Όλοι αναγνωρίζουν την εταιρεία Google και πολλά έχουν γραφτεί για αυτήν. Όμως υπάρχουν κάποιες άγνωστες για το ευρύ κοινό, λεπτομέρειες και γεγονότα που αξίζουν την προσοχή σας.
Στην μακροχρόνια διαδρομή της εταιρείας Google και μέχρι να γίνει παγκοσμίως η Νο 1 ιστοσελίδα, συνέβησαν πολλά καταπληκτικά γεγονότα.
Κάποια ευτράπελα, κάποια ιστορικά. Δείτε δέκα περίεργα και εκπληκτικά γεγονότα που έχουν σχέση με την Google και που σίγουρα δεν τα γνωρίζατε.
Το αρχικό όνομα της Google ήταν BackRub
Το BackRub (Back Rub = τρίψιμο πλάτης) είναι το όνομα μίας τεχνικής μασάζ!! Ιδρύοντας την εταιρεία οι Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν (Larry Page και Sergey Brin) έψαχναν να βρουν ένα πιασάρικο όνομα.
Και αφού το BackRub ήταν το όνομα του ερευνητικού τους έργου όταν ήταν φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ το 1996, αποφάσισαν να ονομάσουν την νέα τους εταιρεία BackRub. Ο πιθανός λόγος ήταν ότι οι πρώτες εκδόσεις της μηχανής αναζήτησής τους ανέλυαν τα backlinks ενός ιστότοπου για να προσδιορίσουν τη σημασία του, και έτσι ταίριαξε το όνομα.
Δεν κράτησε όμως πολύ. Ένα χρόνο αργότερα, παράτησαν το domain BackRub και καταχώρησαν το Google. Και γιατί Google;
Η Google εμπνεύστηκε το όνομα της από τον αριθμό Googol
Το όνομα «Google» προήλθε στην πραγματικότητα από έναν μεταπτυχιακό φοιτητή στο Στάνφορντ, τον Σιν Άντερσον (Sean Anderson). Κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της Google, οι ιδρυτές ψάχνανε ένα καλύτερο όνομα από το BackRub. Ο Άντερσον πρότεινε τη λέξη “googolplex”. Ο Πέιτζ αντέκρουσε με το μικρότερο “googol”.
Το Googol (Γκούγκολ) είναι το ψηφίο 1 ακολουθούμενο από 100 μηδενικά, ενώ το googolplex είναι το 10 υψωμένο στην δύναμη googol.
Όταν ο Άντερσον έλεγξε στο διαδίκτυο αν αυτό το domain ήταν ελεύθερο, κατά λάθος αναζήτησε το “google.com” αντί για το σωστό “googol.com”. Στον Πέιτζ άρεσε ακόμα καλύτερα αυτό το όνομα και έτσι το κατοχύρωσε στο όνομά τους, στις 15 Σεπτεμβρίου 1997.
Η παγκόσμια χρήση του διαδικτύου μειώθηκε κατά 40% όταν η Google έπεσε για 5 λεπτά
Η Google δεν πέφτει συχνά, αλλά όπως φάνηκε όταν το κάνει, ο κόσμος όλος σταματά. Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 16ης Αυγούστου 2013, σημειώθηκε μπλακ άουτ που επηρέασε όλες τις υπηρεσίες της Google, συμπεριλαμβανομένης της Αναζήτησης, του Gmail και του YouTube.
Κατά τη διάρκεια αυτών των λίγων λεπτών, η επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο μειώθηκε παγκοσμίως κατά 40%, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης ιστού GoSquared. Αυτό απλώς δείχνει πόσο εξαρτημένοι είμαστε από την Google και τις υπηρεσίες της.
Η Google το 1997 προσφέρθηκε να πουληθεί στο Yahoo
Πίσω στο 1997, όταν η Google ήταν ακόμα μια ελάχιστα γνωστή εταιρεία, οι συνιδρυτές Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν προσφέρθηκαν να την πουλήσουν στη Yahoo για 1 εκατομμύριο δολάρια. Η προσφορά όμως απορρίφθηκε.
Μέχρι το 2002, η Google είχε γίνει πιο επιτυχημένη, οπότε η Yahoo πρόσφερε 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να την αγοράσει. Η Google με την σειρά της απέρριψε την προσφορά και ζήτησε 5 δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία η Yahoo απέρριψε. Η Google το 2022 έφτασε να εκτιμάται στα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Μία από τις μεγαλύτερες γκάφες στην ιστορία των συμφωνιών, σωστά; Ίσως όχι, γιατί ένας από τους λόγους για τους οποίους η Google έγινε τεράστια επιτυχία είναι η ομάδα πίσω από αυτήν. Αν την είχε αγοράσει η Yahoo, η Google ίσως να ήταν αυτό που είναι σήμερα.
Το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ κατέχει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τον αρχικό αλγόριθμο αναζήτησης της Google
Οι συνιδρυτές της Google, Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, κατέθεσαν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τον αλγόριθμό τους (τον PageRank) ενώ φοιτούσαν στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Ο αλγόριθμος αυτός βοηθά στον προσδιορισμό της σημασίας μιας ιστοσελίδας και είναι μόνο ένα μέρος του τρόπου με τον οποίο η Google ταξινομεί τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της.
Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας έχει εκχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και η Google έλαβε άδεια από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ για να το χρησιμοποιήσει.
