Η Google κυκλοφόρησε την τρίτη Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου (Helpful Content Update) που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2022. Ο κύριος στόχος της ενημέρωσης είναι να ταξινομήσει το περιεχόμενο είτε ως “γραμμένο για μηχανές αναζήτησης” είτε ως “γραμμένο για άτομα”.
Η Google το κάνει αυτό χρησιμοποιώντας δικούς της ιδιόκτητους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης.
Αυτό που είναι ενδιαφέρον εδώ είναι ότι η Google έχει κάνει μια προσαρμογή στη διατύπωση της επίσημης αναφοράς Χρήσιμου περιεχομένου.
Στην προηγούμενη έκδοση έλεγε τα εξής:
Το σύστημα χρήσιμου περιεχομένου του Google Search παράγει ένα σήμα που χρησιμοποιείται από τα αυτοματοποιημένα συστήματα κατάταξής μας για να διασφαλίσει ότι οι χρήστες βλέπουν καλύτερα πρωτότυπο, χρήσιμο περιεχόμενο γραμμένο από άτομα, για άτομα, στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτή η σελίδα εξηγεί περισσότερα σχετικά με το πώς λειτουργεί το σύστημα και τι μπορείτε να κάνετε για να αξιολογήσετε και να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας.
Τώρα μετά την κυκλοφορία της τελευταίας έκδοσης, αυτή η παράγραφος αναφέρει τα εξής:
Το σύστημα χρήσιμου περιεχομένου του Google Search παράγει ένα σήμα που χρησιμοποιείται από τα αυτοματοποιημένα συστήματα κατάταξής μας για να διασφαλιστεί ότι οι χρήστες βλέπουν καλύτερα πρωτότυπο, χρήσιμο περιεχόμενο που δημιουργήθηκε για άτομα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτή η σελίδα εξηγεί περισσότερα σχετικά με το πώς λειτουργεί το σύστημα και τι μπορείτε να κάνετε για να αξιολογήσετε και να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας.
Με άλλα λόγια, η Google συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να ελέγξει με ακρίβεια το περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο εντοπισμός περιεχομένου AI είναι δύσκολος, και πιθανότατα αδύνατος.
Ο Danny Sullivan (@searchliaison) του Google Search έχει αφιερώσει πολύ χρόνο στο X φέτος απαντώντας σε ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενο που δημιουργείται με τεχνητή νοημοσύνη. Και αυτό που αναφέρει είναι ότι η Google δεν έχει προβλήματα με όσους χρησιμοποιούν περιεχόμενο που δημιουργείται από AI, αρκεί αυτό το περιεχόμενο να έχει ανθρώπινη επίβλεψη, ή διορθώσεις.
Νωρίτερα φέτος, η OpenAI αφαίρεσε τον ταξινομητή τεχνητής νοημοσύνης (ένα εργαλείο που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αξιολογήσει αν το περιεχόμενο δημιουργήθηκε ή όχι από AI) επειδή κρίθηκε ότι είχε χαμηλή ακρίβεια.
Στην δημοσίευση στο blog της, η OpenAI αναφέρει:
Από τις 20 Ιουλίου 2023, ο ταξινομητής AI δεν είναι πλέον διαθέσιμος λόγω του χαμηλού ποσοστού ακρίβειάς του. Ερευνούμε πιο αποτελεσματικές τεχνικές προέλευσης για κείμενο και έχουμε δεσμευτεί να αναπτύξουμε μηχανισμούς που επιτρέπουν στους χρήστες να κατανοήσουν εάν το περιεχόμενο δημιουργείται από AI.
Η αλλαγή στη στάση της Google δεν αποτελεί ακριβώς έκπληξη. Και οι ίδιοι έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην τεχνητή νοημοσύνη, (βλέπε chatbot Bard), αλλά και νέων λειτουργιών αναζήτησης, όπως το Search Generative Experience που δοκιμάζεται ενεργά σε μορφή beta μέσω των Search Labs.