Εάν διαθέτετε ένα ιστότοπο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για να βελτιώσετε την επισκεψιμότητα του.
Από την αρχή του διαδικτύου, οι κάτοχοι ιστοσελίδων, μικροί και μεγάλοι, αναρωτιόντουσαν για τους μυστηριώδεις εικονικούς επισκέπτες τους. Πόσοι είναι εκεί έξω? Ποιοι τους διαβάζουν;
Όλα αυτά τα ερωτήματα απαντώνται μέσω των αναλυτικών μετρητικών στοιχείων, και η κορυφαία επαγγελματική εταιρεία που οδηγεί την κούρσα της ανάλυσης δεδομένων στο διαδίκτυο δεν είναι άλλη από την Google.
Τι είναι το Analytics;
Ανάλογα με το πώς ακριβώς το μετράτε, περίπου τα μισά έως τα δύο τρίτα των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιούν το Google Analytics. Αν και η υπηρεσία υπάρχει μόνο για το ήμισυ περίπου της ζωής του παγκόσμιου ιστού, η έννοια της μέτρησης και ανάλυσης της κίνησης του ιστού, καθιερώθηκε από την αρχή.
Σε αντίθεση με άλλoυς, λιγότερο άμεσους, τρόπους, όπως η τηλεόραση ή οι εφημερίδες, ο ιστός ανέκαθεν περιλάμβανε την αποστολή μεγάλου αριθμού εμπλουτισμένων πληροφοριών μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή. Όταν επισκέπτεστε έναν ιστότοπο, το πρόγραμμα περιήγησής σας στέλνει πολλά δεδομένα σε αυτόν τον ιστότοπο. Ευτυχώς, αυτά τα δεδομένα τείνουν να αφορούν περισσότερο το πρόγραμμα περιήγησης, παρά εσάς ως άτομο!
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι εκδότες ιστοσελίδων θέλουν να βλέπουν αυτά τα δεδομένα. Για αρχή, είναι πολύ διασκεδαστικό να έχετε θετικά σχόλια για το περιεχόμενο που βάζετε στην ιστοσελίδα σας. Όποιος έχει αφιερώσει χρόνο για να δει τη συμπεριφορά των επισκεπτών του ιστότοπού του, σε πραγματικό χρόνο, μπορεί να το επιβεβαιώσει!
Το Analytics μπορεί επίσης να ενημερώσει για το πώς χρησιμοποιείται ένας ιστότοπος, από το χρόνο που αφιερώνεται στην ανάγνωση μίας σελίδας έως την απόδοση των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Ορισμένες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της Google, δημιουργούν έναν βρόχο ανατροφοδότησης, μετρώντας συνεχώς τις αλλαγές. Παρατηρώντας την πραγματική χρήση, οι κάτοχοι των ιστοσελίδων αποκρίνονται με τροποποιήσεις, είτε κάνοντας μικρές αλλαγές στον σχεδιασμό είτε μεγαλύτερες σε δομικά στοιχεία.
Τέλος, η διαφήμιση υποστηρίζει πολλά διαδικτυακά επιχειρηματικά μοντέλα. Το Analytics μπορεί να γίνει ένα πολύτιμο μέσο ανατροφοδότησης αποτελεσμάτων, σε εταιρείες που αναζητούν κοινό.
Τι είναι το Google Analytics;
Το Google Analytics είναι μια απλή στη χρήση, κυρίως αυτοματοποιημένη λύση, για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων κίνησης ιστού.
Είναι μια λύση τρίτου κατασκευαστή, που σημαίνει ότι τα δεδομένα σας αποστέλλονται στην Google και στη συνέχεια διατίθενται για χρήση. Χρησιμοποιεί JavaScript, που σημαίνει ότι θα συλλέγει δεδομένα ακόμη και αν μια σελίδα ανακτηθεί από προσωρινή μνήμη ή διακομιστή μεσολάβησης.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα προηγούμενα εργαλεία παρακολούθησης ιστού, τα οποία βασίστηκαν σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από τον διακομιστή. Αυτή η προσέγγιση σηκώνει πολλή κουβέντα, επειδή οι ιστότοποι συλλέγουν πολλά δεδομένα. Ωστόσο, η παρακολούθηση, από την πλευρά του πελάτη, παρέχει ένα πιο πλούσιο σύνολο πληροφοριών.
