Το καταναλωτικό αλαλούμ της Black Friday ή Μαύρης (και όχι Μεγάλης) Παρασκευής που έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα της κρίσης, πλησιάζει, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις έχει αρχίσει ήδη.
Η Black Friday είναι μια καθαρά αμερικάνικη ιδέα, που έχουν υιοθετήσει πάρα πολλές άλλες χώρες. Είναι η ημέρα που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών (ή Thanksgiving), που πέφτει Πέμπτη.
Η Μαύρη Παρασκευή σηματοδοτεί την έναρξη εορταστικών πωλήσεων σε όλα τα εμπορικά καταστήματα στις ΗΠΑ, και χαρακτηρίζεται από εκπτώσεις και φυσικά πολύ μεγάλα κέρδη για τους εμπόρους. Πρόκειται για ένα θεσμό που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 από τις ΗΠΑ, και αφορά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου κάθε χρονιάς.
Τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων οι: Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει η Ελλάδα.
Η Παρασκευή ονομάστηκε μαύρη σαν μια παραπομπή στο χρώμα του μελανιού που χρησιμοποιείται από τους λογιστές για την καταγραφή των τεράστιων κερδών της εορταστικής περιόδου.
Εν τω μεταξύ η Μαύρη Παρασκευή δεν είναι τίποτα άλλο από μία διαφημιστική καμπάνια και μία μέθοδος marketing που ακολουθούν μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, ή για να το πούμε καλύτερα όσες επιχειρήσεις έχουν την οικονομική δυνατότητα για διαφήμιση.
Να αναφέρουμε ότι εκτός από τους εμπόρους, και τους απατεώνες του διαδικτύου (αναφορά παρακάτω), ένα μεγάλο μερίδιο στην πίτα των κερδών, πάει και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Έτσι λοιπόν αποκτήσαμε άλλο ένα “έθιμο” που έχει σαν στόχο τα χρήματα που έχουν απομείνει στις τσέπες μας, μετά τις πληρωμές των φόρων και των τραπεζών.
Αν και η Μαύρη Παρασκευή είναι ένα σχετικά καινούργιο φαινόμενο στην Ελλάδα, εγχώριες εταιρείες φαίνεται να έχουν μελετήσει πολύ καλά τα κόλπα των ξένων εταιρειών, που ασχολούνται χρόνια με το “άθλημα.”
Την συγκεκριμένη μέρα θα δείτε διάφορα εκτός από την κλωτσοπατινάδα έξω από τα καταστήματα: από παραπλανητικές εκπτώσεις, μέχρι αύξηση στα spam email που έχουν στόχο να σας υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα, ή πολύ απλά την τσέπη σας.
Σύμφωνα με την Independent, οι μισές προσφορές που της Μαύρης Παρασκευής στη Βρετανία, ειδικά στα ηλεκτρικά είδη, είναι παραπλανητικές, αφού οι τιμές των προϊόντων διαφέρουν ελάχιστα ή και καθόλου από την προηγούμενη μέρα.
Την Μαύρη Παρασκευή θα δούμε το γνωστό “στα δύο προϊόντα το ένα δώρο” ή το “ότι πάρεις 100”, μεγάλους τίτλους σε sites, διαφημίσεις και βιτρίνες που ξεκινούν με το “Προλάβετε”, “Απίστευτες”, “Συγκλονιστικές.”
Ο κύριος στόχος είναι η να μπει ο πελάτης στο κατάστημα, από εκεί και πέρα αναλαμβάνει ο πωλητής ή και η ίδια η βιτρίνα.
Η Black Friday ή η κάθε Black Friday έρχεται να ενισχύσει την ιδέα του όλα πάνε καλά.
Καλή σας Μαύρη Παρασκευή, απλά σκεφτείτε ότι αποκλείετε να πιάσετε κορόιδα τους εμπόρους…