Το Facebook φέρεται να δοκιμάζει αλλαγές στον αλγόριθμο του News Feed. Οι δοκιμές ισχύουν αρχικά για τους αγγλόφωνους χρήστες του κοινωνικού δικτύου. Η εταιρεία προσθέτει τρία υπομενού στο μενού του Facebook για τη διαχείριση όσων εμφανίζονται στο News Feed: φίλοι και οικογένεια, ομάδες και σελίδες και η τρίτη επιλογή είναι δημόσια πρόσωπα.
Οι χρήστες στη δοκιμή μπορούν να επιλέξουν να διατηρήσουν την αναλογία αυτών των αναρτήσεων στο News Feed τους σε “κανονική” ή να την αλλάξουν σε περισσότερο ή λιγότερο, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.
Οποίος συμμετέχει στις δοκιμές μπορεί να κάνει το ίδιο για τα θέματα που εμφανίζονται, προσδιορίζοντας πράγματα που τον ενδιαφέρουν ή δεν προτιμά να δει. Σε μια ανάρτηση στο blog της εταιρείας, το Facebook αναφέρει ότι οι δοκιμές θα επηρεάσουν “ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων” σε όλο τον κόσμο πριν επεκταθεί σταδιακά τις επόμενες εβδομάδες.
Το Facebook θα επεκτείνει επίσης ένα εργαλείο που επιτρέπει στους διαφημιστές να αποκλείουν το περιεχόμενό τους από συγκεκριμένα θέματα που εμφανίζονται στα News Feed των χρηστών, επιτρέποντας στις εταιρείες που διαφημίζονται να μην εμφανίζονται δίπλα σε “ειδήσεις και πολιτική”, “κοινωνικά θέματα” και “έγκλημα και τραγωδία”.
Οι αλγόριθμοι του Facebook είναι γνωστοί για την προώθηση εμπρηστικού περιεχομένου και επικίνδυνης παραπληροφόρησης. Έτσι το Facebook — και η νέα μητρική του εταιρεία Meta — βρίσκονται υπό αυξανόμενη ρυθμιστική πίεση για να καθαρίσουν την πλατφόρμα και να κάνουν τις πρακτικές της πιο διαφανείς.
Καθώς το Κογκρέσο εξετάζει λύσεις που θα μπορούσαν να δώσουν στους χρήστες περισσότερο έλεγχο σε αυτό που βλέπουν και να εξαλείψουν μέρος της αδιαφάνειας γύρω από το αλγοριθμικό περιεχόμενο, το Facebook ελπίζει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για μια δική του αυτορρύθμιση.
Τον περασμένο μήνα πριν από το Κογκρέσο, η πρώην εργαζόμενη του Facebook Frances Haugen διέρρευσε τους τρόπους με τους οποίους οι αδιαφανείς αλγόριθμοι του Facebook μπορούν να αποδειχθούν επικίνδυνοι.
Μένει να απαντηθεί ένα μόνο ερώτημα: Εμπιστεύεστε τον Mark;