Fake News: Η μεγαλύτερη τεχνολογική αποτυχία απαιτεί μη τεχνική λύση

Η απόφαση του Facebook να χρησιμοποιήσει λιγότερα ειδησεογραφικά στοιχεία στα feeds των χρηστών του είναι άμεσο αποτέλεσμα της αποτυχίας της εταιρείας να σταματήσει τα fake news (ψευδείς ειδήσεις) και τη ρητορική μίσους, πριν αρχίζουν να πιέζουν οι ευρωπαϊκοί νόμοι και οι νομοθέτες των ΗΠΑ.

Η κίνηση φυσικά θα βλάψει άμεσα πολλά μικρά (αλλά και μεγάλα) ειδησεογραφικά sites, τα οποία βασιζόταν στο Facebook για να προβάλλουν το περιεχόμενό τους.

Εκπρόσωποι του Facebook, του Twitter και του YouTube (Google) βρέθηκαν σε μια συνάντηση με την επιτροπή εμπορίου της Γερουσίας στην Ουάσινγκτον την Τετάρτη.

Οι Γερουσιαστές των ΗΠΑ επικρίθηκαν για την ανεπαρκή πρόοδο των τεχνολογικών εταιρειών στην εξουδετέρωση της ρωσικής προπαγάνδας, των ψεύτικων ειδήσεων (fake news) και του επιβλαβούς περιεχομένου. Έτσι με την σειρά τους μίλησαν με τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες, που είναι υπεύθυνες για την μαζική προβολή περιεχομένου.fake news

Ο Dave Lee του BBC News αναφέρει:

Η Google, η οποία κατέχει το YouTube, δεσμεύτηκε να προσλάβει περισσότερους συντονιστές για να προσθέσει ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας για αυτή τη διαδικασία …

Το Twitter δήλωσε ότι θα εφαρμόσει αρκετά νέα μέτρα για να παρακολουθεί τις συζητήσεις για τυχόν χειραγώγηση, και ότι θα ανοίξει πιο επίσημες γραμμές επικοινωνίας με Αμερικανούς πολιτικούς για την επιδιόρθωση τυχόν προβλημάτων.

Ο αποκλεισμός των ειδήσεων είναι ένας εύκολος τρόπος που θα εφαρμόσει το Facebook για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, αλλά δεν είναι λύση. Τα μέλη του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου θα εξακολουθούν να μοιράζονται πληροφορίες κάθε τύπου, και να αλληλεπιδρούν με σελίδες που περιέχουν επιβλαβές περιεχόμενο. Το φιλτράρισμα των συνδέσμων ειδήσεων και ο αποκλεισμός τους δεν είναι λύση.

Και χωρίς λύση, το Facebook, το Google και το Twitter και άλλοι, αντιμετωπίζουν ένα πολύ αβέβαιο μέλλον, καθώς μάλλον σύντομα θα υπάρξουν κυρώσεις, από επερχόμενες αυστηρότερες νομοθεσίες.

Δεκάδες χιλιάδες κορυφαίοι μηχανικοί μέχρι και σήμερα δεν κατάφεραν να βρουν μια λύση για αυτό το πρόβλημα, παρά την τεχνική τους κατάρτιση, το AI και την αλγοριθμική κωδικοποίηση. Προσθέστε τη πρόσβαση σε εκπληκτικά ποσά υπολογιστικής ισχύος, και θα έχετε μια πολύ μεγάλη τεχνολογική αποτυχία.

Υπάρχει λύση;

Το Facebook, η Google και το Twitter είναι εταιρείες περιεχομένου και κοινωνικά δίκτυα που προβάλουν σελίδες και διαφημίσεις. Οι παραπάνω διαδικτυακές εταιρείες μάλλον θα πρέπει να κοιτάξουν προς τις παραδοσιακές εταιρείες ειδήσεων για να δουν πώς χειρίζονται αυτό το πρόβλημα. Όπως φαίνεται τόσα χρόνια το χειρίζονται εξαιρετικά.

Μια δοκιμασμένη λύση …

Κάθε παραδοσιακή πλατφόρμα ειδήσεων έχει μια λύση που λειτουργεί απίστευτα καλά και είναι διαθέσιμη σε όλους, είναι μια λύση ανοικτού κώδικα.

Οι εταιρείες απασχολούν συντάκτες, δημοσιογράφους και συντονιστές για να εξασφαλίσουν ότι οι πλατφόρμες δημοσίευσης που διαθέτουν δεν θα χρησιμοποιηθούν από τρίτα μέρη, σαν οχήματα για την προβολή fake news, και ρητορικής του μίσους.

Φυσικά αυτή η λύση δεν είναι φτηνή, καθώς απαιτεί προσλήψεις που είναι πολύ πιο δαπανηρές από την ανάπτυξη ενός αλγορίθμου.

Το Facebook, η Google και το Twitter δεν έχουν οικονομικά προβλήματα, και τα χρήματα που διαθέτουν προέρχονται από όλους εμάς. Η απαίτηση από το καταναλωτικό κοινό, μαζί με μια αυστηρότερη νομοθεσία μπορεί να επιβάλλουν δραστικότερες λύσεις για τον περιορισμό των fake news πέρα από την ανάπτυξη αλγόριθμων και Ai με μικρό i.

H χρήση δοκιμασμένων μεθόδων που λειτουργούν φαίνεται να είναι απαραίτητη. Το κόστος δεν θα πρέπει να μας ενδιαφέρει, καθώς πολλές παραδοσιακές ειδησεογραφικές εταιρείες επιβαρύνονται με αυτό χρόνια τώρα.

Γιατί όχι και οι διαδικτυακοί κολοσσοί;

ΥΓ.: Τα fake news μάλλον είναι σημεία που θα χαρακτηρίσουν τους καιρούς που έρχονται. Το να “λογοκρίνεις” ή να ελέγξεις δημοσιεύσεις δισεκατομμυρίων χρηστών είναι ανέφικτο, μέχρι σήμερα τουλάχιστον. Οι προσλήψεις εκατομμυρίων συντονιστών, μάλλον θα προσφέρει ένα καλύτερο φιλτράρισμα αλλά κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί  συναρπαστικά αποτελέσματα.

Ο έλεγχος βέβαια από κάθε άποψη είναι θα είναι εντελώς αντικειμενικός και θα εξαρτάται από την διάθεση του συντονιστή….

Όπως και να χει το πρόβλημα αναζητεί λύση και δεν είναι εύκολο. Κανείς δεν το πρόβλεψε γιατί ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχαμε δημόσιες πλατφόρμες παγκοσμιοποίησης (κοινωνικά δίκτυα).

Update: Μετά την δημοσίευση αυτού του άρθρου, το Facebook ανακοίνωσε επίσημα το σχέδιό του για την καταπολέμηση των Fake News. Η εταιρεία αναγνωρίζοντας την δύναμη του κοινού της, μετέθεσε την ευθύνη εντοπισμού των ψεύτικων νέων στα μέλη της υπηρεσίας.

Διαβάστε τη σχετική ανακοίνωση από το news room της εταιρείας.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).