Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι αποδέχτηκε τις νέες προτάσεις που της υπέβαλε η Google, η οποία είχε κατηγορηθεί από τις ανταγωνίστριές της για κατάχρηση θέσης, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για μια «φιλική» διευθέτηση της υπόθεσης που ήταν υπό διερεύνηση από το 2010.
«Πιστεύω ότι η νέα πρόταση της Google, μετά από μακρές και δύσκολες συνομιλίες, μπορεί να επιλύσει τα προβλήματα ανταγωνισμού», κατευνάζοντας τις ανησυχίες της Επιτροπής, δήλωσε ο Επίτροπος Ανταγωνισμού, κ. Χοακίν Αλμούνια σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στις Βρυξέλλες.
Σημειωτέον πως στα μέσα Ιανουαρίου ο Αλμούνια είχε καλέσει την Google να υποβάλει σύντομα νέες προτάσεις, απειλώντας την με πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν έως και το 10% του συνολικού τζίρου της, δηλαδή γύρω στα 4 δισ. ευρώ.
Οι 14 εταιρείες που είχαν προσφύγει κατά της Google θα πρέπει να γνωστοποιήσουν τη δική τους θέση προτού να λάβει η Επιτροπή την τελική απόφασή της για το θέμα.
Οι εταιρείες κατηγορούσαν την Google ότι προωθούσε τις δικές της υπηρεσίες εις βάρος των άλλων εξειδικευμένων μηχανών αναζήτησης, για παράδειγμα των ιστοτόπων που ειδικεύονται σε ταξιδιωτικά θέματα, όπως οι Expedia και lastminute.com.
Στην τελευταία πρότασή της η αμερικανική εταιρεία συμφωνεί να διασφαλίσει πως όταν θα προτείνει στις σελίδες της δικές της υπηρεσίες π.χ. για εστιατόρια, ξενοδοχεία ή καταναλωτικά προϊόντα θα προτείνει ταυτόχρονα και τις υπηρεσίες τριών ανταγωνιστών της που θα επιλέγονται με αντικειμενικά κριτήρια. Οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες θα παρουσιάζονται με σαφήνεια για τους χρήστες, με τρόπο παρόμοιο με εκείνον που η Google παρουσιάζει και τις δικές της υπηρεσίες, εξήγησε η Επιτροπή.
Μάλιστα, ένας ανεξάρτητος οργανισμός θα αναλάβει να εξακριβώσει εάν η Google τηρεί τις δεσμεύσεις της.
«Χωρίς να εμποδίζουμε την Google να προβάλει τις δικές της υπηρεσίες, θα δίνεται στο χρήστη η δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ ανταγωνιστικών υπηρεσιών που θα παρουσιάζονται με παρόμοιο τρόπο. Οι χρήστες θα επιλέγουν την καλύτερη εναλλακτική λύση», είπε ο κ. Αλμούνια.
Η πρόταση της Google καλύπτει μόνο τον ευρωπαϊκό χώρο και θα ισχύει για πέντε χρόνια. Εφόσον γίνει οριστικά δεκτή, η εταιρεία θα αποφύγει τις κυρώσεις και τα πρόστιμα, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που θα μπορούσαν να της επιβληθούν ενώ θα κλείσει και η έρευνα που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2010.
Στην ανακοίνωσή της η Google τονίζει ότι ελπίζει να κλείσει σύντομα το θέμα. «Θα κάνουμε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί η Google στην Ευρώπη. Συνεργαζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να επιλύσουμε τα προβλήματα που έχουν τεθεί», σημείωσε, συγκεκριμένα, ο Γενικός Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Κεντ Γουόκερ.
Η εταιρεία δεσμεύεται, επίσης, να μην επιβάλει όρους αποκλειστικότητας στις διαφημιστικές συμφωνίες της, γεγονός που σημαίνει ότι οι διαφημιστές θα μπορούν ευκολότερα να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους σε άλλους, ανταγωνιστικός ιστότοπους, όπως στο Yahoo!
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ – ΑΜΠ