Η εταιρεία «τρέχει» μία beta trial, στο πλαίσιο της οποίας οι συμμετέχοντες χρήστες λαμβάνουν οκτώ δολάρια τον μήνα με αντάλλαγμα την πρόσβαση σε έναν συνδυασμό λογαριασμών social media (Facebook, Twitter κ.α.) και σε στοιχεία για συναλλαγές μέσω πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών.
Τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του Ίντερνετ αποτελούν εδώ και χρόνια «εμπόρευμα» για πολλούς, το οποίο πολύ συχνά αποκτάται με όχι και τόσο νόμιμους τρόπους. Στην περίπτωση της startup Datacoup, η εταιρεία φιλοδοξεί να βγάλει χρήματα πουλώντας «συμπεράσματα» από την ανάλυση προσωπικών δεδομένων – ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του MIT Technology Review, ίσως να είναι η μόνη που προσφέρεται να πληρώσει για αυτό.
Η εταιρεία «τρέχει» μία beta trial, στο πλαίσιο της οποίας οι συμμετέχοντες χρήστες λαμβάνουν οκτώ δολάρια τον μήνα με αντάλλαγμα την πρόσβαση σε έναν συνδυασμό λογαριασμών social media (Facebook, Twitter κ.α.) και σε στοιχεία για συναλλαγές μέσω πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών. Η νεοϋορκέζικη φίρμα προσβλέπει σε έσοδα από εταιρείες που επιθυμούν να μαθαίνουν τάσεις οι οποίες διαπιστώνονται μέσω της ανάλυσης αυτών των δεδομένων – φυσικά μετά την απομάκρυνση οποιωνδήποτε στοιχείων μπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση των συμμετεχόντων χρηστών.
Το έμμεσο «εμπόριο» προσωπικών δεδομένων δεν είναι κάτι καινούριο, καθώς σε πολλές υπηρεσίες υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης εκπτώσεων ή δωρεάν υπηρεσιών εάν ο χρήστης επιτρέπει τη συλλογή στοιχείων για τη συμπεριφορά του. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Datacoup, Ματ Χόγκαν, δηλώνει ότι επιδιώκει να δώσει στον κόσμο τη δυνατότητα πιο άμεσης εμπλοκής στη διαδικασία, πουλώντας πληροφορίες άμεσα σχετικά με τις δραστηριότητές τους στο Ίντερνετ.
Κατά τον Χόγκαν, περίπου 1.500 άτομα έχουν εγγραφεί στην beta trial, ενώ εντός μερικών μηνών η υπηρεσία θα «ανοίξει» για όλους. Αν και μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει αγορές δεδομένων από διαφημιστές, ο CEO της εταιρείας αναφέρει ότι οι πρώτες συζητήσεις ήταν ενθαρρυντικές.
Πηγή: naftemporiki.gr