Πώς να ρυθμίσετε το Google Analytics
Το Google Analytics διατίθεται δωρεάν σε οποιονδήποτε διαθέτει λογαριασμό Google. Στη συνέχεια, μπορείτε να μετρήσετε οποιαδήποτε χρήση ιστοσελίδας, από τη μικρότερη υπηρεσία blogging έως το μεγαλύτερο site με μία τεράστια εσωτερική αρχιτεκτονική. Εάν μπορείτε να επεξεργαστείτε το HTML μιας σελίδας ή να της εγκαταστήσετε ένα προσαρμοσμένο αρχείο JavaScript, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics.
Αφού δημιουργήσετε μια Ιδιοκτησία (σε γενικές γραμμές, έναν ιστότοπο) στον λογαριασμό σας στο Google Analytics, θα έχετε ένα μοναδικό αναγνωριστικό (π.χ. UA-1234567-1). Θα μπορείτε επίσης να κατεβάσετε έναν κώδικα παρακολούθησης, ένα μικρό απόσπασμα JavaScript για ενσωμάτωση σε κάθε ιστοσελίδα που θέλετε να παρακολουθήσετε.
Μπορείτε να προχωρήσετε πέρα από αυτήν την αναπτυσσόμενη λύση, με διάφορες δυνατότητες πλοήγησης για να παρακολουθείτε διαφορετικούς τύπους συμπεριφοράς. Αλλά η προεπιλεγμένη ρύθμιση είναι γρήγορη και απλή και παρέχει πολλά χρήσιμα δεδομένα.
Για να μοιραστείτε το φόρτο εργασίας, μπορείτε να δώσετε σε άλλους χρήστες πρόσβαση στον λογαριασμό σας, με διάφορα επίπεδα άδειας. Για παράδειγμα, μπορείτε να επιτρέψετε σε μέλη μιας ομάδας μάρκετινγκ να βλέπουν ορισμένες αναφορές και τα μέλη μιας ομάδας πωλήσεων να βλέπουν άλλες.
Τι είναι μια μέτρηση στο Google Analytics;
Το Google Analytics διαιρεί τα δεδομένα που παρουσιάζει σε δύο διαφορετικούς τύπους: Μετρήσεις και Ιδιότητες. Οι μετρήσεις είναι μετρήσιμα νούμερα, όπως Σελίδες ανά περίοδο σύνδεσης, η οποία μετρά τον μέσο αριθμό σελίδων που προβλήθηκαν σε μια περίοδο σύνδεσης. Συνήθως εκφράζονται ως αριθμοί, συμπεριλαμβανομένων ποσοστών ή χρονικών διαστημάτων.
Οι μετρήσεις συχνά αντιπροσωπεύουν τα βασικά δεδομένα: πόσους χρήστες επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, πόσες σελίδες διαβάζουν, πόσος χρόνος αφιερώνουν στην ανάγνωση.
Παραδείγματα ορισμένων κοινών μετρήσεων
Η μέτρηση Xρηστών αντιπροσωπεύει τον αριθμό των χρηστών για μια απαιτούμενη περίοδο. Αυτή η μέτρηση στοχεύει στη μέτρηση μεμονωμένων επισκεπτών στον ιστότοπό σας με όσο το δυνατόν υψηλότερο βαθμό ακρίβειας.
