Η Google έκανε πρόσφατα μια σημαντική αλλαγή στις πολιτικές απορρήτου της εταιρείας οι οποίες αλλάζουν σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο που παρακολουθεί η εταιρεία τους χρήστες του Διαδικτύου.
Προηγουμένως, η εταιρεία διέθετε το DoubleClick advertising engine εκτός των βασικών υπηρεσιών της όπως το Gmail, την Αναζήτηση ή το YouTube. Έτσι οι χρήστες ήταν σε θέση να επιλέξουν αν η Gοogle μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες τους για διαφημιστικούς σκοπούς, αρκεί να ήταν opt-in για αυτό.
Εκείνοι που επέλεγαν να μην δίνουν πληροφορίες στην Goοgle, ουσιαστικά αφαιρούσαν το δικαίωμα (και καλά) από την εταιρεία να αποθηκεύει “προσωπικές” πληροφορίες και τη διαδικτυακή τους δράση για διαφημιστικούς σκοπούς.
Η αλλαγή όμως που φέρνει η νέα πολιτική απορρήτου της εταιρείας φαίνεται να αλλάζει τα πάντα, λιγότερο στους παλιούς και περισσότερο στους νέους χρήστες.
Η ακόλουθη φράση αφαιρέθηκε από την προηγούμενη πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων:
“Δεν θα συνδυάζουμε τις πληροφορίες του cookie από το DoubleClick με προσωπικά αναγνωρίσιμες πληροφορίες, εκτός αν έχουμε τη συγκατάθεσή σας.”
Και αντικαταστάθηκε με την ακόλουθη φράση:
“Ανάλογα με τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας, τη δραστηριότητά σας σε άλλους δικτυακούς τόπους και εφαρμογές μπορεί να χρησιμοποιούμε τα προσωπικά σας στοιχεία, προκειμένου να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες της Google και τις διαφημίσεις που προβάλλονται από την Google.”
Εάν δεν καταλάβατε υπάρχει και ένα παράδειγμα που εξηγεί το τι αναφέρει η εταιρεία λεπτομερώς:
Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να προέλθει από τη χρήση προϊόντων της Goοgle όπως το Chrome Sync ή από τις επισκέψεις σας σε ιστότοπους και εφαρμογές που συνεργάζονται με τη Goοgle. Πολλές ιστοσελίδες και εφαρμογές συνεργάζονται με τη Goοgle για τη βελτίωση του περιεχομένου και των υπηρεσιών τους. Για παράδειγμα, μια ιστοσελίδα μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διαφημιστικές μας υπηρεσίες (όπως το AdSense) ή εργαλεία analytics (όπως το Google Analytics).
Τα προϊόντα αυτά μοιράζονται πληροφορίες με την Google, σχετικά με τη δραστηριότητά σας, ανάλογα με τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας και τα προϊόντα που χρησιμοποιείτε (για παράδειγμα, όταν ένας συνεργάτης χρησιμοποιεί το Goοgle Analytics, σε συνδυασμό με τις διαφημιστικές υπηρεσίες μας), αυτά τα δεδομένα μπορεί να σχετίζονται με τα προσωπικά σας στοιχεία.
Να αναφέρουμε ότι οι διαφημίσεις που βλέπετε στο διαδίκτυο τροφοδοτούνται από το DoubleClick. Σκεφτείτε το Adsense για παράδειγμα: μπορεί να χρησιμοποιήσει τις προσωπικές πληροφορίες όπως το όνομά σας ή τη δραστηριότητά σας στον ιστό για να παραδώσει εξατομικευμένες διαφημίσεις μόνο για σας.
Η Goοgle δεν χρησιμοποιεί όλες τις πληροφορίες σας για το παραπάνω παράδειγμα με το Adsense. Το περιεχόμενο των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το Gmail, για παράδειγμα, δεν χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των διαφημίσεων του DoubleClick στο διαδίκτυο.
Η αλλαγή όμως αυτή είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή για τους νέους χρήστες του Google. Αυτό σημαίνει ότι κάθε νέος λογαριασμός της Goοgle είναι ρυθμισμένος αυτόματα να χρησιμοποιεί προσωπικά στοιχεία για σκοπούς παρακολούθησης και διαφημίσεων.
Τι μπορείτε να κάνετε; Ελέγξτε την δραστηριότητα του Λογαριασμού σας στην Goοgle για να βεβαιωθείτε ότι οι ρυθμίσεις σας δεν επιτρέπουν την παρακολούθηση και την καταγραφή συμβάντων.
Θα χρειαστεί να ανοίξετε το Activity Controls. Εκεί θα βρείτε τις ρυθμίσεις για Δραστηριότητα Web & App. Αν θεωρείτε τα προσωπικά σας δεδομένα πολύ σημαντικά απενεργοποιήσετε κάθε ενεργοποιημένη επιλογή. Φροντίστε να καταργήσετε και την επιλογή “Συμπερίληψη του ιστορικού περιήγησης στο Chrome και της δραστηριότητας από ιστότοπους και εφαρμογές που χρησιμοποιούν υπηρεσίες Goοgle”.
Δοκιμάστε και γράψτε μας αν ήταν ενεργοποιημένο…