Οι τηλεοράσεις έχουν γίνει τελευταία πολύ φθηνότερες από άλλα προϊόντα. Έχετε σκεφτεί το γιατί;
Οι σύγχρονες τηλεοράσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις, είναι “έξυπνες”, κάτι που σημαίνει ότι διαθέτουν λογισμικό για streaming διαδικτυακού περιεχομένου από το Netflix, το YouTube και άλλες υπηρεσίες.
Μία από τις πλατφόρμες πολυμέσων, η Roku, εμπεριέχεται σε τηλεοράσεις που κατασκευάζονται από εταιρείες όπως οι TCL, HiSense, Philips και RCA. Υπάρχουν όμως πολλά περισσότερα λειτουργικά συστήματα: η Google έχει το Google TV, το οποίο χρησιμοποιεί η Sony, μεταξύ άλλων κατασκευαστών, ενώ η LG και η Samsung διαθέτουν δικό τους λειτουργικό.
Οι έξυπνες τηλεοράσεις είναι ακριβώς όπως οι μηχανές αναζήτησης, τα κοινωνικά δίκτυα και οι πάροχοι email που μας προσφέρουν μια δωρεάν υπηρεσία με αντάλλαγμα να μας παρακολουθούν και στη συνέχεια να πουλάνε αυτές τις πληροφορίες σε διαφημιστές που αξιοποιούν τα δεδομένα μας.
Αυτές οι συσκευές συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με το τι παρακολουθείτε, πόσο καιρό το παρακολουθείτε και από πού το παρακολουθείτε. Στη συνέχεια πωλούν αυτά τα δεδομένα – που είναι μια ροή εσόδων που δεν υπήρχε πριν από χρόνια. Δεν υπάρχει τίποτα ιδιαίτερα μυστικό σε αυτό, αφού εταιρείες παρακολούθησης δεδομένων όπως η Inscape και η Samba καυχιούνται με υπερηφάνεια στους ιστότοπούς τους για τους κατασκευαστές τηλεοράσεων με τους οποίους συνεργάζονται και τα δεδομένα που συγκεντρώνουν.
Οι εταιρείες που κατασκευάζουν τηλεοράσεις το αποκαλούν “δημιουργία εσόδων μετά την αγορά” και σημαίνει ότι μπορούν να πουλήσουν τηλεοράσεις κοντά στο κόστος αλλά εξακολουθούν να κερδίζουν χρήματα μακροπρόθεσμα μοιράζοντας τα δεδομένα προβολής.
Εκτός από την πώληση των πληροφοριών προβολής σας σε διαφημιστές, οι έξυπνες τηλεοράσεις εμφανίζουν επίσης και διαφημίσεις. Το Roku, για παράδειγμα, εμφανίζει κάποια τηλεοπτική εκπομπή ή μια υπηρεσία streaming στη δεξιά πλευρά της οθόνης. Πρόκειται για μια πληρωμένη διαφήμιση.