Η μέτρηση Περίοδοι σύνδεσης, παρακολουθούν τον αριθμό των επισκέψεων στον ιστότοπό σας. Σημειώστε ότι κάθε περίοδος μπορεί να περιλαμβάνει την προβολή πολλών διαφορετικών σελίδων. Εάν ένας χρήστης επισκεφθεί τον ιστότοπό σας τη Δευτέρα και ξανά την επόμενη ημέρα, αυτή η συμπεριφορά πιθανότατα θα έχει ως αποτέλεσμα δύο συνολικά περιόδους σύνδεσης.
Οι Προβολές Σελίδας είναι μια μέτρηση που αντιστοιχεί στον αριθμό φορών που ένας χρήστης φορτώνει μια σελίδα. Οι Μοναδικές Προβολές Σελίδας είναι συχνά πιο χρήσιμες, καθώς μειώνουν τις επαναλαμβανόμενες προβολές. Εάν ένας χρήστης ανανεώσει μια σελίδα 100 φορές, αυτό θα αντιπροσωπεύει 100 προβολές σελίδας και 1 μοναδική προβολή σελίδας.
Η Διάρκεια Περιόδου Σύνδεσης, η οποία πρέπει να αντιμετωπίζετε με προσοχή, καταγράφει τον αριθμό των δευτερολέπτων που ένας χρήστης πέρασε διαβάζοντας μια σελίδα.
Τι είναι μια Ιδιότητα στο Google Analytics;
Οι ιδιότητες είναι χαρακτηριστικά των δεδομένων σας, όπως Πόλη, που αντιπροσωπεύουν την πόλη από την οποία προέρχεται μια περίοδος σύνδεσης. Διαθέτουν συνήθως μη αριθμητικές τιμές, όπως ονόματα, γλώσσες ή αναγνωριστικά μίας καμπάνιας.
Οι ιδιότητες βελτιώνουν συχνά τις μετρήσεις, χωρίζοντάς τις σε μικρότερες ομάδες βάσει συγκεκριμένων δημογραφικών στοιχείων. Για παράδειγμα, μπορείτε να πάρετε έναν συνολικό αριθμό Προβολών Σελίδας και να δείτε πόσες από αυτές είναι από την Ευρώπη και πόσες από την Αφρική.
Παραδείγματα ορισμένων κοινών Ιδιοτήτων
Ο Τύπος Χρήστη ομαδοποιεί τους χρήστες σε Νέους ή Επανερχόμενους, ανάλογα με το αν έχουν επισκεφτεί τον ιστότοπό σας στο παρελθόν.
Η Ήπειρος, η Χώρα και η Πόλη είναι μερικά παραδείγματα γεωγραφικών δεδομένων. Προσδιορίζουν τις τοποθεσίες των χρηστών σας, αν και με μικρό περιθώριο σφάλματος.
Η Ανάλυση Οθόνης είναι ένα παράδειγμα του τύπου διάστασης της οθόνης, που μπορεί να βοηθήσει στην ενημέρωση του σχεδιασμού του ιστότοπού σας. Όπως με όλα τα δεδομένα που συλλέγετε, ωστόσο, θα πρέπει να μπορείτε να τα κατανοήσετε.
Προχωρήστε περαιτέρω στην ανάλυση της κυκλοφορίας ενός ιστοτόπου με το Google Analytics
Το Google Analytics προσφέρει περισσότερα εκτός από τα βασικά. Οι δευτερεύουσες ιδιότητες παρέχουν πιο λεπτομερείς αναλύσεις των δεδομένων σας. Οι προσαρμοσμένες ιδιότητες και μετρήσεις μπορούν να παρακολήσουν άλλους τύπους δεδομένων που αφορούν τον ιστότοπό σας.
Στην πραγματικότητα, οι προσαρμόσιμες αναφορές και οι συνεχείς βελτιώσεις στην υπηρεσία σημαίνουν ότι μπορείτε να την αναλύσετε με σχεδόν οποιονδήποτε τρόπο μπορείτε να φανταστείτε, μόλις αρχίσετε να συλλέγετε δεδομένα. Ωστόσο, οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις κάνουν το Google Analytics άμεσα χρήσιμο.