Ορισμένοι χρήστες του Firefox άρχισαν να βλέπουν μια διαφήμιση στο πρόγραμμα περιήγησης Firefox και συγκεκριμένα στο κάτω μέρος κάθε νέας καρτέλας. Η διαφήμιση πρόσφερε 20 δολάρια για την κράτηση της επόμενης διαμονής μέσω της Booking.com.
Σύμφωνα όμως με το ίδρυμα Mozilla, η διαφήμιση αυτή ήταν ένα πείραμα του Firefox και δεν μοιράζεται δεδομένα των χρηστών με τους συνεργάτες της.
Η διαφήμιση ανέφερε:
“Είστε έτοιμοι να προγραμματίσετε την επόμενη οικογενειακή επανένωση; Κάντε κράτηση για την επόμενη διαμονή σας σε ξενοδοχείο σήμερα και λάβετε μια δωρεάν κάρτα δώρου των 20 δολαρίων από την Amazon. Happy Holidays από τον Firefox!”
Το ίδρυμα Mozilla όπως φαίνεται αναζητά συνεχώς νέους τρόπους χρηματοδότησης. Ο Firefox στην έκδοση 60, που οποίο κυκλοφόρησε τον Μάιο, έφερε τις διαφημιστικές ιστορίες μέσω του Pocket στις νέες καρτέλες.
Όμως οι διαφημίσεις μέσω του Pocket ανακοινώθηκε και εξηγήθηκε εκ των προτέρων. Ωστόσο, η διαφήμιση της Booking.com ήταν κάτι που δεν είχαμε ακούσει, παρόλο που το ίδρυμα Mozilla αναφέρει ότι στην πραγματικότητα η δεύτερη διαφήμιση μέσα στο μήνα.
“Αυτό το snippet (σ.σ. είναι ο χαριτωμένος όρος για να περιγράψεις μια διαφήμιση) ήταν ένα πείραμα που προσδίδει περισσότερη αξία στους χρήστες του Firefox μέσω προσφορών που παρέχονται από έναν συνεργάτη”, δήλωσε εκπρόσωπος της Mozilla στο VentureBeat.
“Δεν ήταν μια πληρωμένη διαφήμιση. Αναζητούμε συνεχώς περισσότερους τρόπους να πούμε ευχαριστώ για τη χρήση του Firefox. Σε παρόμοιο πνεύμα, νωρίτερα αυτό το μήνα προσφέραμε δωρεάν στους χρήστες του Firefox μια ευκαιρία να απολαύσουν μια ζωντανή συναυλία από το Phosphorescent. Εκτός από την μεγαλύτερη αξία στους χρήστες του Firefox, αυτές οι προσπάθειες προορίζονται για την υποστήριξη ενός ανοικτού οικοσυστήματος. Όταν οι χρήστες βλέπουν τέτοιες προσφορές, δεν μοιράζονται δεδομένα με κάποιον συνεργάτη, μέχρις ότου οι χρήστες επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν το link. Ελπίζουμε ότι αυτή η στρατηγική θα αποτελέσει ένα θετικό παράδειγμα.”
Το επιχείρημα του Mozilla το ότι δεν πρόκειται για διαφήμιση είναι κατανοητό, έστω και αν δεν αληθεύει. Η εταιρεία θέλει να αποστασιοποιηθεί από τους όρους “πληρωμένη τοποθέτηση” και “διαφήμιση” εξαιτίας των αρνητικών συνεπειών που σχετίζονται με τις ανεπιθύμητες διαφημίσεις.
Οι διαφημίσεις μπορούν να είναι χρήσιμες, όταν ωφελούν τον χρήστη, αλλά ανεξάρτητα από το πώς τις ονομάζουν, είναι ακόμα διαφημίσεις.
Απενεργοποίηση Snippets:
Τα αποσπάσματα ή Snippets είναι ενεργοποιημένα από προεπιλογή στον Firefox, αλλά μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε εύκολα. Ακολουθήστε τη διαδρομή (μέσω της γραμμής διευθύνσεων του browser)
about:preferences#home και κάντε uncheck στο Snippets.
Η περιγραφή των αποσπασμάτων ή Snippets όπως θέλει να τα αναφέρει το ίδρυμα Mozilla και όππως περιγράφονται από τον Firefox δεν είναι και τόσο σαφής: “Ενημερώσεις από το Mozilla και τον Firefox”. Το wiki του Mozilla προσφέρει μια πιο λεπτομερή εξήγηση:
Η υπηρεσία about:home snippet είναι μια απλή, υπηρεσία διαχείρισης περιεχομένου. Σκοπός της είναι να συγκεντρώσει και να παραδώσει αποσπάσματα περιεχομένου στην αρχική σελίδα about:home του Firefox.
Έτσι το ίδρυμα Mozilla χρησιμοποιεί τα αποσπάσματα για να εμφανίζει συμβουλές σχετικά για τις λειτουργίες του Firefox ή να στείλει ένα μήνυμα στους χρήστες του (για παράδειγμα, υπάρχει ένα σήμερα που σας εύχεται Ευτυχισμένο το Νέο Έτος). Στην περίπτωση αυτή, η Mozilla αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τη λειτουργία αυτή για να προβάλλει μια διαφήμιση.
Ο Firefox 64, ο οποίος έφτασε νωρίτερα αυτό το μήνα, πρόσθεσε το Contextual Feature Recommender (CFR), για τους χρήστες των Η.Π.Α. Έτσι τα “αποσπάσματα” φέρεται να εμφανίζονται μόνο σε χρήστες εκτός των ΗΠΑ
“Το απόσπασμα της Booking.com έτρεξε για πέντε ημέρες και έληξε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στις 30 Δεκεμβρίου,” δήλωσε ο Justin O’Kelly της Mozilla PR.
__________________
- Firefοx 64 τι φέρνει ο επερχόμενος browser
- Chrome 71.0.3578.80 με ενσωματωμένο ad filtering
- Facebook: Δείτε αν διέρρευσαν τα προσωπικά σας δεδομένα
- Η Google τερματίζει την υπηρεσία Google Inbox