Ελεύθερο το διαδίκτυο; οι κινήσεις της λογοκρισίας

Το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας (Department of Homeland Security ή DHS) των ΗΠΑ διευρύνει αθόρυβα τις προσπάθειές του να περιορίσει κάθε ομιλία που θεωρεί επικίνδυνη, σύμφωνα με μια έρευνα από το The Intercept.

Χρόνια εσωτερικών υπομνημάτων, email και εγγράφων του DHS που διέρρευσαν, καταδεικνύουν μια εκτεταμένη προσπάθεια της υπηρεσίας να επηρεάσει τις τεχνολογικές πλατφόρμες.

dhs

Το project, που μεγάλο μέρος παραμένει άγνωστο στο αμερικανικό κοινό, εμφανίστηκε πιο καθαρά νωρίτερα αυτό το έτος, όταν το DHS ανακοίνωσε ένα νέο “Συμβούλιο Διακυβέρνησης Παραπληροφόρησης”: ένα πάνελ σχεδιασμένο για την αστυνόμευση της κακής πληροφορίας (misinformation, ψευδείς πληροφορίες που διαδίδονται ακούσια), της παραπληροφόρησης (disinformation, ψευδείς πληροφορίες που διαδίδονται σκόπιμα ), και της malinformation (πραγματικές πληροφορίες που κοινοποιούνται, συνήθως εκτός πλαισίου, με επιβλαβή πρόθεση) που φέρεται να απειλούν τα συμφέροντα των ΗΠΑ.

Όταν το διοικητικό συμβούλιο γελοιοποιήθηκε ευρέως, σταμάτησαν να λειτουργούν μέσα σε λίγους μήνες.  Όμως υπάρχουν άλλες πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη καθώς το DHS στρέφεται στην παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τώρα που η αρχική του εντολή – ο πόλεμος κατά της τρομοκρατίας – φαίνεται να έχει τερματιστεί.

Πίσω από κλειστές πόρτες και μέσω της πίεσης σε ιδιωτικές πλατφόρμες, η κυβέρνηση των ΗΠΑ χρησιμοποίησε τη δύναμή της για να προσπαθήσει να διαμορφώσει τον διαδικτυακό λόγο.

Σύμφωνα με τα πρακτικά της συνεδρίασης και άλλα αρχεία που επισυνάπτονται σε μια μήνυση που κατατέθηκε από τον Γενικό Εισαγγελέα του Μιζούρι Eric Schmitt, έναν Ρεπουμπλικανό που είναι επίσης υποψήφιος για τη Γερουσία, φαίνεται ότι οι συζητήσεις κυμαίνονταν από την κλίμακα και το εύρος της κυβερνητικής παρέμβασης στον διαδικτυακό διάλογο σαν ένα μηχανισμό εξορθολογισμού των αιτημάτων διαγραφής ψευδών ή σκόπιμα παραπλανητικών πληροφοριών.

Αυτή την στιγμή υπάρχει μάλιστα μια τυπική διαδικασία για να μπορούν οι κυβερνητικοί να επισημαίνουν απευθείας περιεχόμενο στο Facebook ή το Instagram και να ζητούν τον περιορισμό ή την απόκρυψή του μέσω μιας ειδικής πύλης του Facebook.

Τη στιγμή της σύνταξης αυτής της δημοσίευσης, το “σύστημα αιτημάτων περιεχομένου” στο facebook.com/xtakedowns/login είναι ακόμα ενεργό.

Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία από την Έρευνα:

  • Αν και το DHS έκλεισε το αμφιλεγόμενο Συμβούλιο Διακυβέρνησης Παραπληροφόρησης, ένα στρατηγικό έγγραφο αποκαλύπτει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη κάποια άλλη φαεινή ιδέα.
  • Το DHS σχεδιάζει να στοχεύσει ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με “την προέλευση της πανδημίας COVID-19 και την αποτελεσματικότητα των εμβολίων COVID-19, τη φυλετική δικαιοσύνη, την απόσυρση των ΗΠΑ από το Αφγανιστάν και τη φύση της υποστήριξης των ΗΠΑ στην Ουκρανία”.
  • Το Facebook δημιούργησε μια ειδική πύλη για το DHS και τους κυβερνητικούς εταίρους για την απευθείας αναφορά παραπληροφόρησης.
  • Το project γίνεται κατά κύριο λόγο από την CISA, μια υπο-υπηρεσία του DHS που είναι επιφορτισμένη με την προστασία της εθνικής υποδομής ζωτικής σημασίας.
  • Το DHS, το FBI και αρκετοί φορείς των μέσων ενημέρωσης πραγματοποιούν συναντήσεις κάθε δύο εβδομάδες.
  • Το DHS εξέτασε την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης που σχετίζεται με περιεχόμενο που υπονομεύει την εμπιστοσύνη στα χρηματοπιστωτικά συστήματα και τα δικαστήρια.
  • Ο πράκτορας του FBI που προώθησε τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να καταργήσουν την ιστορία του φορητού υπολογιστή Hunter Biden συνέχισε να παίζει ρόλο στις συζητήσεις για την πολιτική του DHS.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

One Comment

Leave a Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).