Το επαναλαμβανόμενο θέμα του World Wide Web που αργά και σταδιακά “πεθαίνει” όπως το γνωρίσαμε τουλάχιστον, είναι σημαντικό επειδή τα ίδια τα media δεν μιλούν για αυτό. Αλλά γιατί να μιλήσουν;
Όταν οι ιστότοποι παράγουν τεχνολογικές ειδήσεις που είναι κατά 80% πληρωμένες για την κρυφή τοποθέτηση προϊόντων, είναι δύσκολο να κατηγορήσουμε τους χρήστες του web που τους επισκέπτονται. Είναι σαν να δημοσιεύουν για bots και όχι για ανθρώπινα όντα.
Αυτοί οι ιστότοποι σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται να λειτουργούν, και μάλιστα είναι viral (ονόματα δεν λέμε, ούτε δείχνουμε). Εδώ μάλλον θα πρέπει να ανησυχήσουμε γιατί αυτό σημαίνει ότι ο μέσος χρήστης δεν αντιλαμβάνεται τι κρύβεται κάτω από το χαλί.
Οι χιλιάδες σελίδες που περιείχαν πραγματικά τεχνολογικά νέα και όχι κατευθυνόμενα έχουν κλείσει ή απλά συνεχίζουν να “στέκουν” στο web χωρίς να ενημερώνονται.
Δεν θα μιλήσουμε για τα τεχνολογικά νέα που περιέχουν, γιατί είναι πια ετεροχρονισμένα, αλλά υπάρχουν εκατομμύρια απόψεις για το στήσιμο και την διατήρηση ενός ελεύθερου διαδικτύου, hacks από την αρχή του διαδικτύου, με τεχνολογικές εξηγήσεις, papers για την ασφάλεια και ένα σωρό άλλο υλικό που η Google δεν ενδιαφέρεται να το αναδείξει.
Online Piracy: Η ιστορία της πειρατείας πριν το World Wide Web
Το SEO και οι μηχανισμοί του ανεβάζουν και κατεβάζουν σελίδες, υπακούοντας πειθήνια τους αλγόριθμους της Google.
Έτσι βλέπουμε τεχνολογικά νέα χωρίς ψυχή, με κρυφά διαφημιστικά μηνύματα ή τεχνολογικά νέα που ακολουθούν τα trends, και βέβαια ακολουθούν κατά γράμμα τους κανονισμούς για ένα άψογο SEO. Για παράδειγμα όταν τα trends λένε Apple, όλοι θα γράφουν για την εταιρεία ακόμα κι αν δεν έχουν να γράψουν τίποτα, ή ακόμα κι αν έχουν εξαντλήσει ήδη το θέμα.
Μάλλον σε 5 χρόνια από σήμερα θα υπάρχουν ελάχιστα πραγματικά τεχνολογικά νέα (και όχι καθοδηγούμενα) στον Ιστό.
Η αντικατάσταση των δημοσιογράφων ή των ανθρώπων που αναπνέουν με την τεχνολογία, με το chatbot έρχεται αν δεν έχει έρθει ήδη σε ορισμένες περιπτώσεις. Το αναγνωστικό κοινό δεν φαίνεται να ψάχνει για εναλλακτικές. Είναι βολεμένοι με τα κοινωνικά δίκτυα που καλά κρατούν, και ελάχιστοι από αυτούς σερφάρουν προς αναζήτηση κάτι νέου και αξιοσημείωτου.