Ο Μπιλ Γκέιτς αγόρασε το πρώτο γιοτ στο κόσμο που λειτουργεί με υδρογόνο . Πρόκειται για το μοντέλο Aqua της εταιρείας Sinot και η μηχανή του είναι κυψέλες καυσίμου.
Ο Bill Gates παρήγγειλε την πρώτη γιοτ που λειτουργεί με υγρό υδρογόνο καθώς η καρδιά του μηχανοστασίου του διαθέτει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου (fuel cells), αξίας περίπου 644 εκατομμυρίων δολαρίων και ua διαθέτει πισίνα, ελικοδρόμιο, σπα και γυμναστήριο.
Ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της Microsoft, παράγγειλε το οικολογικό, πολυτελές, σκάφος των 112 μέτρων, Aqua, όταν το είδε πέρυσι στην έκθεση Monaco yacht show, από την ολλανδική εταιρεία Sinot.
Το σκάφος έχει πέντε καταστρώματα και χώρο για να φιλοξενήσει 14 άτομα και 31 μέλη πληρώματος. Είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς η τεχνολογία κυψελών καυσίμου χρειάζεται μόνο υγρό υδρογόνο, το οποίο “διασπά” και στην συνέχεια ενώνει με το οξυγόνο του αέρα και εξοικονομεί ελεύθερα ηλεκτρόνια, δηλαδή στην πραγματικότητα ηλεκτρική ενέργεια.
Κάτω από τα καταστρώματα υπάρχουν δύο δεξαμενές 28 τόνων που ψύχονται στους -253 οC και γεμίζουν με υγρό υδρογόνο. Το καύσιμο εισέρχεται στις κυψέλες καυσίμου, διασπάται σε ιόντα υδρογόνου, απελευθερώνοντας ηλεκτρόνια και παράγει ηλεκτρική ενέργεια όπου τροφοδοτεί δύο κινητήρες του ενός μεγαβάτ έκαστος, που είναι υπεύθυνοι για την προώθηση του σκάφους. Τα κατάλοιπα της διεργασίας είναι σκέτο καθαρό νερό, υψηλής θερμοκρασίας. Το νερό αυτό χρησιμοποιείται για την θέρμανση και το ζεστό νερό των μπάνιων των επισκεπτών.
Το σκάφος είναι απίθανο να πλεύσει στις θάλασσες πριν από το 2024. Όταν όμως θα καθελκυστεί θα έχει τη δυνατότητα να φτάσει τους 17 κόμβους και να ταξιδέψει 3.750 μίλια (ή περίπου το Λονδίνο – Νέα Υόρκη) προτού χρειαστεί να ανεφοδιαστεί.
Σαν εφεδρεία το σκάφος θα διαθέτει και ένα κινητήρα ντίζελ, λόγω της έλλειψης σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Η είδηση τελικά αποδείχθηκε ψευδής, ύστερα από ανακοίνωση της εταιρείας Sinot, η οποία ισχυρίζεται ότι δεν έχει καμία παραγγελία από τον Γκέιτς, και ουδέποτε είχε στο παρελθόν. Η είδηση προήλθε από το μεγάλο Βρετανικό ειδησιογραφικό πρακτορείο telegraph.co.uk και έκανε το γύρο του διαδικτύου.
Ζητούμε συγγνώμη.