Ο Chrome 71, θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο, και σύμφωνα με την Google θα βελτιώσει την ικανότητα του προγράμματος περιήγησης να σταματάει παρεμβατικές και παραπλανητικές διαφημίσεις.
Από την έκδοση Chrome 71, η Google σχεδιάζει να βελτιώσει το χαρακτηριστικό αποκλεισμού καταχρηστικών. Σύμφωνα με την Google, αυτό συμπεριλαμβάνει:
Ψεύτικα μηνύματα: Διαφημίσεις ή άλλα στοιχεία που μοιάζουν με εφαρμογές συνομιλιών, προειδοποιήσεις, διαλόγους συστήματος ή άλλες ειδοποιήσεις που οδηγούν σε κάποια διαφήμιση ή κάποια σελίδα όταν κάνετε κλικ.
Μη αναμενόμενες περιοχές κλικ: Διαφανή backgrounds, μη ορατά στοιχεία σελίδας ή άλλες περιοχές που συνήθως δεν μπορούν είναι ορατές, και συνήθως οδηγούν σε μια διαφήμιση ή κάποια σελίδα με ένα κλικ.
Παραπλανητική συμπεριφορά ιστότοπου: Χαρακτηριστικά σελίδας όπως γραμμές κύλισης, κουμπιά αναπαραγωγής, βέλη “επόμενου”, κουμπιά κλεισίματος ή συνδέσμους πλοήγησης που οδηγούν σε μια διαφήμιση ή κάποια σελίδα όταν κάνετε κλικ.
Phishing: Διαφημίσεις ή στοιχεία μιας σελίδας που επιχειρούν να κλέψουν προσωπικά δεδομένα ή να εξαπατήσουν τους χρήστες να μοιραστούν προσωπικά τους στοιχεία.
Αυτόματη ανακατεύθυνση: Διαφημίσεις ή στοιχεία σελίδας που ανακατευθύνουν αυτόματα σε άλλη σελίδα χωρίς κάποια ενέργεια από τον χρήστη.
Δείκτης ποντικιού: Διαφημίσεις ή στοιχεία σελίδας που μοιάζουν με κινούμενο δείκτη ποντικιού και επιχειρούν να εξαπατήσουν τον χρήστη.
Malware ή ανεπιθύμητο λογισμικό: Διαφημίσεις ή στοιχεία σελίδων που προωθούν, φιλοξενούν ή σας συνδέουν με κακόβουλο ή ανεπιθύμητο λογισμικό που μπορεί να εγκατασταθεί στο σύστημά σας.
Διαφημίσεις με ελλειπή ή παραπλανητική επωνυμία: Διαφημίσεις που προωθούν ή απεικονίζουν μη αναγνωρισμένες ή ψεύτικες επιχειρήσεις.
Αν κάποια ιστοσελίδα χρησιμοποιεί τις παραπάνω διαφημίσεις θα προστίθεται σε μια μαύρη λίστα και οι διαφημίσεις δεν θα εμφανίζονται στον Chrome.
Οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων μπορούν να επισκεφθούν την ενότητα Abusive Experiences Report, που υπάρχει στο Google Search Console, για να ελέγξουν αν η Google έχει διαπιστώσει “καταχρηστικές εμπειρίες” στις σελίδες τους. Μόλις προστεθεί μια σελίδα σε αυτήν τη μαύρη λίστα, η Google δίνει ένα περιθώριο 30 ημερών στους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων για να αφαιρέσουν τις καταχρηστικές διαφημίσεις.
Η συγκεκριμένη συμπεριφορά του Chrome 71 δεν είναι κάτι νέο. Η Google ανακοίνωσε τον μηχανισμό από τον Νοέμβριο του 2017 αλλά τον διέθεσε για πρώτη φορά στον Chrome 64, που κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2018.
Η μόνη αλλαγή που θα δούμε στον επερχόμενο browser είναι ότι η Google θα εφαρμόσει ένα πολύ αυστηρότερο φιλτράρισμα στις κακόβουλες διαφημίσεις.