Οι εργαζόμενοι της Cruise, της αυτοοδηγούμενης θυγατρικής της General Motors, θα είναι οι πρώτοι που θα μπορούν κινηθούν μέσα σε ένα από τα αυτόνομα οχήματα της εταιρείας που λειτουργούν στο Σαν Φρανσίσκο, χωρίς οδηγό στο μπροστινό κάθισμα. Διαδρομές θα μπορούν να πραγματοποιούν και ορισμένοι κάτοικοι του Σαν Φρανσίσκο, χωρίς όμως η εταιρεία να χρεώνει κόμιστρο.
Ο συνιδρυτής της Cruise, CTO και πρόεδρος, Kyle Vogt, ανέβασε στο Youtube ένα βίντεο, όπου κάλεσε ένα από τα αυτόνομα οχήματα της εταιρεία του, και έκανε μία διαδρομή στην πόλη του Σαν Φρανσίσκο, σαν να ήταν ταξί.
Ανάφερε σχετικά στο Twitter : «Γύρω στις 23:00 το βράδυ της Δευτέρας δώσαμε στην κυκλοφορία ένα AV χωρίς κανέναν οδηγό μέσα, για πρώτη φορά. Μέχρι τώρα κάναμε δοκιμές με ανθρώπους στη θέση του οδηγού ή του συνοδηγού, οπότε αυτό ήταν το πρώτο εγχείρημα. Άρχισε να περιφέρεται στην πόλη, περιμένοντας ένα αίτημα βόλτας. Στις 23:20 χρησιμοποίησα την εφαρμογή Cruise και το κάλεσα για την πρώτη μου βόλτα. Μετά από λίγα λεπτά, ένα από τα Cruise AV (με το όνομα Sourdough) ήρθε κοντά μου. Κανείς δεν ήταν μέσα στο αυτοκίνητο. Πάτησα το κουμπί «start ride» και το AV επανήλθε ομαλά στην κυκλοφορία».
Ο Vogt είπε επίσης ότι έκανε πέντε ακόμη βόλτες εκείνο το βράδυ. Οι βόλτες έπρεπε να γίνονται τη νύχτα γιατί σύμφωνα με τους όρους της «άδειας ανάπτυξης χωρίς οδηγό» της Cruise από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια, η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί χωρίς οδηγό μόνο μεταξύ 10 μ.μ. και 6 π.μ. και με μέγιστη ταχύτητα 30 μιλίων ανά ώρα.
Η Cruise έλαβε την άδεια στις αρχές Οκτωβρίου, η οποία επιτρέπει στην εταιρεία να αναπτύσσει τα οχήματά της χωρίς άνθρωπο εντός τους, καθώς και να χρεώνει τέλη για υπηρεσίες παράδοσης προϊόντων, αλλά όχι υπηρεσίες ταξί.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Mary Barra, δήλωσε ότι η εταιρεία Cruise θα ξεκινήσει εμπορικές εργασίες μεταφοράς και παράδοσης χωρίς οδηγό μέχρι το επόμενο έτος. Η Cruise δεν έχει ακόμη υποβάλει αίτηση για την τελική άδεια που χρειάζεται, η οποία θα είναι από την Επιτροπή Δημοσίων Υπηρεσιών της Καλιφόρνια (CPUC), για να μπορεί να χρεώνει τις υπηρεσίες robotaxi. Μέχρι τότε, μόνο οι υπάλληλοι της Cruise και τα ορισμένοι κάτοικοι του Σαν Φρανσίσκο θα μπορούν να κυκλοφορούν στα AV, αλλά χωρίς κόμιστρο.
Όπως καταλαβαίνετε, οι εταιρείες επιμένουν στα αυτόνομα οχήματα. Και από ότι φαίνεται στο κοντινό μέλλον θα μπουν στην καθημερινή ζωή. Αρχή γενομένης από τις πλούσιες Ευρωπαϊκές και Αμερικάνικες πόλεις θα έρθουν και στην Ελλάδα.