Μια δημοσίευση των New York Times αναφέρει ότι η Meta εξετάζει μια πολύ σημαντική αλλαγή του επιχειρηματικού της μοντέλου. Η εταιρεία ενδέχεται να λανσάρει ειδικές εκδόσεις Facebook και Instagram σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν θα χρηματοδοτούνται μέσω διαφήμισης αλλά μέσω συνδρομών.
Η Meta είναι μια από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο και έχει έρθει πολλές φορές σε σύγκρουση με φορείς προστασίας δεδομένων. Η κυκλοφορία ενός μοντέλου χωρίς διαφημίσεις θα μπορούσε να βοηθήσει τη Meta να κατευνάσει τις ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο που εγείρονται από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ.
Οι πηγές των New York Times είναι τρία ανώνυμα άτομα που γνωρίζουν τα σχέδια της εταιρείας. Η κυκλοφορία ενός συνδρομητικού μοντέλου στα κράτη μέλη της ΕΕ δεν θα είχε απαραίτητα αντίκτυπο στις δωρεάν εκδόσεις του Facebook ή του Instagram. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ελάχιστοι χρήστες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις, η Meta θα πρέπει να διατηρήσει και τις κανονικές εκδόσεις για τους όλους τους υπόλοιπους.
Οι χρήστες από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούν στη συνέχεια να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram δωρεάν ή να αγοράσουν από μια συνδρομή. Η δωρεάν έκδοση θα συνεχίζει να δείχνει διαφημίσεις στους χρήστες, ενώ η πληρωμένη όχι.
Μένει να δούμε πώς θα παρακολουθούν τους χρήστες που πληρώνουν συνδρομή….
Προς το παρόν δεν είναι σαφές τι θα γίνει με τα άλλα προϊόντα της Meta, όπως το Threads, το οποίο δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στην ΕΕ λόγω κανονιστικών ανησυχιών, ή το WhatsApp.
Αν και το άρθρο των New York Times δεν δίνει λεπτομέρειες σχετικά με την εφαρμογή κάποιας συνδρομής, η νέα έκδοση χωρίς διαφημίσεις πιθανότατα θα μοιάζει πολύ με αυτή άλλων υπηρεσιών, π.χ. YouTube Premium, Spotify Premium.
Φυσικά η επιτυχία και η αποτυχία μιας πληρωμένης έκδοσης του Facebook και του Instagram εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την τιμή μιας συνδρομής. Η Meta θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο προσθήκης περισσότερων προνομίων στα προγράμματα επί πληρωμή, παρόμοια με αυτά που προσφέρει η X στους χρήστες που εγγράφονται στο πρόγραμμα Premium της X.
Το εάν η Meta ενδιαφέρεται να προωθήσει μια έκδοση χωρίς διαφημίσεις των υπηρεσιών της στην ΕΕ ή το κάνει μόνο σαν επιλογή κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών, θα φανεί.