Με το τέλος της Διεθνούς Έκθεσης, έληξε και το εννιαμέρο αφιέρωμα στην τεχνολογία και την καινοτομία που προσέφερε η κοινότητα των Google Developers στη Θεσσαλονίκη.
Εννιά μέρες, 25 ομιλητές από όλον τον κόσμο και τα πάντα γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία και στην καινοτομία: Αυτά είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που περιγράφουν το “Playground” των Google Developers που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Διεθνείς ομιλητές μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και επιχείρησαν να μας εισάγουν σε νέες τεχνολογίες, να μας διδάξουν με εργαστήρια και codelabs και να επικροτήσουν αυτήν την πρωτοβουλία, που είχε σαν στόχο να γίνει το “Κέντρο όλων των καινοτόμων πραγμάτων”. Πρόκειται για την ετήσια συνάντηση που δίνει την ευκαιρία σε κορυφαίους προγραμματιστές και εταιρείες σχετικές με την τεχνολογία, οραματιστές και λάτρεις της τεχνολογίας αλλά και νεωτεριστές, startup εταιρίες και καταξιωμένους επιχειρηματίες, να συζητήσουν και να μοιραστούν ριζοσπαστικές ιδεές που μπορούν να αλλάξουν την καθημερινότητα τους.
«Ήταν η πρώτη φορά, μετά από 12 μήνες λειτουργίας του GDG Thessaloniki στην πόλη, όπου το κοινό ‘έγινε ένα με την τεχνολογία και τους πρωταγωνιστές της’, αγκάλιασε το Playground σαν να ήταν καθημερινή συνήθεια, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις της τεχνολογίας και στήριξε το συνολικό event, προτείνοντας νέα πράγματα σε εμάς, μοιράζοντας τις σκέψεις του, προσφέροντας τη βοήθειά του και συμμετέχοντας ενεργά σε αυτό που επιδιώκουμε: να δημιουργήσουμε ένα σημείο αναφοράς στη Θεσσαλονίκη και ιδιαίτερα στην ΔΕΘ-HELEXPO για όλα τα πράγματα της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Ήταν ένα συγκεκριμένο ορόσημο που έκανε την κοινότητα του Google Developers εδώ στη Θεσσαλονίκη να αισθανθεί μέρος της κοινωνίας” δήλωσε ο Παναγιώτης Τζίνης, ιδρυτής της κοινότητας των Google Developers στη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε: «Είμαστε πολύ περήφανοι και ενθουσιασμένοι που επιτέλους, μετά από ένα χρόνο σκληρής δουλειάς, μπορέσαμε να δούμε μια ανταπόκριση και διάθεση συμμετοχής όχι μόνο από τους ανθρώπους που προέρχονται από τον τομέα της τεχνολογίας, αλλά και “συνηθισμένους” ανθρώπους που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα και να εξοικειωθούν με την τεχνολογία. Είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός! Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείξατε”.
Τι μάθαμε στο GDG Playground;
Γνωρίσαμε τις νέες τεχνολογίες που θα βγουν επίσημα στην αγορά τους επόμενους μήνες, “αγγίξαμε” τη σφαίρα της εικονικής πραγματικότητας (virtual reality) και της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), μέσω της παρουσίασης του Google Cardboard για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το Google Cardboard είναι ένα φθηνό, διασκεδαστικό εργαλείο που ξεκίνησε στο Google I / O στο Σαν Φρανσίσκο, τον περασμένο Ιούνιο και στόχος του είναι να κάνει προσιτό το Virtual Reality (VR) σε περισσότερους ανθρώπους. Η Εικονική Πραγματικότητα έχει προοδεύσει εκπληκτικά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η απόλαυση ή η ανάπτυξη του VR εξακολουθεί να απαιτεί ακριβό, εξειδικευμένο εξοπλισμό. Το Cardboard είναι το αποτέλεσμα ενός πειράματος που έκανε μια ομάδα από λάτρεις του VR στη Google. Η ομάδα χρησιμοποίησε ενα smartphone για την “καθοδήγηση” των VR εμπειριών και κατασκεύασε ένα περίβλημα χωρίς πολυτέλειες που μετατρέπει ένα τηλέφωνο σε ένα βασικό VR headset. Ενώ η εργαλειοθήκη “λογισμικού ανοιχτού κώδικα” που το συνοδεύει, κάνει το γράψιμο λογισμικού VR τόσο απλό όσο η δημιουργία μιας web ή mobile εφαρμογής!
“Είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το Google Cardboard σε διάφορους επιχειρηματίες και εκπρόσωπους της κυβέρνησης, που επισκέφτηκαν το περίπτερο μας -το Playground- στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Οι αντιδράσεις τους ήταν εξαιρετικά θετικές. Ακούστηκαν μάλιστα ορισμένες ιδέες τόσο ενδιαφέρουσες που η κοινότητά μας ήδη έχει αρχίσει να εργάζεται πάνω σε αυτές”, ανέφερε ο κ.Τζίνης.
“Εστιάζουμε κυρίως σε μία ιδέα που αξίζει να διαφημιστεί και είναι σχετική με την προώθηση του ελληνικού τουρισμού. Για το πώς δηλαδή μπορούμε να αναδείξουμε μερικές από τις ομορφιές της Ελλάδας, μέσω του Cardboard. Η ομάδα του Cardboard που δημιουργήθηκε ειδικά για αυτόν το σκοπό, εφαρμόζει ένα λογισμικό που θα είναι σε θέση να δημιουργήσει μερικά λεπτά promo-video εικονικής πραγματικότητας με τα καλύτερα αξιοθέατα της Ελλάδα. Ως κοινότητα θα θέλαμε αυτό να προωθηθεί σε μεγάλα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού. Αυτό θα αποτελέσει και για εκείνους ένα εργαλείο προβολής της χώρας μας. Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του Google Cardboard είναι ότι επειδή είναι φτιαγμένο από ένα απλό χαρτόνι μπορείς να το προσαρμόσεις και να το εξατομικεύσεις. Αυτή τη στιγμή μιλάμε με μερικούς ανθρώπους-κλειδιά στον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα, προκειμένου να παρουσιάσουμε επίσημα το project άμεσα”, πρόσθεσε ο κ.Τζίνης’.
Παράλληλα, κατά της πρώτες ημέρες του Playground, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, η εκδήλωση Lady Geek Day, εμπνευσμένη από την πρωτοβουλία των Women Techmakers της Google. Στο πάνελ παρευρεθήκαν 4 κορυφαίες στο χώρο τους γυναίκες: Όλγα Σταυροπούλου, Μαρίκα Λάμπρου, Σάντρα Ζαφειρακοπούλου και Λιάνα Γούτα, ενώ τα χαιρετιστήρια μηνύματά της έστειλε μέσω hangouts η κα. Eva Fabry, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Γυναικών και Τεχνολογίας (ECWT). Οι 4 γυναίκες, μοιράστηκαν με το κοινό τις εμπειρίες τους και επικεντρώθηκαν στην ανάγκη για κατάρριψη των στερεοτύπων, που εμποδίζουν τις γυναίκες να ασχοληθούν με τις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία και την επιχειρηματικότητα. Η επίλυση του προβλήματος σύμφωνα με τις ίδιες έρχεται μέσα από τις αλλαγές των βασικών κοινωνικών δομών, όπως αυτή της οικογένειας, αλλά και μέσα από την σύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας με την αγορά εργασίας. Μια ευχάριστη έκπληξη ήταν η παρουσία δύο νέων κοριτσιών, τα οποία ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να δημιουργήσουν μια ομάδα ενημέρωσης γυναικών σε θέματα τεχνολογίας στην πόλη μας, σε μια προσπάθεια να έρθει το ωραίο φύλο πιο κοντά στην δημιουργία κώδικα και όχι μόνο.
Η εκδήλωση μετά την ολοκλήρωση του διαλείμματος, μεταφέρθηκε στο περίπτερο 14, στο χώρο του Playground των Google Developers. Εκεί ο εκπρόσωπος της Media Hackers κος Γιάννης Κοτσιφός, παρουσίασε τις δράσεις της ομάδας. Ο κύριος στόχος του Media Hackers είναι να αναπτύξει ένα ευέλικτο πρόγραμμα βασικής εκπαίδευσης για δημοσιογράφους, ώστε να είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουν τις νέες τεχνολογίες.
