Η Apple δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεξερεύνητο τον τομέα της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας, την στιγμή που η υπόλοιπη βιομηχανία ήδη πειραματίζεται και προχωρά σε εξαγορές των πλέον υποσχόμενων τεχνολογιών.
Η ανάρτηση μια αγγελίας στις 21 Νοεμβρίου στο jobs.apple.com για μια θέση προγραμματιστή που θα αναπτύξει το περιβάλλον διεπαφής με τον χρήστη και εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (VR/AR) αποτέλεσε αφορμή για να ανοίξει νέος κύκλος συζητήσεων γύρω από την επάρκεια της υπάρχουσας τεχνολογίας.
Η Αpple πέτυχε τον Σεπτέμβριο του 2013 την κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για μια μάσκα που μοιάζει με εκείνη της Oculus Rift, αν και στην περιγραφή δεν αναφέρεται ο όρος virtual reality. Αντ’αυτού, η Αpple περιγράφει την μάσκα της ως μια συσκευή για «ατομική προβολή πολυμέσων».Η συζήτηση για την εικονική πραγματικότητα αναθερμάνθηκε μετά το καθιερωμένο ετήσιο συνέδριο της Google το 2014. Οι προγραμματιστές έφυγαν με μια συναρμολογούμενη μάσκα εικονικής πραγματικότητας, το Google Cardboard και την προτροπή να ασχοληθούν με την ανάπτυξη σχετικών app.
Η Facebook Inc. προχώρησε στην εξαγορά της Oculus Rift, η Sony ανακοίνωσε το πρότζεκτ «Μορφέας». Παρά τις εξελίξεις στον τομέα, οι δημιουργοί της μάσκας της Oculus Rift απηύθυναν πρόσφατα έκκληση στην Sony να μην διακινδυνέψει στην διάθεση ενός προϊόντος με την βαρύτητα που έχει η επωνυμία της, πριν επιλυθούν βασικά προβλήματα στην ανταπόκριση του συστήματος.