O αμερικανικός κολοσσός Google πιάστηκε στα πράσα να προωθεί τις δικές της υπηρεσίες μέσα από την μηχανή αναζήτησης.
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι για να βγεις “ψηλά” στο ψαχτήρι της Google θα έπρεπε να συντρέχουν μία σειρά από λόγους και όλα αυτά συνέβαιναν όσο πιο δημοκρατικά γίνεται καθώς δεν παρενέβαινε ανθρώπινο χέρι αλλά η σειρά παρουσίασης ήταν αποτέλεσμα αλγόριθμων.
Ένα αίτημα για άνοιγμα των αρχείων μίας έρευνας που είχε πραγματοποιήσει η FTC (η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ) έδειξε ότι η Gοogle δεν αυτό που προσπαθεί να περάσει μέσα από το μήνυμα της “Don’t be evil”. Σύμφωνα με την έρευνα η αλγόριθμος της Gοogle δεν ήταν αυτό που θα έλεγε κάποιος ουδέτερος. Αντίθετα έβγαζε τα “δικά της παιδιά” στην πρώτη θέση ανεξαρτήτου αν αυτά ήταν δυνατοί παίκτες ή όχι. Για παράδειγμα το άγνωστο “Google Flights” με ένα μαγικό τρόπο κατάφερνε να βγαίνει πάνω από το TripAdvisor.
Οπως αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal, που έφερε στο φως την υπόθεση, η έρευνα αν και αποφάνθηκε ότι από την πρακτική αυτή η Gοogle έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης που κατέχει ζημιώνοντας τους ανταγωνιστές της δεν τιμωρήθηκε αυστηρά καθώς η ετυμηγορία συνέπεσε με την εξαγορά της Motorola.
Η πληροφορία ήρθε σε μία όχι και τόσο καλή περίοδο για την αμερικανική εταιρεία καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε να ερευνά εκ νέου αν το κυρίαρχο “ψαχτήρι” συνεχίζει να παραβιάζει του κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού. Οι ευρωπαϊκές αρχές έχουν ανέλπιστο σύμμαχο τους σε αυτή την προσπάθεια αμερικανικές εταιρείες όπως η Microsoft, η Expedia και η TripAdvisor που λόγω της πολιτικής της Gοogle έχαναν μερίδια στην Γηραιά Ήπειρο.
Πηγή: news247.gr