Media: Ειδήσεις του τρόμου διαμορφώνουν την κοινή γνώμη

Το  φαινόμενο είναι πλέον απόλυτα καθιερωμένο και όπως φαίνεται πλήρως αποδεκτό σαν μια κακιά συνήθεια που κανείς δεν την θέλει αλλά την έχει να του θυμίζει το πόσο δύσκολη είναι η αλλαγή. Τα ΜΜΕ ή Media, υπάρχουν για να απεικονίζουν την κοινή γνώμη, να δίνουν φωνή σε όσους δεν ακούγονται αλλά και να παρουσιάζουν την επικρατέστερη γνώμη.

media

Μήπως όμως λειτουργεί και ανάποδα;

Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες μιας έκρηξης στην μεταφορά της πληροφορίας, όταν κάποτε για να λάβουμε ένα γράμμα από την Αμερική, έπρεπε να περιμένουμε το καράβι κανένα τρίμηνο. Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο (διαδικτυακό ή κλασικό) και η εξέλιξη του διαδικτύου, με ότι συμπεριλαμβάνουν τα παραπάνω (βλέπε κοινωνικά δίκτυα, live streaming) οι πομποί μεταφοράς της πληροφορίας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.

Η μεγάλη δύναμη των Media σε σχέση με την κοινή γνώμη, επηρεάζει άμεσα τα πολιτικο-κοινωνιό-οικονομικά δρώμενα και μπορεί να αλλάξει το σκηνικό, σερβίροντας από σανό, σκουπίδια, ιδεολογίες, προπαγάνδες, διαφημίσεις και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε.

Που σερβίρονται όλα αυτά και ποιος είναι ο τρόπος;

  Tails 2.11 κατεβάστε το ISO πριν την επίσημη κυκλοφορία

Κάθε πομπός όμως χρειάζεται και τους δέκτες του. Εδώ αρχίζει το πρόβλημα. Πως μπορώ να ξεχωρίσω από το σύνολο και να προσελκύω περισσότερους δέκτες;

Παρακάτω θα δούμε μερικά screenshots από τις σημερινές ενότητες του Google News της Ελλάδας. Προσέξτε παρακαλώ τον τρόπο με τον οποίο σερβίρεται η ίδια πληροφορία:

Οι τίτλοι περιγράφουν τα ίδια γεγονότα, με ένα πολύ διαφορετικό τρόπο. Τα συμπεράσματα είναι λίγο πολύ γνωστά σε όλους: ο τρόμος και οι κακούργοι Αλβανοί πουλάνε.  Ο ένας τίτλος μιλάει για “πιθανότατα Αλβανικής καταγωγής” ο άλλος για “Αλβανοί σεσημασμένοι οι δράστες” με μια σιγουριά που δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το τι έγινε σε μια υπόθεση που ερευνάται ακόμα από τις Αρχές.

Το χιλιάδες μικρές μαύρες τρύπες μετατρέπεται σε “Απόλυτο τρόμο.” Ναι είναι πιασάρικοι “δημοσιογραφικοί” όροι που χρησιμοποιούνται ασύστολα για να μαζευτούν περισσότερα πρόβατα.

ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: ξεκινάς να διαβάζεις και στο τέλος αναρωτιέσαι ρε γαμώτο που είναι η εξέλιξη; Πολλοί όμως είναι αυτοί που συνεχίζουν να την πατάνε.

  FlightGear 2018.2.1 δωρεάν εξομοιωτής πτήσεων

Το κλασικό ερώτημα του αυγού με την κότα μπορεί να μετατραπεί στο εξής: τα Media διαμορφώνουν την κοινή γνώμη ή η κοινή γνώμη οδηγεί τα Μέσα;

Είναι αναμφίβολο ότι τα Media επηρεάζουν το κοινό στο οποίο απευθύνονται και συντελούν στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.

Μόνο που και τα Media διαμορφώνουν τις επιλογές τους, τη στόχευση και τη λειτουργίας τους, από το κοινό που διαθέτουν ή από το κοινό που θέλουν να αποκτήσουν!!

Έτσι τα Media εκτός του ότι θα προσπαθήσουν να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη γιατί συμφέρει, θα αναζητήσουν και την  κοινή γνώμη του κοινού τους (profiling) για να διαμορφώσουν μια γραμμή πλεύσης που θα τους αποφέρει περισσότερους δέκτες.

Έτσι αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι το κάθε site έχει τους αναγνώστες που του αξίζει, αλλά και ο κάθε αναγνώστης βρίσκει την πληροφορία που του αξίζει.

Χρόνια Πολλά

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

3 Comments

Leave a Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).


  +  71  =  76