Μέλη της Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων της Αμερικής απέστειλαν μια επιστολή στον CEO της Facebook, Mark Zuckerberg, ζητώντας απαντήσεις για το πιο πρόσφατο σκάνδαλο της ιδιωτικής ζωής στην εταιρεία.
Οι Αμερικάνοι νομοθέτες έστειλαν την επιστολή τους σήμερα (PDF) όταν χθες μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την προστασία της ιδιωτικής ζωής αποκάλυψε ότι υπέβαλαν καταγγελία κατά του Facebook στο αμερικανικό ομοσπονδιακό εμπορικό συμβούλιο τον περασμένο Δεκέμβριο.
Η καταγγελία συμπεριλαμβάνει 43 σελίδες, (διατίθεται εδώ σαν PDF), και κατηγορεί το Faceboοk για παραπλάνηση των χρηστών που ανήκουν σε “κλειστές” ομάδες του.
Σύμφωνα με μια δημοσίευση του CNBC, ένας διαχειριστής μιας ομάδας στο Faceboοk ανακάλυψε ότι μια επέκταση του Chrome επέτρεπε στους διαφημιζόμενους να συλλέγουν ονόματα και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των χρηστών που υπήρχαν σε “κλειστές” ομάδες του Faceboοk.
Ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία παραπλανά τους χρήστες αφού πιστεύουν ότι οι “κλειστές” ομάδες είναι εντελώς ιδιωτικές. Στην πραγματικότητα η εταιρεία επιτρέπει σε εφαρμογές τρίτων να συλλέγουν ευαίσθητες πληροφορίες.
Αυτό για την πλειοψηφία των χρηστών του Faceboοk δεν φαίνεται να είναι πρόβλημα, αλλιώς δεν εξηγείται η συνεχής αύξηση των μελών του κοινωνικού δικτύου. Όμως για τα μέλη των “κλειστών” ομάδων η συγκεκριμένη συμπεριφορά θα μπορούσε να θεωρηθεί τουλάχιστον παρενόχληση.
“Αυτή η καταγγελία των καταναλωτών εγείρει αρκετές ανησυχίες για τις πολιτικές και τις πρακτικές απορρήτου που ακολουθεί το Facebook”, αναφέρουν στελέχη της Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου στην ανοικτή επιστολή τους.
“Η επισήμανση αυτών των ομάδων ως κλειστών ενδέχεται να παραπλανήσει τους χρήστες του Facebook να συμμετάσχουν σε αυτές και να αποκαλύψουν περισσότερες προσωπικές πληροφορίες απ ‘ό, τι θα αποκάλυπταν κανονικά.”
Τι θα γίνει τώρα; Ο Mark θα απαντήσει και θα καθησυχάσει τους πάντες, μέχρι το επόμενο σκάνδαλο. Αλήθεια πιστεύετε ότι κάποια στιγμή το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο θα σταματήσει να κερδίζει χρήματα από τα μέλη του;
_____________________
Όπως έχεις πει και εσύ “η συγνώμη είναι φθηνότερη από τα έσοδα που βγάζει το μαγαζί facebook”.
Έτσι, θα ζητήσουν ακόμη μια συγνώμη, μέχρι την επόμενη φορά που θα αποκαλυφθεί κάτι νέο …