Αντίστοιχα, το πανεπιστήμιο έλαβε ως αντάλλαγμα για τα παραχώρηση 1,8 εκατομμύρια μετοχές της Google για τη χρήση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας. Πούλησε τις μετοχές αυτές το 2005 για 336 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Το διάσημο πράσινο φόρεμα της Τζένιφερ Λοπέζ οδήγησε στη δημιουργία του Google Images
Σχεδόν όλοι θυμούνται το εμβληματικό πράσινο φόρεμα Βερσάτζε (Versace) που φόρεσε η Τζένιφερ Λοπέζ (Jennifer Lopez) στα βραβεία Grammy το 2000. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι αυτό το πράσινο φόρεμα οδήγησε στη δημιουργία του Google Images.
Το φόρεμα αυτό ήταν η πιο δημοφιλής αναζήτηση της Google εκείνη την εποχή. Ωστόσο, οι περισσότεροι αναζητούσαν μια εικόνα αυτού του φορέματος και όχι απλώς ένα αποτέλεσμα κειμένου. Η ομάδα πίσω από την Google δημιούργησε την Αναζήτηση Εικόνων της Google, ως απάντηση σε αυτό το πρόβλημα.
Ο πρώην εκτελεστικός πρόεδρος της Google, Eric Schmidt, περιέγραψε την προέλευση της Αναζήτησης Εικόνων της Google στο δοκίμιό του The Tinkerer’s Apprentice: “Εκείνη την εποχή, ήταν το πιο δημοφιλές ερώτημα αναζήτησης που είχαμε δει ποτέ. Αλλά δεν είχαμε κανέναν σίγουρο τρόπο να δώσουμε στους χρήστες ακριβώς αυτό που έψαχναν. Γιαυτό γεννήθηκε η Αναζήτηση Εικόνων.”
Το 15% των αναζητήσεων που γίνονται στην Google είναι νέοι όροι
Με τρισεκατομμύρια αναζητήσεις που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο, οι περισσότεροι θα σκεφτούν οι ο κόσμος αναζητά το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά.
Ωστόσο, μπορεί να εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι το 15% των αναζητήσεων που γίνονται καθημερινά στην Google είναι πραγματικά νέες και μοναδικές.
Η Google απέκτησε το YouTube σε ένα φαστφουντάδικο
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του συνιδρυτή του YouTube, κ. Στίβεν Τσεν (Steven Chen), η συμφωνία εξαγοράς του YouTube στην Google πραγματοποιήθηκε μέσα σε ένα φαστφουντάδικο της αλυσίδας Denny’s, ενώ τρώγανε στικ από μοτσαρέλα.
Ο Τσεν εξήγησε ότι επέλεξαν να διαπραγματευτούν την εξαγορά του YouTube σε ένα μέρος που κανένας από αυτούς δεν συνήθιζε να επισκέπτεται. Λεπτομέρεια: η συμφωνία έκλεισε και ο Τσεν παρήγγειλε ξυλάκια μοτσαρέλας.
Η λέξη “Google” έχει αναγνωριστεί επίσημα ως ρήμα το 2006
Μην δυσανασχετείτε αν η νέα γενιά αναφέρει το ρήμα “γκουγλάρω”. Τουλάχιστον έχουν ένα κάποιο δίκιο.
Από την ίδρυση της Google το 1997, η κυριαρχία της στο διαδίκτυο έχει εκτοξευθεί στα ύψη, τόσο που έχει γίνει ένα ουσιαστικό εργαλείο στην καθημερινή μας ζωή.
Ως απόδειξη της κυριαρχίας της Google στον παγκόσμιο ιστό, η λέξη “google” προστέθηκε επίσημα στο Αγγλικό Oxford English Dictionary τον Ιούνιο του 2006 και στο Αμερικάνικο Merriam-Webster Collegiate Dictionary τον Ιούλιο του 2006.
Το “googling” για τους Βρετανούς και τους Αμερικάνους είναι πλέον κάτι σαν βασικός όρος για την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο.
Το πρώτο Google Doodle ήταν σημείωμα απουσίας
Οι ειδικές εκδηλώσεις, οι αργίες και σημαντικά γεγονότα, επισημαίνονται συχνά με ένα Google Doodle. Το πρώτο Google Doodle, ωστόσο, είχε έναν πολύ διαφορετικό σκοπό.
Παρουσίαζε το ετήσιο φεστιβάλ Burning Man στην Νεβάδα της Αμερικής και είχε σκοπό να ενημερώσει τους χρήστες ότι οι συνιδρυτές Larry Page και Sergey Brin θα έλειπαν στο φεστιβάλ, σε περίπτωση που κάτι πήγαινε στραβά στα κεντρικά γραφεία της Google!.
Φαίνεται ότι σαν ιδέα έπιασε καθώς από τότε έχουν δημοσιευτεί 4.000 Google Doodle που τιμούν ειδικά γεγονότα και αξιοσημείωτους ανθρώπους και η Google διαθέτει πλέον μια ομάδα αφοσιωμένων Doodlers που δημιουργούν αυτά τα doodle.
Σημειωτέων ότι έχουν αναφερθεί και σε εθνικά γεγονότα της Ελλάδας (28 Οκτωβρίου κλπ) αλλά και σε σπουδαίους ανθρώπους της (Παπανικολάου κλπ).
Η Google έχει προχωρήσει πολύ από τότε που ξεκίνησε ως ερευνητικό έργο από δύο φοιτητές που έκαναν το διδακτορικό τους στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.
Η κυριαρχία του γίγαντα αναζήτησης στο διαδίκτυο δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης και είμαστε βέβαιοι ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να καινοτομεί με τα προϊόντα της και να μας παραδίδει ιστορίες που θα μας εκπλήξουν και θα μας συναρπάσουν.