Ο YouTuber TrashBench παρουσίασε άλλο ένα μη συμβατικό σύστημα ψύξης για το hardware του υπολογιστή σας. Σε αυτή την περίπτωση, χρησιμοποίησε μια παγομηχανή για να ψύξει μια RTX 3060 – και λειτούργησε αξιοσημείωτα καλά. Μόνο στο Cyberpunk 2077, το σύστημα μείωσε τις θερμοκρασίες της GPU κατά περίπου 38°C.
Το πείραμα εμπνεύστηκε από τον MrYeester, έναν άλλο YouTuber που πρόσφατα κατασκεύασε ένα CPU cooling loop με μια χακαρισμένη παγομηχανή που αναπλήρωνε συνεχώς τον πάγο της.
Η ιδέα του TrashBench ήταν ελαφρώς διαφορετική. Αντί να χρησιμοποιεί πάγο σαν ψυκτικό, ήθελε την παγομηχανή να ψύχει νερό σε ένα GPU loop.
Αρχικά χρησιμοποίησε μια RTX 3060 που λειτουργούσε με τον εργοστασιακό ψύκτη αέρα. Έπιανε περίπου τους 60°C με φόρτο εργασίας, με το hotspot να φτάνει τους περίπου 75°C. Ο TrashBench αφαίρεσε τον εργοστασιακό ψύκτη αέρα, και τοποθέτησε μια εγκατάσταση υγρής ψύξης στην κάρτα, τοποθέτησε μια αντλία μέσα στην παγομηχανή και την γέμισε με νερό.
Η πρώτη δοκιμή ήταν ουσιαστικά ένας κουβάς με νερό και ένα ψυγείο. Μείωσε τη θερμοκρασία της GPU στους περίπου 44°C μετά από 20 λεπτά, αλλά η θερμοκρασία δεν σταθεροποιήθηκε επειδή η κάρτα θέρμαινε το νερό πιο γρήγορα από όσο μπορούσε να ψυχθεί. Η ενεργοποίηση της παγομηχανής βοήθησε για λίγο, αλλά ο κανονικός κύκλος της ήταν πρόβλημα: έφτιαχνε πάγο, έκλεινε τον συμπιεστή, ξαναγέμιζε με νερό και μετά ξεκινούσε ξανά.
Η λύση του TrashBench ήταν να παρακάμψει αυτή τη συμπεριφορά με έναν εξωτερικό θερμοστάτη, τον ίδιο τύπο χρησιμοποιεί ένα ψυγείο μπύρας, επιτρέποντας στον συμπιεστή να λειτουργεί συνεχώς.
Είναι ένα από αυτά τα πειράματα που πιθανώς δεν πρέπει να δοκιμάσετε στο σπίτι, καθώς ο TrashBench δούλευε με μια ηλεκτρική συσκευή, νερό, έναν ενεργό υπολογιστή, υλικά που δεν προσφέρουν ασφάλεια. Ο TrashBench σταμάτησε μια δοκιμή μετά από περίπου 10 λεπτά επειδή τα πάντα ήταν καλυμμένα με νερό.
Αν και τα δελτία τύπου θα είναι από πολύ επιλεγμένα έως και σπάνια, είπα να περάσω … γιατί καμιά φορά κρύβονται οι συντάκτες.

