Google μαγείρεψε μια πλατφόρμα παρακολούθησης χρηστών στο νέο Chrome

Μην αφήσετε τον μεγάλο επανασχεδιασμό του Chrome να σας αποσπάσει την προσοχή από το γεγονός ότι η νέα επεμβατική πλατφόρμα διαφημίσεων του Chrome, με την γελοία επωνυμία “Privacy Sandbox”, άρχισε επίσης να κυκλοφορεί.

privacy

Εάν δεν το έχετε καταλάβει, αυτή η λειτουργία θα παρακολουθεί τις ιστοσελίδες που επισκέπτεστε και θα δημιουργεί μια λίστα με διαφημιστικά θέματα που θα κοινοποιούνται στις ιστοσελίδες όποτε την ζητήσουν. Η νέα δυνατότητα είναι ενσωματωμένη απευθείας στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome.

Στο παρελθόν την αναφέραμε σαν “FloC” και στη συνέχεια σαν “Topics API“. Παρά  την δημόσια κατακραυγή όμως η Google σαν ιδιοκτήτης του Chrome αποφάσισε να μας γράψει.

Φυσικά η Google γνωρίζει ότι η νέα δυνατότητα δεν θα είναι δημοφιλής. Σε αντίθεση με τη λαμπερή πρωτοσέλιδη δημοσίευση της εταιρείας για τον επανασχεδιασμό του Chrome, η ανακοίνωση της κυκλοφορίας της νέας πλατφόρμας διαφημίσεων είναι κρυμμένη στη σελίδα privacysandbox.com.

Η δημοσίευση αναφέρει ότι η πλατφόρμα διαφημίσεων είναι σε “γενική διαθεσιμότητα” από σήμερα, κάτι που σημαίνει ότι έχει κυκλοφορήσει στους περισσότερους χρήστες του Chrome.

Οι χρήστες θα πρέπει να βλέπουν ένα αναδυόμενο παράθυρο κατά την εκκίνηση του Chrome που θα τους ενημερώνει πολύ σύντομα, ότι η λειτουργία “απόρρητο διαφημίσεων”  (“ad privacy” ) έχει κυκλοφορήσει και έχει ενεργοποιηθεί. Το νέο αναδυόμενο παράθυρο θα εμφανίζεται στους χρήστες όλη την εβδομάδα.

chrome ads

Όπως μπορείτε να δείτε στο αναδυόμενο παράθυρο, η Google να αποκαλεί τη διαφημιστική πλατφόρμα που βασίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης “ένα σημαντικό βήμα στην πορεία προς έναν ουσιαστικά πιο ιδιωτικό ιστό”.

Όλα ξεκίνησαν με την ανακοίνωση του “FloC”, το σχέδιο παρακολούθησης της Google για τις διαφημίσεις μέσω του Chrome.
Το επιχείρημα είναι ότι κάποια μέρα (όχι τώρα, αλλά κάποτε) η Google θα απενεργοποιήσει τα cookie παρακολούθησης τρίτων στο Chrome και η νέα πλατφόρμα διαφημίσεων, η οποία έχει ορισμένους περιορισμούς, είναι καλύτερη από τα third-party cookies. Το θέμα είναι ότι τα cookie τρίτων επηρεάζουν κυρίως μόνο τους χρήστες του Chrome. Η Apple και ο Firefox μπλοκάρουν τα cookies τρίτων εδώ και χρόνια και δεν θα εφαρμόσουν το νέο διαφημιστικό σύστημα της Google—μόνο τα προγράμματα περιήγησης Chromium εξακολουθούν να τα επιτρέπουν.

Αυτό όμως που ξεκίνησε όλη αυτή η διαδικασία ήταν η Apple που έδωσε ένα τεράστιο πλήγμα στη βασική ροή εσόδων της Google όταν μπλόκαρε τα cookie τρίτων στο Safari το 2020.

Ο Chrome έχει ορισμένα στοιχεία ελέγχου για την συγκεκριμένη δυνατότητα. Ανοίξτε τις Ρυθμίσεις του Chrome, μετά στο “Απόρρητο και ασφάλεια” και μετά στο “Απόρρητο διαφημίσεων” (εναλλακτικά, αντιγράψτε και επικολλήστε την εσωτερική διεύθυνση στον browser σας “chrome://settings/adPrivacy“). Από εκεί, μπορείτε να κάνετε κλικ σε καθεμία από τις τρεις μεμονωμένες σελίδες και να απενεργοποιήσετε το επάνω πλαίσιο ελέγχου και με έξι μόνο κλικ, μπορείτε πιθανώς να απενεργοποιήσετε την πλατφόρμα διαφημίσεων. Εάν το αφήσετε ενεργοποιημένο για λίγο, μπορείτε να κοιτάξετε στη σελίδα “Θέματα διαφημίσεων”, όπου η Google θα σας δείξει ποιες διαφημίσεις θα θέλατε να δείτε στον Chrome. Αυτή η λίστα αποστέλλεται στους διαφημιστές όταν επισκέπτεστε μια σελίδα.

Η Google αναφέρει ότι θα αποκλείσει τα cookies τρίτων στο δεύτερο εξάμηνο του 2024—πιθανώς αφού βεβαιωθεί ότι το “Privacy Sandbox” θα της επιτρέψει να διατηρήσει τα κέρδη της. Θέλετε μια πλατφόρμα παρακολούθησης χρηστών και διαφήμισης απευθείας στο πρόγραμμα περιήγησής σας;

Αν ναι συνεχίστε με τον Chrome ή κάθε Chromiumειδές. Όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά να χρησιμοποιήσετε  τον Firefox.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).