Το Playground φέτος έδωσε έμφαση στην wearable τεχνολογία και φιλοξένησε μερικές Q & A συνεδρίες για το project των Google Glass, ενώ για πρώτη φορά, η κοινότητα του GDG μπήκε στη διαδικασία να βοηθήσει τις startup εταιρίες και να δημιουργήσει το σωστό οικοσύστημα επιχειρηματικότητας με τη συνδρομή όλων των παικτών στην πόλη.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, τα μέλη και οι καθηγητές της κοινότητας GDG Launchpad έδωσαν “τα φώτα τους” σε 10 επιλεγμένες start- up επιχειρήσεις σχετικά με την καλύτερη χρήση των εργαλείων της Google και τους βοήθησαν να κατανοήσουν καλύτερα την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, τη στρατηγική μάρκετινγκ, τη στρατηγική brand και την επεκτασιμότητα του προϊόντος, προκειμένου να αναπτυχθούν και να προωθήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες τους στην αγορά. Το Launchpad είναι μια παγκόσμια πρωτοβουλία της Google που έχει ως στόχο να δώσει ώθηση σε εταιρείες start -up για να “απογειωθούν”, αξιοποιώντας τα δωρεάν εργαλεία και τις πλατφόρμες της Google και φυσικά κατανοώντας τους βασικούς κανόνες της αγοράς.
Playground “extended”
«Το Playground ήταν τόσο επιτυχημένο που κληθήκαμε να παρατείνουμε την παρουσία μας, σε συνεργασία με το Μουσείο Τεχνολογίας του CERN που βρίσκεται στην πόλη, στο Περίπτερο 14 της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης. Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι για την ευκαιρία που μας δόθηκε προκειμένου να προωθηθεί περισσότερο η χρήση της τεχνολογίας στην καθημερινή μας ζωή και με την υποστήριξη και την εμπιστοσύνη της ΔΕΘ-HELEXPO, να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον για την ανάπτυξη της καλλιέργειας της καινοτομίας. Έτσι, αν θέλετε να έρθετε και να μας επισκεφθείτε, θα μας βρείτε στο περίφημο περίπτερο # 14!», δήλωσε ο κ.Τζίνης.
Το Playground “extended“, θα επικεντρωθεί στα παιδιά, με στόχο την προσέγγιση τους στο κόσμο της τεχνολογίας παρουσιάζοντας τρεις θεματικές ενότητες: Touchless τεχνολογία (LEAP Motion), Αυτοματισμός και παιχνίδια, Εικονική πραγματικότητα και Google cardboard.
Από 11 έως 17 Οκτωβρίου 2014, το Playground θα φιλοξενήσει επίσημα την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με εκατοντάδες εκδηλώσεις, εργαστήρια και codelabs για τα «μικρά».
Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι να προβάλει την έννοια του προγραμματισμού στα παιδιά, δίνοντας τους την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα και εργαστήρια καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Εκατομμύρια παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες θα συμμετάσχουν στις μαζικές εκδηλώσεις και θα αποκτήσουν τις σχετικές δεξιότητες.
Στόχος αυτής της ξεχωριστής εβδομάδας, είναι να εξοικειωθούν εκατομμύρια παιδιά με τον προγραμματισμό, πραγματοποιώντας, για παράδειγμα, εργαστήρια επίδειξης, αναπτύσσοντας εργαλεία εκμάθησης και συμβάλλοντας στην εκπαίδευση δασκάλων. Αξίζει να τονιστεί ότι εταιρείες, όπως οι Rovio (Angry Birds), η Microsoft, η Google, η Telefonica, Liberty Global και Facebook στηρίζουν την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα συμμετέχοντας με εκδηλώσεις.
Το φετινό DevFest απευθύνεται όμως και στους μεγάλους παρουσιάζοντας τρεις βασικές θεματικές ενότητες, Design – Develop – Distribute, και την εφαρμογή τους σε διαφορετικές πλατφόρμες και τεχνολογίες. Κατά τη διάρκεια των ημερών αυτών, θα έχετε την ευκαιρία να δείτε για πρώτη φορά wearable τεχνολογία, με συσκευές που θα φέρει αποκλειστικά για το κοινό η ομάδα των Google Developers, εδώ στην Θεσσαλονίκη. Οι συσκευές wearable -που εκτός από τα Google Glass, μπορεί να είναι είτε έξυπνα ρολόγια, είτε έξυπνα βραχιόλια- ανοίγουν νέα σύνορα στην εφαρμοσμένη τεχνολογία, προσφέροντας νέες ευκαιρίες σε νέες αγορές. Πολλές κορυφαίες εταιρείες έχουν αγκαλιάσει την καινοτομία αυτή, επιταχύνοντας τις διαδικασίες δοκιμών και παραγωγής των συσκευών wearables. Στο DevFest θα σας δοθεί η ευκαιρία να τις δείτε από κοντά και να τις δοκιμάσετε.
Αν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Playground, ή αν θέλετε να έρθετε σε επαφή με τα μέλη της κοινότητας των Google Developers εδώ στη Θεσσαλονίκη, καλέστε στο 2310-291141 ή στείλτε email στο [email protected]