Η Google καθυστερεί για άλλη μια φορά τη σταδιακή κατάργηση των cookies τρίτων στον Chrome. Το πρόγραμμα περιήγησης θα υποστηρίζει πλήρως την τεχνολογία παρακολούθησης μέχρι και το δεύτερο εξάμηνο του 2024, όπως δήλωσε η Google την Τετάρτη.
Το 2021, η Google δεσμεύτηκε αρχικά να τερματίσει την υποστήριξη των cookies τρίτων στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome το 2022. Η δέσμευση ήρθε δύο χρόνια αφότου η Google άρχισε να εργάζεται σε ένα project “privacy sandbox” για το Chrome.
Σε μια ανάρτηση στο blog της εταιρείας την Τετάρτη, ο αντιπρόεδρος της Google για το Privacy Sandbox, Anthony Chavez, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια “σκόπιμη προσέγγιση για τη αλλαγή από cookies τρίτων”.
“Τα πιο συνεπή σχόλια που έχουμε λάβει είναι ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την αξιολόγηση και τη δοκιμή των νέων τεχνολογιών του Privacy Sandbox πριν από την κατάργηση των cookies τρίτων στον Chrome”.
Η Google φέρεται να ετοιμάζει κάποια νέα τεχνολογία εδώ και χρόνια σαν απάντηση στις αυξανόμενες ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με το απόρρητο.
Είναι πια γνωστό ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν τα cookies τρίτων και συγκεντρωτές δεδομένων για την αξιολόγηση της συμπεριφοράς των χρηστών τους σε πολλούς τομείς. Αυτή η προσπάθεια, ωστόσο, λειτουργεί ξεκάθαρα σε βάρος της ιδιωτικής ζωής των χρηστών του διαδικτύου. Κατά συνέπεια, εταιρείες όπως η Google και η Apple άρχισαν να περιορίζουν τη χρήση των cookies τρίτων.
Η πρώτη προσπάθεια της Google να αντικαταστήσει τα cookie τρίτων ήταν με τη δική της τεχνολογία, που ονομάζεται FLoC. Η συγκεκριμένη προσπάθεια αντιμετωπίστηκε θερμά από ορισμένους, και πολύ επιφυλακτικά από άλλους. Στο τέλος όλες οι μεγάλες εταιρείες άρχισαν να επικρίνουν την επερχόμενη τεχνολογία (1,2,3,4). Δεδομένης αυτής της κακής υποδοχής, η Google δήλωσε αργότερα ότι ο Chrome θα συνεχίσει να υποστηρίζει τα cookies τρίτων τουλάχιστον έως τα μέσα του 2023.
Στη συνέχεια, τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, κυκλοφόρησε το Topics API, που έχει φτιαχτεί για να παρακολουθεί τους χρήστες ανώνυμα, ενώ εξακολουθεί να παρέχει στους διαφημιζόμενους αρκετά δεδομένα για διαφημίσεις βάσει ενδιαφέροντος.
Από τις αρχές Αυγούστου, οι δοκιμές του Privacy Sandbox θα επεκταθούν σε εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Η Google θα αυξήσει σταδιακά τον πληθυσμό των ατόμων που δοκιμάζει τη νέα της τεχνολογία καθ’ όλη τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους και μέχρι το 2023.
Η εταιρεία αναμένει ότι τα API Privacy Sandbox θα κυκλοφορήσουν και θα είναι διαθέσιμα για όλους στον Chrome μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2023. Στη συνέχεια θα αρχίσει να καταργεί σταδιακά τα cookies τρίτων στο Chrome κατά τη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου του 2024.