Η Cloudflare ανακοίνωσε ότι εγκατέλειψε την υπηρεσία reCAPTCHA της Google και χρησιμοποιεί πλέον το hCaptcha.
Η Cloudflare σαν υπηρεσία, προσφέρει πολλά χαρακτηριστικά σε όσους έχουν ένα ιστότοπο. Ένα από αυτά, για παράδειγμα, είναι το captcha που λειτουργεί σαν ένα τείχος προστασίας. Αποτρέπει την κακόβουλη επισκεψιμότητα bots, επιτρέπει την κίνηση μόνο από ανθρώπους καθώς εμφανίζει ένα captcha, αν εντοπίσει κίνηση που μπορεί να είναι κακόβουλη ή μη νόμιμη.
Το Captcha είναι μία πλήρως αυτοματοποιημένη δοκιμή που έχει σαν στόχο να ξεχωρίσει αν αυτός που κάνει μία ζήτηση στο διαδίκτυο είναι άνθρωπος ή ρομπότ (Captcha = Completely Automated Public Turing Test to Tell Computers and Humans Apart). Συνήθως παρουσιάζεται στο τέλος μίας ζήτησης ως ένα βήμα επαλήθευσης. Στην ιδανική περίπτωση, τα captchas σχεδιάζονται έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να τα περάσουν εύκολα, ενώ τα bots αντίστοιχα θα αποτύχουν.
Σίγουρα θα σας έχει τύχει να σας ζητάει μια ιστοσελίδα είτε να συμπληρώσετε μία λέξη που τα γράμματά της είναι μέσα σε μία εικόνα, είτε να υποδείξετε από μία σειρά εικόνων που απεικονίζουν ένα ποδήλατο για παράδειγμα κλπ. Όλα αυτά είναι διάφορες τεχνικές για Captcha.
Η Cloudflare χρησιμοποιούσε την υπηρεσία reCAPTCHA της Google (την οποία η Google απέκτησε το 2009). Μέχρι σήμερα, η χρήση του reCAPTCHA ήταν δωρεάν για τις εταιρείες που το υλοποίησαν. Η Google με την σειρά της κέρδισε κάτι σε αντάλλαγμα, καθώς χρησιμοποίησε την υπηρεσία για την εκπαίδευση συστημάτων οπτικής αναγνώρισης. Η επιλογή ήταν λογική από επιχειρηματική άποψη, καθώς ήταν δωρεάν, και κλιμακώθηκε χάρη στο τεράστιο δίκτυο των διακομιστών της Google και ήταν αποτελεσματική (σύμφωνα με το Cloudflare, αν και κατά καιρούς είχε παρατράγουδα).
Βέβαια, ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής, δημιουργήθηκαν από τις πρώτες μέρες, καθώς οι πελάτες της Cloudflare ανησυχούσαν καθώς την υπηρεσία reCAPTCHA την διαχειριζόταν η Google. Επιπλέον, η Cloudflare παρατήρησε ότι το reCAPTCHA αντιμετώπιζε προβλήματα σε ορισμένες περιοχές, όπως η Κίνα, καθώς οι υπηρεσίες Google συχνά (ή πάντα) έχουν αποκλειστεί εκεί.
Από τη άλλη, η Google ανακοίνωσε το 2020 ότι θα αρχίσει να χρεώνει για τη χρήση του reCaptcha. Η Cloudflare άρχισε να εξετάζει άλλες υπηρεσίες captcha για να βρει μια κατάλληλη εναλλακτική λύση, καθώς θα ήταν πολύ ακριβό να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη λύση της Google.
Και έτσι η Cloudflare επέλεξε το hCaptcha αφού σύμφωνα με τα λεγόμενά της παρέχει αρκετούς λόγους για αυτό:
- Η εταιρεία δεν πωλεί προσωπικά δεδομένα και συλλέγει μόνο ελάχιστα.
- Η απόδοση ήταν “τόσο καλή, καλύτερη από την αναμενόμενη”.
- Περιλαμβάνει λύσεις για άτομα με προβλήματα όρασης και “άλλους χρήστες με προβλήματα προσβασιμότητας”.
- Υποστηρίζει Privacy Pass.
- Η λύση λειτουργεί σε περιοχές στις οποίες το Google έχει αποκλειστεί.
- Η ομάδα hCaptcha “είναι ευκίνητη και ανταποκρινόμενη”.
Το επιχειρηματικό μοντέλο του hCaptcha είναι παρόμοιο με αυτό της Google. Η εταιρεία χρεώνει τους πελάτες που χρειάζονται “δεδομένα ταξινόμησης εικόνας”. Και οι δύο εταιρείες συμφώνησαν σε ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο λόγω του μεγέθους της Cloudflare. Η Cloudflare αποφάσισε να πληρώσει το hCaptcha και να ωθήσει το μεγαλύτερο μέρος του τεχνικού φορτίου της στη δική του πλατφόρμα για να βεβαιωθεί ότι η λύση θα δουλέψει σωστά.
Παραμένει να δούμε πόσο καλά θα πάει αυτή η αλλαγή.