Γνωρίζουμε την Google σαν δημιουργό ή αγοραστή επιτυχημένων προϊόντων στο διαδίκτυο. Τα πιο επιτυχημένα προϊόντα της εταιρείας με ευρεία αναγνώριση και χρήση από τους καταναλωτές είναι τα: Google Search, Gmail, Chrome, Maps, Adsense/Adwords, το Android και το YouTube.
Τον τελευταίο καιρό όμως, η εταιρεία δείχνει να είναι σε ένα φαύλο κύκλο δημιουργίας ή αγοράς νέων προϊόντων ή υπηρεσιών, που τις συνταξιοδοτεί λίγο αργότερα.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι το Google+. Αναπτύχθηκε σαν την απάντηση της Google στο κοινωνικό δίκτυο Facebook, και άρχισε να το ενσωματώνει σε άλλες επιτυχείς υπηρεσίες της εταιρείας. Για παράδειγμα, κάποια στιγμή για να κάνεις σχόλιο στο YouTube έπρεπε να έχεις οπωσδήποτε λογαριασμό το Google Plus.
Να αναφέρουμε ότι το Goοgle+ ήρθε να αντικαταστήσει το Goοgle Buzz και το Goοgle Friend Connect, ίσως και το Orkut.
Σήμερα μάθαμε ότι άλλο ένα προϊόν του Gοogle+, το Hangouts on Air σταματάει να υπάρχει σαν υπηρεσία του κοινωνικού δικτύου. Η εταιρεία ανακοίνωσε τη συνταξιοδότηση του Hangouts on Air στις 12 Σεπτεμβρίου στρέφοντας τους ενδιαφερόμενους στο YouTube Live.
Από την άλλη διέθεσε το Duo που είχε ανακοινώσει από το Μάιο. Η εφαρμογή Duo είναι μία από τις δύο εφαρμογές μηνυμάτων για κινητά που ανακοίνωσε η εταιρεία.
Η άλλη ονομάζεται Allo και θα είναι μια εφαρμογή μηνυμάτων με έναν βοηθό. Και οι δύο νέες εφαρμογές της εταιρείας συνδέονται άμεσα με τον προσωπικό σας τηλεφωνικό αριθμό. Τι σημαίνει αυτό;
Η Goοgle θέλει να μάθει από τις συζητήσεις σας, τις περιηγήσεις σας στο διαδίκτυο καθώς και το δίκτυο των πολύ κοντινών σας φίλων. Η εφαρμογή ψηφιακή βοηθός θα σας υποστηρίζει όπως και οι συνήθεις «ψηφιακοί βοηθοί» απαντώντας σε ερωτήσεις σας ή για να σας κάνει κράτηση σε ένα εστιατόριο.
Έτσι η Goοgle δεν φαίνεται να ανησυχεί για το αν κυκλοφορεί συνεχώς νέα προϊόντα και συνταξιοδοτεί παλιά που δεν ταιριάζουν πια στη στρατηγική της εταιρείας.
Ποια είναι η στρατηγική; Κανείς δεν την έχει δηλώσει ξεκάθαρα (και δεν περιμένουμε να το κάνουν) αλλά φαίνεται να είναι μια: η πληροφορία. Όλες οι πολύπλοκες εφαρμογές, τα σχέδια και οι στρατηγικές που ακολουθεί η εταιρεία κρύβουν πίσω τους το ασταμάτητο κυνήγι της πληροφορίας.
Έτσι είναι πολύ πιθανό ότι η Google θα συνεχίσει να δημιουργεί, ή να αγοράζει προϊόντα, και να σταματάει λίγους μήνες ή λίγα χρόνια αργότερα.
Ακόμα και οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες της, όπως το Gmail δεν θα πρέπει να θεωρηθούν δεδομένες και ασφαλείς, καθώς η Goοgle ξεκίνησε τα Εισερχόμενα (Inbox) πριν από λίγο καιρό με παρόμοια λειτουργικότητα, που θα μπορούσε κάλλιστα να αντικαταστήσει το Gmail κάποια στιγμή.
Η Goοgle αναμφισβήτητα αναπτύσσει μεγάλα προϊόντα, ωστόσο, είναι σαφές ότι η εταιρεία δεν σκέφτεται τον τελικό χρήστη ή τις κριτικές. Έτσι δεν διστάζει να διακόπτει διάφορες υπηρεσίες, στοχεύοντας πάντα την ευκολότερη και καθολική απόκτηση της πληροφορίας.