Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν συρρικνώνουν “συστηματικά” τους σιδηροδρόμους τους και τους στερούν χρηματοδότηση, ενώ διοχετεύουν τα χρήματα για την επέκταση του οδικού τους δικτύου, σύμφωνα με μια δημοσίευση από τον Guardian.
Το μήκος των αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 60% από το 1995 μέχρι το 2020, ενώ οι σιδηρόδρομοι συρρικνώθηκαν κατά 6,5%, σύμφωνα με έρευνα των γερμανικών thinktanks Wuppertal Institute και T3 Transportation.
Για κάθε $1 που ξόδεψαν οι κυβερνήσεις για την κατασκευή σιδηροδρόμων, ξόδεψαν $1,7 για την κατασκευή δρόμων.
“Πρόκειται για μια πολιτική επιλογή”, δήλωσε η Lorelei Limousin, ακτιβίστρια για το κλίμα της Greenpeace. “Βλέπουμε τις συνέπειες σήμερα με το κλίμα, αλλά και με ανθρώπους που έχουν μείνει χωρίς εναλλακτική λύση εκτός από τα αυτοκίνητα”.
Μια μελέτη της Greenpeace (PDF) διαπίστωσε ότι στην ΕΕ, η Νορβηγία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο δαπάνησαν 1,6 τρις δολάρια από το 1995 μέχρι το 2018 για να επεκτείνουν τους δρόμους τους, και μόλις 0,99 τρις δολάρια για να επεκτείνουν τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα.
Την τετραετία που ακολούθησε (2018-21), οι επενδύσεις για σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές μειώθηκαν από το 66% σε 34%.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επτά χώρες επένδυσαν περισσότερα στους σιδηροδρόμους παρά στους δρόμους, οι Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Ιταλία, Λουξεμβούργο και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ οι υπόλοιπες ξόδεψαν περισσότερα στους δρόμους παρά στους σιδηροδρόμους.
Φυσικά η ΕΕ, θα αύξανε την χρήση αυτοκινητοδρόμων, αφού νοιάζεται για το περιβάλλον (!). Άλλωστε οι δρόμοι δεν κατασκευάζονται από παράγωγα πετρελαίου, οπότε θα κάνουν λιγότερες εξορύξεις και θα περιορίσουν την μόλυνση του πλανήτη. Επίσης ένας σιδηρόδρομος, χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια και μεταφέρει λιγότερους ανθρώπους, από τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που συνήθως μεταφέρου 1-2 άτομα το καθένα. Μήπως μας δουλεύει κάποιος ?
ο σχεδιασμός των κρατών μάλλον εξαρτάται από τις κατασκευαστικές :)