Google vs Dolby Atmos και Vision: ετοιμάζει νέες ανοιχτές μορφές πολυμέσων

Google vs Dolby Atmos και Dolby Vision: Η εταιρεία θέλει να κυκλοφορήσει δύο νέες μορφές πολυμέσων για να προσφέρει βίντεο HDR και ήχο 3D κάτω από ένα νέο brand name αναγνωρίσιμο από τους καταναλωτές χωρίς τα τέλη αδειοδότησης που πρέπει να πληρώνουν επί του παρόντος στην Dolby οι κατασκευαστές hardware. Η Google μοιράστηκε τα σχέδιά της για τις μορφές πολυμέσων, οι οποίες είναι εσωτερικά γνωστές σαν Project Caviar, σε μια εκδήλωση κεκλεισμένων των θυρών με κατασκευαστές hardware νωρίτερα φέτος.
google dolby

Σε ένα βίντεο της παρουσίασης που διέρρευσε στο Protocol, ο διευθυντής προϊόντων του ομίλου Roshan Baliga περιγράφει τον στόχο του project σαν την οικοδόμηση ενός “πιο υγιούς, ευρύτερου οικοσυστήματος” για premium εμπειρίες πολυμέσων. Η κύρια εστίαση της εταιρείας για το Project Caviar είναι το YouTube, το οποίο προς το παρόν δεν υποστηρίζει Dolby Atmos ή Dolby Vision. Ωστόσο, η Google στοχεύει επίσης να εμπλέξει άλλους παράγοντες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών συσκευών και των παρόχων υπηρεσιών. Αυτό θα κάνει το Project Caviar μία από τις πιο φιλόδοξες πιέσεις της Google στο σημερινό καθεστώς για ανοιχτές μορφές πολυμέσων από τότε που η εταιρεία άρχισε να εργάζεται σε κωδικοποιητές βίντεο χωρίς δικαιώματα εκμετάλλευσης πριν από μια δεκαετία.

Οι προσπάθειες για ανοιχτά πολυμέσα της Google μέχρι τώρα εστιάζονταν κυρίως στην ανάπτυξη κωδικοποιητών. Η εταιρεία εξαγόρασε τον κατασκευαστή κωδικοποιητών βίντεο On2 το 2009 για να παρέχει ανοιχτό κώδικα σαν μέρος της τεχνολογίας της. Έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο στην ίδρυση της Alliance for Open Media, μιας κοινοπραξίας του κλάδου που επιβλέπει τον κωδικοποιητή βίντεο AV1 χωρίς δικαιώματα. Το Project Caviar διαφέρει από αυτές τις προσπάθειες στο ότι δεν είναι άλλος ένας κωδικοποιητής. Αντίθετα, το project εστιάζει σε μορφές 3D ήχου και βίντεο HDR που χρησιμοποιούν οι ήδη υπάρχοντες κωδικοποιητές, αλλά επιτρέπουν πιο πλούσιες και καθηλωτικές εμπειρίες αναπαραγωγής πολυμέσων, όπως κάνουν οι Dolby Atmos και Dolby Vision. Ο Baliga δεν ανέφερε το Dolby ονομαστικά κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του, αλλά ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία προσπαθούσε να δημιουργήσει εναλλακτικές λύσεις για τις μορφές Atmos και Vision. “Συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχουν premium εμπειρίες μέσων όπου δεν υπάρχουν εξαιρετικές λύσεις χωρίς δικαιώματα”, είπε, προσθέτοντας ότι το κόστος αδειοδότησης για premium βίντεο HDR και ήχο 3D “«μπορεί να βλάψει τους κατασκευαστές και τους καταναλωτές”.

Η Dolby κερδίζει τα περισσότερα χρήματα μέσω των τελών αδειοδότησης από τους κατασκευαστές hardware. Η εταιρεία χρεώνει τους κατασκευαστές τηλεοράσεων $2 έως $3 για την άδεια χρήσης Dolby Vision, σύμφωνα με τον Giles Baker SVP της Cloud Media Solutions. Η Dolby δεν έχει αποκαλύψει δημόσια τα τέλη αδειοδότησης για το Atmos. Χρεώνει τους καταναλωτές που θέλουν να προσθέσουν καθηλωτικό ήχο στις κονσόλες Xbox τους 15$ ανά άδεια, αλλά η χρέωση που πρέπει να πληρώσουν οι κατασκευαστές hardware λέγεται ότι είναι σημαντικά χαμηλότερη. Ωστόσο, σε έναν κλάδο που εδώ και πολύ καιρό αγωνίζεται με λιγοστά περιθώρια κέρδους, κάθε επιπλέον δολάριο έχει σημασία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα επειδή η Dolby χρεώνει ήδη σχεδόν όλους τους κατασκευαστές συσκευών ένα τέλος για την άδεια χρήσης των κωδικοποιητών ήχου παλαιού τύπου. Ένας κατασκευαστής streaming boxes που πωλούνται χονδρικά για 50$ πρέπει να πληρώσει περίπου 2 $ ανά μονάδα για το Dolby Vision και το Dolby Digital, σύμφωνα με ένα έγγραφο που μοιράστηκε με το Protocol ένας υπεύθυνος της βιομηχανίας.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).