυνατότητες του ανθρώπινου νου.

Καθώς αναπτύσσονται, artificial intelligence ή AI και μηχανική μάθηση ή θα είναι σε θέση να αναλάβουν ακόμη πιο περίπλοκες εργασίες, αλλά θα μπορούσε να χρειαστεί μισός αιώνας ή και περισσότερο πριν το κάθε AI φτάσει το ανθρώπινο επίπεδο νοημοσύνης σε ικανοποιητικά επίπεδα. Την συνέχεια την έχουμε δει μόνο σε ταινίες καταστροφής, αλλά το σίγουρο είναι ότι η υπερ-νοημοσύνη φαίνεται να ενθουσιάζει κάποιους, και να τρομοκρατεί κάποιους άλλους. Στο μεταξύ η νέα συνεχίζει να τροφοδοτεί την επιστημονική φαντασία εδώ και δεκαετίες (βλέπε Skynet).artificial intelligence

Προς το παρόν το σημερινό AI (artificial intelligence) βοηθά τις εταιρείες να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών ή να τελειοποιήσουν τις λήψεις αποφάσεων τους, εντοπίζοντας τάσεις στα δεδομένα που διαφορετικά θα ήταν αόρατες. Το AI βοηθάει με την αυτοματοποίηση συνηθισμένων εργασιών, ή ακόμα και στην δημιουργία εντελώς νέων υπηρεσιών.

Από τα παραπάνω προκύπτουν ότι κάθε τεχνολογία AI θα πρέπει να εξετάσει αρκετά ζητήματα:

  WinfrGUI δωρεάν ανάκτηση χαμένων αρχείων

Το artificial intelligence είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη και ενδιαφέρουσα τεχνολογία αλλά δεν είναι η απάντηση σε κάθε πρόβλημα. Ειδικότερα, προσέξτε το πρόθεμα “AI” στις μελλοντικές επωνυμίες προϊόντων γιατί δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι καλύτερα από κάποιο άλλο που δεν περιέχει το πρόθεμα.

Επιπλέον, η έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού που μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο τις τεχνολογίες, μαζί με τις μαζικά διογκωμένες προσδοκίες, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν απώλεια εμπιστοσύνης.

Αλλά ίσως το πιο επικίνδυνο είναι να αντιμετωπίζουμε το κάθε AI σαν μαγικό. Ένας αλγόριθμος είναι τόσο καλός όσο και τα δεδομένα ή τους κανόνες που του χορηγούν άνθρωποι προγραμματιστές. Η φύση των αλγορίθμων που μπορούν να μαθαίνουν και να εξελίσσονται χωρίς τους προγραμματιστές θα αργήσουν να έρθουν και πάλι αυτό δεν σημαίνει ότι οι απαντήσεις τους θα γίνονται δεκτές χωρίς αμφιβολίες.

Αντίθετα, θα πρέπει να βρεθούν τρόποι για να βεβαιωθούμε ότι η αποφάσεων μέσω AI θα αμφισβητείται συνεχώς. Η αμφισβήτηση είναι η αρχή κάθε επιστήμης και κάθε επιστημονικής ανακάλυψης. Έτσι ορισμένοι ερευνητές εξετάζουν τη χρήση πάρα πολλών παραγόντων, όπως η ευθύνη, επεξήγηση, ακρίβεια, ελεγξιμότητα και δικαιοσύνη. Όπως καταλαβαίνετε επειδή οι έννοιες από μόνες τους είναι αφηρημένες και δεν διέπονται από συγκεκριμένους νόμους χρειάζεται πάρα πολύ δουλειά.

  H Εφορία υπολόγισε την φορολογική σας δήλωση και δικαιούστε επιστροφή φόρου

Είναι επίσης σημαντικό να εξετάσουμε τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στην ευρύτερη έννοιά της:

Οι τεχνολογίες αυτές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλλουν σημαντικά ορισμένες θέσεις εργασίας, να δημιουργήσουν μερικές και να καταστρέψουν άλλες. Οι προγραμματιστές αυτής της και οι χρήστες της θα πρέπει να εξετάσουν και να αναγνωρίσουν τις πιθανές θετικές και αρνητικές συνέπειες. Τα AI-powered αυτόνομα οχήματα μπορεί για παράδειγμα να μειώσουν τη ρύπανση και να κάνουν τα ταξίδια πιο διασκεδαστικά – αλλά θα πετάξει επίσης και πολλούς οδηγούς από την αγορά εργασίας. Έτσι θα πρέπει να κατανοήσουμε ευρύτερα και και να ακολουθήσουν περισσότερες συζητήσεις για τις επερχόμενες αλλαγές.

Έτσι όπως διαφαίνεται η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση δεν κάτι που χρειάζεται να ανησυχούμε. Η ανησυχία μας θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ανθρώπινη νοημοσύνη και τη δική μας ικανότητα στο να μάθουμε και να προβλέψουμε το μέλλον.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).


42  +    =  47